تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815072533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عصبانیت عربستان از کشف قدیمی ترین قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
عصبانیت عربستان از کشف قدیمی ترین قرآن
در مقالات متعددی که در روزنامه های عربستان منتشر شده، تصریح شده است که این قرآن نمی تواند در زمان پیامبر (ص) نوشته شده باشد.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،هفته گذشته دانشگاه بیرمنگام قرآنی را رونمایی کرد که به ادعای این دانشگاه، قدیمی ترین قرآن موجود جهان و تألیف شده در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است و همین مسأله باعث ناراحتی مقامات مذهبی عربستان سعودی شد.
 
بر پایه این گزارش،خبر کشف قدیمی ترین قرآن موجود جهان موجی از واکنش ها را در پی داشت. محققان دانشگاه بیرمنگام مدعی شدند که قرآنی را یافته اند که بر اساس دقیقترین آزمایشها، هم عصر با زمان پیامبر اکرم (ص) نگاشته شده است و حتی احتمال دارد که کاتب این قرآن، آن را از زبان مبارک پیامبر (ص) شنیده باشد.
 
نگاشته شدن قرآنی در زمان پیامبر (ص) مهر بطلانی است بر ادعای اهل سنت که مدعی اند قرآن در زمان پیامبر (ص) گردآوری و تألیف نشده بود و سالها پس از مرگ ایشان، عثمان بن عفان خلیفه سوم دست به جمع آوری و تنظیم قرآن به صورت کنونی زد و ترتیب کنونی قرآن در واقع توسط عثمان چیده شده است.
 
این مسأله باعث واکنش منفی محققان سعودی شده است. بر این اساس، در مقالات متعددی که در روزنامه های عربستان منتشر شده، تصریح شده است که این قرآن نمی تواند در زمان پیامبر (ص) نوشته شده باشد چرا که در آن زمان اصلا قرآنی با شکل کنونی وجود نداشته است.
 
آنها برای اثبات دلیل خود مدعی شده اند که در زمان پیامبر (ص) نوشتن با جوهر قرمز متداول نبوده است در حالی که در این قرآن، بسم الله الرحمن الرحیم با رنگ قرمز نوشته شده است. البته این ادعا توسط هیچ مرکز علمی تائید نشده است.





عربستان از کشف قدیمی ترین قرآن عصبانی است





انتهای پیام/



اخبار مرتبط

متن قرآن بر روی پوست بز و گوسفند
کشف یکی از قدیمی ترین قرآن ها در انگلیس+عکس
حمایت هنرمندان و چهره ها از کمپین محسنین+تصاویر
شب قدر در اینستاگرام هنرمندان و مسئولین+تصویر




۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن