تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803719718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشگیری و آمادگی در بحران نیاز کشور برای کاهش تلفات است/ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همدان؛
پیشگیری و آمادگی در بحران نیاز کشور برای کاهش تلفات است/ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر در همدان گفت: طی روزهای اخیرشاهد سیل در شهرهای شمالی کشور بودیم علی رقم برگزاری جلسات متعدد در ستاد های بحران آمادگی ما برای مواجهه با این سیل کم بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:پیشگیری و آمادگی در بحران نیاز کشور برای کاهش تلفات است/ ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛نجار با اشاره به سیل اخیر در شمال کشور افزود: در سیل اخیر، کشور در تب شدیدی فرو رفت و همه از جمله رسانه ملی دنبال مقصر در این زمینه بودند، متاسفانه زمانی که اتفاقی در کشور رخ می‏‌دهد به دنبال پیدا کردن مقصر هستیم.وی با بیان اینکه آموزش در سطوح مدیریتی باید نقش اساسی را ایفا کند، اظهار داشت: ایران کشور دهم بلاخیز جهان بوده و این در حالی است که باور به بحران در کشور وجود ندارد و این مسئله از معضلات اساسی در کشور است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشوربا اشاره به اینکه مهمترین بحث در مقابله با بحران پیش‎بینی و پیشگیری است، عنوان کرد: مقابله با بحران دارای زنجیره بسیار بزرگی بوده و تنها شامل سازمان مدیریت بحران نمی‎شود.

نجار بر اجرای تعهدات شهرداریها  و نظام مهندسی ساختمان در صدور پروانه و ساخت و سازها با استانداردهای ساختمانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از انبوه‎سازان مسکن در کشور به سبب مسائل مادی از در نظر گرفتن مسائل ایمنی خودداری می‎کنند.

وی عنوان کرد: آموزش مدیریت بحران باید در سطح مردمی و در سطح بالاتر برای همه مسئولان عملیاتی شود که این کارگاه آموزشی این هدف را دنبال می‌کند زیرا اولین کسانی که در هر حادثه حاضر می شوند خود مردم هستند.

نجار با اشاره به زلزله بم و کشته شدن 34 هزار نفر و مجروح شدن 15 هزار نفر گفت: در این حادثه مردم بسیار کمک کرده و تعداد زیادی از افراد زیر آوار مانده را بیرون کشیدند اما اگر این حادثه در کلان‎شهری همچون تهران رخ دهد چطور مردم می‎توانند مصدومان را از زیر آهن و بتن بیرون بکشند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات کلانی در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور است، گفت: از این رو 3 درصد از اعتبارات ماده 10 و 12 برای پیشگیری و پیش‌بینی و 2 درصد از اعتبارات این ردیف برای مقابله در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حادثه آنی بوده و اعتبارات آن نیز باید آنی باشد، گفت: روند طولانی برای برای دریافت اعتبارات طی می‎کنیم و باید فکری برای کوتاه کردن روند پرداخت اعتبارات و خسارت تعریف کنیم که پیگیری لازم برای این مسئله وجود دارد.

نجار درباره بیمه نیز گفت: در حادثه سیل شمال کشور دهیار روستای سیجان از محل اعتبارات دهیاری خانه‎های روستاییان را بیمه کرده بود که این اتفاق بسیار قابل ارزش و هوشمندانه بوده است.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه بیمه ساختمان در کشور هستیم، عنوان کرد: اگر دولت در این زمینه سرمایه‎گذاری کند به طور قطع نتایج مثبتی به همراه داشته و دولت نیز در این زمینه موفقیت‎هایی به دست می‎آورد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه براساس برنامه‎های چهارم و پنجم توسعه قرار بود 50 درصد محصولات کشاورزی، باغی، دامی، طیور و آبزیان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که متاسفانه همکاری‌های مردمی در این زمینه پایین است.

وی یکی از این دلایل این عدم همکاری را پایین بودن میزان پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان دانست و گفت: هزار میلیارد تومان از محل ماده 10 و 12 برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته که مدیران استانی برای جذب این اعتبارات در راستای توسعه بیمه محصولات کشاورزی پیگیری لازم را داشته باشند.

نجار با بیان اینکه خشکسالی پدیده‎ای است که ایران وارد دوره 20 ساله این پدیده شده و باید در این زمینه مدیریت صورت گیرد، تصریح کرد: وزارت‌خانه‎های نیرو و کشاورزی پذیرفته‌اند که خشکسالی را باید مدیریت کرد چراکه در زمان کمبود آب باید به سمت مدیریت حرکت کرد.

وی با بیان اینکه جلسه سه جانبه‌ای بین سازمان مدیریت، وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه توافق شد 800 میلیارد تومان براساس اولویت‌هایی که کارشناسان این سه دستگاه مشخص کردند در اختیار وزارت نیرو برای حل مشکل آب شرب برخی نقاط کشور قرار داده شود.
انتهای پیام/ح


اخبار مرتبط

ورودی 200 لیتر درثانیه پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه برق شهید مفتح
همدان پایلوت سلامتکده طب سنتی غرب کشور
عوامل ناهنجاری های دهان و دندان در کودکان
برگزاری نخستین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی منطقه ای در همدان
قهرمانی تیم همدان درمسابقات والیبال نوجوانان دسته سه کشور و صعود به لیگ دسته دو




۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن