تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819918069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي بهره‌برداري از انرژي خورشيدي از تکاليف دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۶ب.ظ)
ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي بهره‌برداري از انرژي خورشيدي از تکاليف دولت است موج - ساير رسانه ها؛ عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: ايجاد زيرساخت‌ها و امکانات لازم براي بهره‌برداري از انرژي خورشيدي از جمله وظايف و تکاليف دولت است که بايد انجام شود.
ايرنا نوشت:
حسين نجابت، عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، گفت: پرداخت تسهيلات براي احداث نيروگاه و خريد برق توليد شده از انرژي خورشيدي به قيمت مناسب، بخش خصوصي را تشويق به فعاليت بيشتر در اين زمينه مي‌کند.
حسين نجابت، افزود: ايجاد زيرساخت‌ها و امکانات لازم براي بهره‌برداري از انرژي خورشيدي از جمله وظايف و تکاليف دولت است که بايد انجام شود.
وي با بيان آن که دولت به‌ تنهايي نمي‌تواند وارد اين عرصه شود، تأکيد کرد: دولت بايد با اختصاص تسهيلات و برنامه‌ريزي، بخش خصوصي را ترغيب به فعاليت در زمينه توليد برق از انرژي خورشيدي کند.
وي با بيان اين که برنامه پنجم توسعه تأکيد دارد سهم استفاده از انرژي‌هاي نو در کشور بايد از کمتر از دو درصد حال حاضر به بيش از 4 درصد برسد، گفت: دولت بايد راهکارهاي مناسب را فراهم کرده و مصرانه دنبال اجراي آن باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به برگزاري 2 جلسه در کميسيون انرژي مجلس پيرامون استفاده از انرژي‌هاي نو، افزود: در اين دو جلسه بر ضرورت استفاده هرچه بيشتر از انرژي‌هاي نو بخصوص انرژي خورشيدي تأکيد شده است.
وي با اشاره به وجود 2 ايستگاه کوچک توليد برق از انرژي خورشيدي در کشور، گفت: هنوز به‌طور جدي وارد توليد برق از انرژي خورشيدي نشده‌ايم و در اين زمينه از واردات بهره مي‌گيريم.
نجابت تصريح کرد: بايد امکانات لازم در کشور فراهم شود تا بخش خصوصي به راحتي وارد اين عرصه شده و برق مورد نياز را تأمين کند.
عضو کميسيون انرژي مجلس چالش اصلي کشور پيرامون استفاده از انرژي خورشيدي را مقرون‌به‌صرفه نبودن آن دانست و تأکيد کرد: دولت با مديريت صحيح و برنامه‌ريزي توليد برق از انرژي خورشيدي را براي بخش خصوصي جذاب کند.
وي با تأکيد بر اين که وجود ذخاير نفت و گاز مانع انديشيدن دولت‌ها در استفاده از ديگر منابع انرژي شده است، افزود: از آنجا که استفاده از انرژي خورشيدي در ساير کشورها رواج دارد، در ايران نيز بايد به دنبال بهره‌گيري از اين منابع باشيم.
نجابت تصريح کرد: مجلس آمادگي دارد هر قانون و مجوزي که دولت در اين زمينه نياز داشته باشد تأمين کند تا شرايط براي استفاده از انرژي‌هاي نو مهيا شود.
نماينده مردم تهران در مجلس اختصاص تسهيلات به توليدکنندگان برق از سوي دولت را گامي مثبت ارزيابي کرد و گفت: دولت بايد تمام دستگاه‌هاي اجرايي را به سمت استفاده بيشتر از انرژي‌هاي نو هدايت کند.
يادآورمي شود؛ براساس تحقيقات صورت گرفته کشور ايران حدود 300 روز آفتابي در سال دارد که پتانسيل خوبي براي بهره‌برداري از انرژي خورشيدي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن