تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821104268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن هاي علمي حوزه، بسترساز تحول مطلوب در حوزه هاي علميه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۹ب.ظ)
عضو هيأت مديره انجمن مديريت اسلامي حوزه: انجمن هاي علمي حوزه، بسترساز تحول مطلوب در حوزه هاي علميه موج - قم - عضو هيأت مديره انجمن مديريت اسلامي حوزه گفت: انجمن هاي علمي حوزه در راستاي ايجاد تحول مطلوب در حوزه هاي علميه نقش بسيار مهم برعهده دارند و بستر چنين تحولي را فراهم مي کنند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، عضو هيأت مديره انجمن مديريت اسلامي حوزه با اشاره به مطلب فوق گفت: در واقع انجمن هاي علمي حوزه به عنوان مجموعه اي از نهادها در حوزه به شمار مي روند که در سطح عالي به ارائه ايده، نظريه پردازي و تحقيقات و پژوهش مي پردازند و در مسير تعالي و رشد علمي حوزه و رفع نيازهاي اساسي آن تلاش مي‌کنند.
وي همچنين بر لزوم تقويت حمايت هاي مالي و معنوي از اين انجمن ها تاکيد کرد و افزود: يکي از کارکردهاي ارزنده انجمن هاي علمي تلاش به منظور رفع نواقص از جامعه علمي و حوزوي است و بي شک اين انجمن ها در رشد و ارتقاي سطح علمي و پژوهشي حوزه نقش بسيار مهمي مي توانند ايفا کند که البته خود نيازمند يک برنامه ريزي جامع و هدفمند است.
حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر بخشي افزود: همه انجمن هاي علمي در ايجاد تحول مطلوب در نظام حوزه هر کدام بر اساس ماموريت ها و شاخصه هايي که دارند مي توانند ايفاگر نقش باشند و اگر اين نقش ها به صورت هم افزايي باشد و با برنامه ريزي دقيق و ساماندهي تشکيلات مي توان به نتايج بسيار خوب و اُميدوار کننده اي دست يافت.
وي افزود: طبعاً ايجاد هماهنگي و ارتباط ميان انجمن هاي علمي در راستاي تحقق هم افزايي و نيز تقويت همکاري ها و هماهنگي هاي دو سويه و شناسايي دقيق نيازها از جمله الزامات در اين باره است.
عضو شوراي علمي گروه مديريت موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) افزود: انجمن هاي علمي نهاد برآمده از حوزه است که با يک پتانسيل علمي و پژوهشي بسيار بالا مشغول به کار هستند و لازم است که از توان انجمن ها براي تحول در حوزه به خوبي بايد استفاده شود
وي با اشاره به اين که بايد از نظرات و ايده پردازي کارشناسان و صاحب نظران اين انجمن ها به خوبي بهره برداري شود، گفت: انجمن هاي علمي با ظرفيت بالايي که دارند مي توانند به رفع خلأهاي آموزشي و پژوهشي در حوزه همت بگمارند و خود اين مساله را تا حصول نتيجه پيگيري و مطالبه کنند.
حجت الاسلام والمسلمي بخشي با اشاره به ظرفيت بسيار خوب انجمن مديريت اسلامي حوزه اظهار داشت: اين انجمن به خصوص در بحث مديريت آموزشي مي تواند برنامه ها و طرح هاي کلان کلي را بيان کند که در نهايت به ارتقاي سطح علمي حوزه و جبران افت علمي برخي طلاب و فضلاي حوزوي منجر شود ضمن آن که مشورت هايي به تشکيلات مديريتي حوزه بدهد تا بتوان بيشترين بهره را در مسير تحول مطلوب در حوزه بُرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن