تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819197509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سطح زير كشت ذرت استان كرمانشاه طي 2 سال به نصف كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۴۱ب.ظ)
سطح زير كشت ذرت استان كرمانشاه طي 2 سال به نصف كاهش يافت موج - کرمانشاه - رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه گفت: سطح زير کشت ذرت به عنوان محصولي با نياز آبي بالا طي 2 سال در استان کرمانشاه به نصف کاهش يافته و به کمتر از 20 هزار هکتار در سال جاري رسيده است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ علي اشرف منصوري افزود: در سال 91 سطح زير کشت ذرت استان حدود 45 هزار هکتار بود، اما؛ با اطلاع رساني که از طريق اين سازمان و شركت آب منطقه‌اي بعمل آمد سطح زير کشت ذرت به شدت در دو سال اخير کاهش يافت.
وي خاطر نشان کرد: با کاهش کشت ذرت، محصولات جايگزيني که مصرف آبي آنها از ذرت کمتراست به کشاورزان معرفي گرديده از جمله کلزا به عنوان يک کشت پاييزه به كشاورزان معرفي شده زيرا كلزا يک سوم ذرت مصرف آب داشته و با توجه به تکنولوژي که از طريق شرکت اوراليس فرانسه وارد استان شده، مي‌توان حداقل 3 تن در هکتار كلزا برداشت كرد كه از نظر ارزش اقتصادي با ذرت برابري مي‌كند.
وي با اشاره به اينکه درآمد محصول کلزا به لحاظ بهره‌وري آب با ذرت برابري مي‌کند تصريح کرد: درآمد کلزا حتي بيشتر از ذرت بوده و ضمن اينکه ميزان هزينه‌هاي توليد اين محصول از ذرت کمتر بوده و قابل مقايسه نيست.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه در ادامه گفت: شرکت توسعه كشت دانه‌هاي روغني در استان کرمانشاه مستقر بوده و محصول کلزاي توليدي به موقع توسط اين شرکت خريداري مي‌شود.
منصوري با بيان اين که کلزا مزايايي فراواني نسبت به ذرت دارد افزود: محصول کلزا علاوه بر مصرف کمتر آب، جايگزين بسيار خوبي براي تناوب با گندم بوده و باعث حاصلخيزي خاک نيز مي‌شود.
وي گفت: در رابط با تامين بذر کلزا از طريق شرکت بين المللي اوراليس فرانسه بذرهاي مناسب با عملکرد بالا به استان وارد شده و از طريق متقاضيان توزيع مي‌شود.
منصوري يادآور شد: با تلاش‌هاي معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزي اين شرکت به طور دايم در استان حضور داشته و به همين منظور استان کرمانشاه به عنوان پايلوت کشوري در کشت اين محصول انتخاب و تکنولوژي و آخرين يافته‌هاي تحقيقاتي کشت کلزا در اختيار کشاورزان استان قرار مي‌گيرد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه با اشاره به اينکه ميزان بذر مصرفي کلزايي که وارد استان شده در هکتار کمتر از بذور قبلي است، افزود: بذور كلزا وارد شده هم از لحاظ توليد مناسب بوده و هم مقاومت در برابر ريزش دارد و اين بذر کلزا از طريق سازمان جهاد کشاورزي و مراکز خدمات جهاد کشاورزي دهستان‌ها در اختيار کشاورزان قرار مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن