تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816497811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تالاب شادگان قطب طبيعت گردي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴ب.ظ)
تالاب شادگان قطب طبيعت گردي کشور موج - محمد علي خليلي، معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان، گفت: تالاب شادگان به عنوان يکي از اصلي‌ترين ظرفيت‌هاي گردشگري آبي استان خوزستان مطرح است.
به گزارش خبرگزاري موج، توسعه گردشگري در تالاب بين المللي شادگان به عنوان يکي از مهم‌ترين ظرفيت‌هاي گردشگري آبي استان خوزستان با ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري در دستور کار قرار دارد.
وي ادامه داد: طي سال‌هاي اخير امکانات گردشگري در اين تالاب بين المللي توسعه يافته است و اين امر همچنان ادامه دارد.
به گفته خليلي، با توجه به اين که تالاب شادگان به عنوان يکي از مناطق نمونه گردشگري کشور معرفي شده است، لذا ايجاد زيرساخت‌هاي اوليه گردشگري در آن از ضرورياتي است که اجراي آن مورد توجه ويژه است.
وي اذعان داشت: ساخت اسکله، پارکينگ، سرويس بهداشتي، توسعه و ساماندهي قايق‌هاي تفريحي فعال در تالاب از جمله اقداماتي که در راستاي توسعه گردشگري تالاب در حال انجام است.
معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان عنوان کرد: همچنين استراحتگاه‌هاي موقت در قسمت‌هاي مختلف تالاب ايجاد شده تا گردشگران ورودي بتوانند در اين مکان به استراحت بپردازند.
وي اظهار اميدواري کرد: با اقداماتي که در حال انجام است بتوانيم تالاب شادگان را به يکي از مهم‌ترين قطب‌هاي طبيعت گردي کشور تبديل کنيم.
اين مقام مسوول در استان خوزستان گفت: ميزان استقبال گردشگران از تالاب بين المللي شادگان همواره؛ به ويژه در نيمه دوم سال بسيار رضايت بخش است.
به گفته وي، بخش عظيمي از اکوتوريست هاي کشور از تالاب شادگان ديدن مي‌کنند که همين امر باعث رونق هر چه بيشتر اقتصاد جامعه محلي نيز شده است.
خليلي يادآور شد: تنها گردشگران و طبيعت گردان داخلي از تالاب شادگان ديدن نمي‌کنند، بلکه در نيمه دوم سال شاهد ورود گردشگران خارجي به اين تالاب بين المللي نيز هستيم.
وي گفت: يکي از مهم‌ترين ظرفيت‌هاي تالاب شادگان علاوه بر طبيعت زيبا و منحصر به فرد آن، بحث پرنده نگري و شکار است.
معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان عنوان کرد: به همين منظور در فصل زمستان و با شروع فصل مهاجر پرندگان به اين تالاب، شاهد ورود گروه‌هاي بسيار زيادي با هدف پرنده نگري و شکار به شادگان هستيم.
اين مقام مسوول در استان خوزستان عنوان کرد: جامعه محلي نيز مي‌تواند با توسعه هر چه بيشتر گردشگري در تالاب شادگان از نظر اقتصادي به رشد قابل توجهي برسد.
وي گفت: فروش صنايع دستي ويژه تالاب، فروش غذاي محلي، ايجاد اقامتگاه و قايق داري مي‌تواند از جمله راه‌هاي کسب درآمد در اين تالاب باشد.
وي متذکر شد: البته بايد توجه داشت که رونق گردشگري در تالاب بين المللي شادگان کاملاً با رعايت موازين زيست محيطي انجام خواهد شد.
به گفته معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان، روستاهاي رگبه و صراخيه به عنوان دو مکان اصلي براي حضور گردشگران به تالاب شادگان محسوب مي‌شوند که اميد مي‌رود با رونق هر چه بيشتر گردشگري در تالاب شادگان وضع اقتصادي بوميان اين روستاها نيز بهبود يابد.
تالاب بين‌المللي شادگان يکي از تالب‌هاي بزرگ ايران است. اين تالاب در جنوب غربي ايران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده است. در همايش تالاب‌هاي جهان که در رامسر برگزار شد تصميم گرفته شد که سه تالاب شادگان، خورموسي و خور الاميه با عنوان تالاب شادگان شناخته شود. کنوانسيون رامسر معاهده‌اي بين‌المللي است که در ۱۹۷۱ امضا شده است به منظور حفظ و نگهداري تالاب‌ها است.
از سوي ديگر تالاب شادگان با حدود ۵۳۸ هزار هکتار، به تنهايي يک سوم وسعت تالاب‌هاي جهاني ثبت شده کشور را در کنوانسيون رامسر دربرگرفته است. اين تالاب زيستگاه بيش از ۳۰ درصد از پرندگان (۱۵۴ گونه)، ۲۵ درصد از پستانداران (۴۰ گونه) و ۴۵ درصد از ماهيان کشور (۳۶ گونه ماهي مردابي و ۴۵ گونه ماهي دريايي) است. همچنين ۱۷ جامعه اصلي گياهي متشکل از ۱۱۰ گونه گياهي، سه گونه دوزيست، ۹ گونه خزنده و چهار گونه ميگو را در خود جا داده است که همگي در معرض نابودي قرار دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن