تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803687367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش رسانه های افغانستان به اعلام میزبانی پاکستان برای مذاکرات صلح


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واکنش رسانه های افغانستان به اعلام میزبانی پاکستان برای مذاکرات صلح کابل - ایرنا - روزنامه های افغانستان روز سه شنبه نسبت به میزبانی پاکستان برای دور دوم گفت و گوهای صلح طالبان با دولت افغانستان واکنش نشان دادند و نوشتند که برگزاری این گفت و گو ها در اسلام آباد نشان دهنده به حاشیه رفتن نقش حکومت افغانستان در برگزاری این مذاکرات است.


روزنامه «اطلاعات روز» در یادداشتی با عنوان «آیا مذاکرات صلح را از دست داده ایم»، نوشت: پاکستان اعلام کرده است که دور دوم گفت و گوهای صلح میان نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان، در پاکستان برگزار خواهد شد. این در حالی ا ست که مسوولین شورای عالی صلح پیش از این گفته بودند که دور دوم این گفت و گوها در چین برگزار می شود. برگزاری این دور از گفت و گوها در پاکستان، نشاندهنده به حاشیه رفتن نقش حکومت افغانستان و طالبان در برگزاری این گفت و گوها است.
این روزنامه افزود: واکنش دولت و رسانه های پاکستان در مقابل حرف شورای عالی صلح مبنی بر برگزاری دور دوم گفت و گوها در چین، این گمانه زنی را تقویت کرده که گفت و گوهای صلح افغانستان را پاکستانی ها مدیریت می کنند و صلح و گفت و گویی که پاکستانی ها مدیریت کنند، محصول و مصرف آن را نیز پاکستانی ها، تعیین و مشخص خواهند کرد.
«اطلاعات روز» افغانستان نوشت: اگر گفت و گوهای صلح بار دیگر در پاکستان برگزار شود، یکی از نتایج ملموس آن، این خواهد بود که چگونگی گفت و گوهای صلح و باید و نبایدهای توافقات و بحث و جدل ها را در این مذاکرات، پاکستانی ها مدیریت می کنند. این می تواند باخت بزرگی برای حکومت وحدت ملی و خطری جدی برای ثبات و آینده افغانستان باشد.
این روزنامه افزود که پررنگ شدن نقش پاکستان در گفت و گوهای صلح و خارج کردن سایر کشورهای همسایه و شرکای بین المللی افغانستان، می تواند میزان خطای ما را در گفت و گوهای صلح افزایش دهد.
روزنامه «ماندگار» نیز در باره اعلام میزبانی پاکستان، در یادداشتی با عنوان «سخن ماندگار» نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که پاکستان اجازه برگزاریِ دور دوم گفت و گوهای صلح را به چین نداده و قرار است این گفت و گوها نیز در پاکستان برگزار شود. شاید برگزاریِ دور دومِ این گفت و گوها در چین، برای پاکستانی ها بی حد نگران کننده بوده است.
این روزنامه افزود: اگر چه دولت افغانستان در این زمینه تاکنون چیزی نگفته، اما مسلما نیت پاکستانی ها این نیست که گفت و گوهای صلح را بیرون از دایره خود برگزار کنند. اصلا به همین دلیل بوده که همه گفت و گوها و مذاکرات با طالبان زیر سایه پاکستانی ها صورت گرفته و هیچ گفت و گویی در هیچ گوشه جهان با طالبان، بیرون از دایره نفوذ این کشور نبوده است.
به نوشته روزنامه ماندگار، متاسفانه هنوز نشانه ای از تغییر سیاست پاکستان در قبال افغانستان و طالبان دیده نمی شود و طالبان همچنان در چنگال پاکستان قرار دارد. پاکستانی ها حتی اجازه ندادند که گفت و گوها در قطر برگزار شود و همه آن دیدارهایی که میان نمایند گان شورای عالی صلح و مقام های حکومتی با طالبان در دنیا صورت گرفته، هیچ کدام مورد قبول پاکستانی ها نبوده و به همین دلیل بی نتیجه مانده است.
ماندگار تصریح کرد که اصرار پاکستان بر بیرون نشدنِ دایره و مکانِ گفت و گوهای صلح از این کشور، به معنای آن است که این تلاش ها هرگز نمی تواند برای دولت افغانستان مفید تمام شود. چنان که شورای علی صلح نیز تاکنون نتوانسته موثر بودن خود را در میدانِ عمل ثابت کند، به همین دلیل در این پنج سال، همواره مورد انتقادهای شدید جریان های سیاسی و مدنی کشور قرار گرفته و حتی بسیاری ها خواهانِ لغو و انحلالِ آن شده اند.
این روزنامه نوشت: حکومت افغانستان و شورای عالی صلح نیز مدعی هستند که نمی دانند دور دوم گفت و گوهای صلح در کجا آغاز می شود، به خصوص نمایندگانی که از این شورا به اسلام آباد فرستاده است، از مکان و زمان گفت و گوهای صلح بی اطلاع هستند. این یعنی اینکه دولت افغانستان خود ابتکاری در این زمینه ندارد و همه صلاحیت ها به پاکستان واگذار شده است.
سایر روزنامه های افغانستان نیز مطالبی در مخالفت با میزبانی پاکستان در مذاکرات نمایندگان طالبان و دولت افغانستان، با همین مضمون به چاپ رسانده اند و شبکه های تلویزیونی این کشور نیز در گفت و گو با نمایندگان مجلس و کارشناسان، موضع انتقادی در قبال میزبانی پاکستان اتخاذ کرده اند.
آساق **1610**1545



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن