تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804359731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت بانک مرکزی از تحولات بازار ارزهای عمده/ ارزش دلار تقویت شد+جدول و نمودار


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روایت بانک مرکزی از تحولات بازار ارزهای عمده/ ارزش دلار تقویت شد+جدول و نمودار
متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر ین، یورو، فرانک و پوند به ترتیب 0.16، 0.01، 0.81 و 0.28 درصد تقویت شد.
آفتاب : تازه‌ترین گزارش بررسی‌های بانک مرکزی از تحولات بازار ارزهای عمده در هفته منتهی به 26 ژوئیه 2015 نشان می‌دهد که متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر ین، یورو، فرانک و پوند تقویت شد.


نتایج بررسی‌های بانک مرکزی حاکی از آن است که به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، در هفته گذشته هر یورو در محدوده 1.0985 - 1.0827 دلار و هر پوند در محدوده 1.5612 - 1.5510 دلار در نوسان بود. همچنین هر دلار نیز در دامنه 124.27 - 123.81 ین متغیر بود.


گزارش بانک مرکزی، عوامل تقويت دلار در مقابل اسعار را احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان سال، افت چشم گیر قیمت طلا، عوامل تکنیکی و کاهش متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا و عوامل تضعيف دلار در مقابل اسعار نیز افت بدبینی نسبت به مساله یونان، انتشار صورتجلسه بانک مرکزی انگلستان و افت بازار سهام وال‌استریت اعلام کرده است.



روایت بانک مرکزی از تحولات بازار ارزهای عمده/ ارزش دلار تقویت شد+جدول و نمودار



در گزارش بانک مرکزی از روند تغییرات قیمت ارزهای عمده آمده است؛ روز دوشنبه، با تداوم انتظارات در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان سال، نرخ بازدهی اوراق این کشور بالا رفت و به همین علت، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها به بالاترین سطح سه ماهه خود رسید. همچنین افت بهای طلا به زیر سطح 110 دلار در هر اونس و ثبت سطوح حداقلی پنج ساله، ضمن افزایش تقاضای دلار تقویت آن را به دنبال داشت. شاخص دلار آمریکا در این روز با 0.2 درصد افزایش به 98.035 واحد رسید که بالاترین سطح از 23 آوریل بود.



روایت بانک مرکزی از تحولات بازار ارزهای عمده/ ارزش دلار تقویت شد+جدول و نمودار



روز سه‌شنبه، ارزش دلار آمریکا در برابر یورو تضعیف شد و بدین شکل یورو از سطوح پایین سه ماهه بالاتر رفت. علت آن بود که با کم شدن بدبینی نسبت به یونان، فعالان بازار بیشتر بر روی یورو سرمایه‌گذاری کردند. همزمان با رویکرد مثبت بانک مرکزی ژاپن نسبت به تورم، ارزش ین نیز در برابر دلار آمریکا تقویت شد. البته از منظر کارشناسان هر گونه تضعیف دلار آمریکا به خصوص در برابر یورو امری موقتی در دوران کنونی است. در این روز شاخص دلار آمریکا با 0.7 درصد کاهش روبه‌رو شد که بزرگ‌ترین افت یک روزه در یک ماه گذشته‌اش بود.


روز چهارشنبه، با وجود افت چشمگیر روز قبل، دلار آمریکا در برابر اغلب ارزها تقویت شد. در نبود آمار و تحول خاصی در سر خط اخبار، بیشتر علل تکنیکال باعث شکل‌گیری روند قیمتی بود. البته در این روز پوند انگلیس نیز از صورتجلسه بانک مرکزی انگلیس که نشان‌دهنده احتمال بیشتر افزایش نرخ بهره بود، منفعت برد. شاخص دلار آمریکا در این روز با 0.3 درصد افزایش به 97.595 واحد رسید.


روز پنج‌شنبه با تصویب مجموعه دوم اصلاحات لازم برای دریافت وام توسط مجلس یونان برای جلوگیری از ورشکستگی، یورو در برابر دلار آمریکا تقویت شد و برای اولین‌بار در هفته، هر یورو از سطح 1.10 دلار آمریکا فراتر رفت. با وجود این برخی از کارشناسان معتقدند که هنوز خطر یونان در بلندمدت بر سر یورو سنگینی می‌کند، زیرا معلوم نیست که با بسته نجات فعلی، این کشور بار دیگر به وضعیت یک ماه پیش خود برنگردد.


از همین رو تقویت چشم‌گیر یورو در برابر سایر ارزها در چند سال آتی نمی‌تواند بروز یابد. شاخص دلار آمریکا در این روز با 0.5 درصد افت به سطح 97.094 واحد رسید.


به گزارش خبرآنلاین، روز جمعه ارزش دلار امریکا در برابر سایر ارزها افزایش یافت، زیرا آمارها حکایت از آن داشت که احتمال دارد در نقاط دیگر جهان، رشد اقتصادی به قوت رشد اقتصادی ایالات متحده نباشد. این امر نیز به تقویت انتظارات برای افزایش نرخ بهره کلیدی آمریکا تا پایان سال‌جاری میلادی دامن زد. شاخص دلار آمریکا در این روز با 0.2 درصد افزایش به سطح 97.274 واحد رسید.



روایت بانک مرکزی از تحولات بازار ارزهای عمده/ ارزش دلار تقویت شد+جدول و نمودار







تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن