تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803751142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاره‌هايي كه استقلال را قهرمان كردند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ستاره‌هايي كه استقلال را قهرمان كردند




اگرچه مدیران استقلال طی مصاحبه‌هایشان مرتب تأکید می‌کنند که اولویت اول‌شان کسب سهمیه آسیایی بوده و پس از آن به قهرمانی در لیگ پانزدهم می‌اندیشند اما خودشان هم می‌دانند که این حرف‌ها نمی‌تواند ذهنیت طرفداران‌شان را عوض کند.





خبر ورزشی: اگرچه مدیران استقلال طی مصاحبه‌هایشان مرتب تأکید می‌کنند که اولویت اول‌شان کسب سهمیه آسیایی بوده و پس از آن به قهرمانی در لیگ پانزدهم می‌اندیشند اما خودشان هم می‌دانند که این حرف‌ها نمی‌تواند ذهنیت طرفداران‌شان را عوض کند.

به محض اينكه سوت آغاز فصل به صدا دربيايد، استقلالي‌ها از تيم‌شان قهرماني مي‌خواهند و كاري به شرايط فصل قبل ندارند. شرايطي كه پرسپوليس هم با آن دست به گريبان بوده و قطعاً هواداران اين تيم هم از همان هفته اول سوداي قهرماني در سر دارند.

استقلال تاكنون در ادوار ليگ برتر 3 بار عنوان قهرماني را مال خود كرده است و در هر 3 دوره، سرمايه‌هاي انساني‌اي كه داشت، نقش بسيار مؤثري در فتح جام ايفا كرد.

پر از ستاره

اولين قهرماني استقلال در ليگ برتر طي فصل 85-84 حاصل شد؛ زماني كه اين تيم پر از ستاره بود و چند بازيكن باتجربه هم كنار جوانان حضور داشتند. از مهدي رحمتي و وحيد طالب‌لو گرفته تا اميرحسين صادقي، پيروز قرباني، محمود فكري، مجتبي جباري، عليرضا منصوريان، گيلائوري، رضا عنايتي و...

از آن تيم كمتر از دو ماه بعد، طالب‌لو، صادقي و عنايتي مسافر جام جهاني شدند. البته جباري هم اگر مصدوم نمي‌شد، قطعاً در جام جهاني 2006 آلمان بازي مي‌كرد.

قهرماني خاطره‌انگيز

خاطره‌انگيزترين قهرماني استقلال در ليگ برتر بهار سال 88 حاصل شد؛ زماني كه آبي‌پوشان در آخرين هفته فصل 88-87 به لطف باخت ذوب‌آهن مقابل فولاد، در مشهد جشن قهرماني گرفتند. البته در آن فصل هم استقلال ستاره و مهره مؤثر كم نداشت؛ از وحيد طالب‌لو كه انصافاً در آن فصل خيلي خوب بود تا خسرو حيدري، هاشم بيك‌زاده، فابيو جان‌واريو، آرش برهاني و البته مجتبي جباري كه نبض خط مياني آبي‌پوشان محسوب مي‌شد. در آن فصل فرهاد مجيدي هم عضو استقلال بود.

پايان كار

كاپ سوم هم در حالي به دست آمد كه استقلال اتكاي فراواني به بازيكناني همچون مهدي رحمتي داشت؛ گلري كه در فصل 92-91 چند بازي يك‌تنه استقلال را نجات داد. علاوه بر او در قهرماني آن فصل اين تيم، نبايد از كنار نام‌هايي همچون صادقي، ساموئل، حيدري، بيك‌زاده و مجيدي گذشت. تازه مجتبي جباري نيز در فصل مذكور واقعاً خوب بود و نقش مؤثري در پيروزي‌هاي مهم استقلال ايفا كرد.

سه‌گانه جباري

نكته مهم در مورد قهرماني‌هاي استقلال، نقش برجسته مجتبي جباري است. او در هر 3 فتح آبي‌ها حاضر بوده و علاوه بر اينكه فيكس بازي مي‌كرد، نقش بسيار پررنگي نيز در كاميابي استقلال ايفا كرده است. در هر 3 فصلي كه برشمرديم، مجتبي قلب تيمش بود و جالب اينجاست كه از وقتي رفته، استقلال هم ديگر نه قهرمان شده و نه سهميه آسيايي گرفته است! البته با توجه به پولي كه قطري‌ها مي‌دهند، بعيد است مجتبي حداقل طي دو سال آينده به فوتبال ما بازگردد. او به خاطر دستمزدش حتي قيد حضور در جام جهاني را هم زد!

اما اين فصل حكايت چه شكلي خواهد شد؟

استقلال باز هم ستاره زياد دارد. حداقل اينكه اسم بزرگ زياد در اين تيم جمع شده است. روي رحمتي خيلي حساب مي‌‌شود و اميد ابراهيمي نيز بايد در كنار جاسم كرار، خط مياني را جمع و جور كند. آنها ريوالدو را هم دارند كه فعلاً نمي‌شود در موردش قضاوت كرد و علاوه بر اين، خسرو حيدري هم هست. شهباززاده اميد اول گلزني استقلال بوده و در كنارش مي‌توان روي آرش برهاني و مهاجم كروات نيز حساب كرد. البته همه اين موارد اصلاً دليل نمي‌شود كه استقلال را از همين حالا قهرمان دانست چون اين تيم در فصل 91-90 هم كلي ستاره داشت و به جرأت مي‌توان گفت قوي‌تر از تيم اين فصل بود اما در نهايت با همين پرويز مظلومي رتبه‌اي بهتر از سومي كسب نكرد.






تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن