تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشياي عتيقه پنج هزار ساله در عمليات پليس آگاهي کرمان کشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰ب.ظ)
اشياي عتيقه پنج هزار ساله در عمليات پليس آگاهي کرمان کشف شد موج - رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان کرمان از کشف 9 شي عتيقه با قدمت بين هزار تا 5 هزار سال و ارزشي بالغ‌ بر 10 ميليارد ريال در عمليات روز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ يدالله حسن‌پور، رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان کرمان تعداد اشياي عتيقه کشف شده را 9 شي ذکر کرد و گفت: پليس در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز توانست در اقدامي اطلاعاتي اين اشياي عتيقه را کشف کند.
وي به قدمت اشيا کشف شده نيز اشاره کرد و افزود: بنا به اعلام کارشناسان ميراث فرهنگي اين اشيا بين هزار تا پنج هزار سال قدمت دارند.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اضافه کرد: محل کشف اشيا عتيقه شهرستان جيرفت بوده است و ماموران اين پليس در عملياتي حساب شده از دو قاچاقچي که قصد حراج اموال ملي و فروش آن به افراد سودجو را داشتند، کشف کردند.
وي ادامه داد: اين 9 شيء شامل يک ظرف سفالي منقوش، يک مفرغ فلزي به شکل جام، يک قاشق از جنس شيشه، يک سکه نقره منقوش به آيات قرآن و پنج مهره شفاف و غير شفاف است.
وي ارزش ريالي اين اشيا را بالغ‌بر 10 ميليارد ريال دانست و گفت: اين اموال آثار باستاني و ميراث ملي ايران است و پليس نخواهد گذاشت تا در اختيار قاچاقچيان و افراد سودجو قرار گيرد.
سرهنگ حسن‌پور در ادامه از تمام هم استاني‌هاي عزيز درخواست کرد تا در صورت اطلاع از هر اقدامي که به قاچاق ميراث فرهنگي و ثروت ملي مربوط مي‌شود، پليس را در جريان موضوع قرار دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن