تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804000668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظاري كه از ليگ پانزدهم داريم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انتظاري كه از ليگ پانزدهم داريم
آنچه از ليگ فوتبال طي چند سال اخير شاهد بوده‌ايم، مشتي بازي بي‌كيفيت بوده و بس.
نویسنده : دنيا حيدري 
آنچه از ليگ فوتبال طي چند سال اخير شاهد بوده‌ايم، مشتي بازي بي‌كيفيت بوده و بس. بازي‌هاي بي‌كيفيتي كه هر سال از تعداد تماشاگراني كه رنج رفتن به ورزشگاه‌ها را به جان مي‌خرند كاسته است به طوري كه گاه دوربين‌هاي تلويزيوني از به تصوير كشيدن نماي ورزشگاه در بازي تيم‌هايي چون پرسپوليس و استقلال هم كه روزي بيشترين تماشاگر را داشتند نيز خجالت كشيده و طفره مي‌روند. مسئله‌اي كه روزي نقطه قوت فوتبال ايران بود و يكي از معيارهاي afc در دادن سهميه ليگ قهرمانان آسيا، اما طي چند سال اخير به نقطه ضعف ايران تبديل شده است. مسئله‌اي كه سكوهاي خالي ورزشگاه‌هاي كشورهاي حاشيه خليج‌فارس را يادآور مي‌شود كه به رغم رايگان بودن نيز پر نمي‌شوند و روزي مايه خنده بود اما حالا گريبانگير فوتبال ايران هم شده است.
كلاف اين ماجرا آنقدر پيچيده شده كه گاه تصور مي‌شود يافتن سر آن ديگر غيرممكن است و بايد به اين اوضاع عادت كرد و از يافتن راه چاره صرف‌نظر كرد چراكه ليگ باكيفيت را بازيكنان باكيفيت و مربيان باكيفيت رقم مي‌زنند كه متأسفانه اين روزها كمتر در ليگ فوتبال ايران مي‌توان نشاني از آنها يافت. با اين وجود قبل از آغاز هر فصل جديد انتظار مي‌رود تفاوتي نسبت به سال‌هاي قبل و ليگ‌هاي قبل را شاهد باشيم. شايد به اين دليل كه به رغم كاستي‌هاي فراواني كه ديده مي‌شود‌، اضافه شدن بازيكنان جوان هنوز نويد تغييرات و پا گرفتن ليگي متفاوت را مي‌دهد.
البته سالي كه نكوست از بهارش پيداست و اوضاع ليگ پانزدهم را هم مي‌توان از اتفاقات و جابه‌جايي‌هاي فصل نقل و انتقالات پيش‌بيني كرد. در واقع هيچ اتفاق خاصي رخ نداده و تغييرات چشمگيري حاصل نشده كه بتوان به شاهد بودن ليگي متفاوت از سال‌هاي گذشته اميدوار بود. تمام تغييرات نهايتاً جا‌به‌جا شدن مربيان از نيمكت اين تيم به آن تيم بوده و بس. آن هم در برخي موارد با چند هفته بالا و پايين كردن و با دست پس زدن و با پا پيش كشيدن براي دريافت مبلغي بيشتر. مربياني كه اگر چه فصل قبل عملكرد چشمگيري در كارنامه خود نداشتند اما توانستند با مبلغي به مراتب بيشتر از سال قبل هدايت تيمي ديگر را به دست بگيرند. مقوله‌اي كه در خصوص بازيكنان نيز صدق مي‌كند. داستان ليگ پانزدهم نيز بدون شك داستاني تكراري خواهد بود كه طي چند سال اخير شاهد آن بوده‌ايم. ليگي بي‌كيفيت كه سال‌هاست بازي‌هاي آن كمترين هيجاني در بيننده ايجاد نكرده است. حتي در مواردي حساس چون دربي سرخابي‌هاي پايتخت يا مصاف زرد‌پوشان اصفهاني با تيم‌هاي تهراني، ‌به خصوص پرسپوليس كه به رغم حساسيت‌هايي كه طي چند سال گذشته ايجاد كرده، نتوانسته هيجاني را كه انتظار مي‌رفته به تماشاگران منتقل كند. ليگي كه سال‌ها پيش شاهد تعداد بالاي تماشاگران بوده و از اين مسئله همواره به خود باليده، ‌اما اكنون، چند سالي است كه به دليل بي‌كيفيتي بازي‌هايش كمتر مي‌تواند كسي را حتي از پاي گيرنده‌ها به خود جلب كند چه رسد به آنكه بتواند سكوهاي ورزشگاه‌ها را پر كند.
با اين وجود انتظار مي‌رود در فصل جديد، حداقل شاهد شكوفايي بازيكنان جواني چون سردار آزمون و جهانبخش باشيم. بازيكناني كه در سال‌هايي كه كيفيت ليگ ايران به دليل بي‌كيفيتي بازيكنانش به شدت پايين آمده، ‌توانسته‌اند به تيم‌هاي اروپايي راه يابند و آينده‌اي روشن را براي خود به تصوير بكشند. بازيكناني كه شايد نظير آنها را امسال هم بتوان در تيم‌هايي كه به جذب بازيكنان جوان توجه خاص دارند شاهد بود. بازيكناني كه البته طي چند سال اخير تعدادي از آنها را در ليگ فوتبال ايران شاهد بوديم. بازيكناني نظير انصاري‌فرد، ‌عاليشاه و... كه خوب شروع كردند اما خيلي زود به بيراهه زدند و نتوانستند آنطور كه انتظار مي‌رفت خودي نشان داده و نامشان را در بين بازيكنان ماندگار فوتبال ايران ثبت كرده و تغييري در روند كيفي ليگ برتر ايران ايجاد كنند. بازيكناني كه بايد ديد آيا در ليگ پانزدهم نيز نظير آنها را خواهيم ديد يا امسال هم مثل سال‌هاي قبل در حالي آغاز شده و به پايان مي‌رسد كه هيچ سودي براي فوتبال ايران نخواهد داشت.
اهميت ليگ امسال اما نسبت به سال‌هاي قبل از آن جهت است كه تيم ملي رقابت‌هاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه را در پيش دارد و برگزاري ليگي با‌كيفيت مي‌تواند تضمين‌كننده كيفيت بازي‌هاي تيم ملي در رقابت‌هاي پيش رو باشد. حال آنكه برگزاري ليگي ضعيف و بي‌كيفيت آينده‌اي نگران‌كننده براي تيم ملي را ترسيم مي‌كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن