تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819882881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه روسی: اوکراین ایران را جایگزین همکاری با روسیه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزنامه روسی: اوکراین ایران را جایگزین همکاری با روسیه کرد مسکو -ایرنا- یک روزنامه روسی در مقاله خود از تلاش اوکراین برای جایگزین سازی همکاری های با ایران به جای همکاریهایش با روسیه خبر داد.


روزنامه نزاویسیمایا گازتا روز پنجشنبه در مقاله خود به قلم تاتیانا ایوژنکو نوشت: قرار است اواسط ماه سپتامبر در تهران اولین مجمع بازرگانی ایرانی – اوکراینی برگزار شود. همزمان اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و بازرگانی دو کشور تشکیل خواهد شد.
"در هفته جاری هیات های نمایندگی تجار اوکراینی و ایرانی از دو کشور دیدار به عمل آورده و طرح هایی را که ممکن است در ماه سپتامبر تأیید شوند، رونمایی کردند."
نویسنده یادآوری می کند که روابط بازرگانی بین دو کشور قبل از رفع تحریم ها هم وجود داشت.
به گزارش وزارت سیاست کشاورزی و مواد خوراکی اوکراین، طی شش ماه نخست سال 2015 محصولات کشاورزی معادل 350 میلیون دلار به ایران صادر شده است. این محصولات عمدتاً شامل غله، حبوبات و روغن نباتی می شود.
به گفته والری کورول معاون رئیس اطاق بازرگانی اوکراین، ایران می تواند به این کشور نانو فناوری ها، منابع انرژی ، محصولات خودروسازی، خشکبار و دارو صادر کند. طرف ایرانی نیز به اجاره اراضی کشاورزی در اوکراین علاقه مند است.
روزنامه روسی نوشت: اوکراین در وهله اول علاقمند است است محصولات واحد های کشاورزی خود را به ایران صادر کند که در روسیه بارها تحریم شده است.
در ماه های ژانویه – می سال جاری صادرات محصولات اوکراینی به فدراسیون روسیه به میزان 60 درصد و واردات از روسیه به میزان 66 درصد کاهش یافته است.
نزاویسیمایا گازتا همچنین به کاهش 36 درصدی تجارت اوکراین با اتحادیه اروپا اشاره کرده است که با توجه به 300 میلیون جمعیت مصرف کننده در کشورهای عضو، برای کی یف افت قابل توجه است.
در پایان مقاله روزنامه روسی گفته شده است: ایران با توجه به جمعیت 80 میلیون نفری نمی تواند جای کاهش شدید تجارت اوکراین با روسیه کشور با جمعیت بیش از 140 میلیون نفر و درآمد نسبتا بالا را بگیرد.
روابط روسیه و اوکراین به دلیل الحاق کریمه به خاک روسیه و نیز حمایت روسها از شبه نظامیان روس تبار در شرق اوکراین که به ادعای کی یف به آنها تسلیحات و کمک های لازم از سوی روسیه ارسال می شود تیره شده است.
اروپام*5*391**1566



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن