تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816702045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/ وعده‌ای که رئیس جمهور در سفر به کردستان فراموش کرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/
وعده‌ای که رئیس جمهور در سفر به کردستان فراموش کرد
استان کردستان روز یکشنبه مقصد بیستمین سفرهای استانی رئیس جمهور بود که آقای روحانی به همراه چند تن از معاونین، مشاورین و وزرا به این استان سفر کردند.

خبرگزاری فارس: وعده‌ای که رئیس جمهور در سفر به کردستان فراموش کرد



به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس جمهور ساعت 9 و 35 دقیقه وارد فرودگاه سنندج شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استان قرار گرفت.

روحانی در فرودگاه سنندج گفت: انتخاب استان کردستان به عنوان اولین سفر پس از توافق هسته‌ای نشان‌دهنده جایگاه رفیع این سرزمین و مردم استان کردستان در طول سالیان دراز و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. رئیس جمهور سپس در جمع مردم استان در استادیوم استقلال سنندج به سخنرانی پرداخت و  از مردم کردستان به عنوان دیده‌بانان دقیق ایران اسلامی نام برد و بر این مردم درود فرستاد.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: کردستان سرزمینی است که به مردم سالاری و اعتدال رأی داد و در 24 خرداد 92 حماسه آفرید. روحانی با اشاره به رأی 72 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: مردم کردستان به مسیر اعتدال و تعامل و همچنین امید در مسیر تدبیر رأی دادند و این دولت در برابر عظمت کردستان و مردم استان سر تواضع فرود می‌آورد و همه توان خود را برای توسعه استان به کار می‌گیرد. رئیس جمهور با بیان اینکه ایران سرزمین همه ما و کردستان چشم این سرزمین است، خاطرنشان کرد: کردستان دیده‌بان ایران بوده و سرچشمه بصیرت و بینایی این مردم است. روحانی در ادامه افزود: امروز به برکت استقامت و پایداری ملت، ایران اسلامی‌ امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور جهان در منطقه است و نه تنها از کردستان‌ بلکه از اربیل و بغداد هم حفاظت خواهند کرد. روحانی با بیان اینکه ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد، گفت: شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگر هستند و همه ما پیرو قرآنی هستیم که به ما برادری و برابری را مورد تاکید قرار داده است. وی با اشاره به اینکه هر کس بخواهد بین شیعه و سنی، کُرد، فارس، ترک، بلوچ و عرب فرقی بگذارد خطا کرده است، ادامه داد: ما همه یک ملت واحد هستیم و در برابر دشمنان متحد و یکپارچه ایستاده‌ایم. وی در ادامه به تصمیمات دولت برای توسعه کردستان در این سفر اشاره کرد و گفت: در مجموع در این سفر 880 میلیارد تومان برای اجرا و عملیاتی کردن 31 طرح و پروژه در استان کردستان اختصاص داده خواهد شد. رئیس جمهوری در ادامه این سفر در جلسات دیدار با برگزیدگان قشرهای مختلف، علما و روحانیون و ایثارگران، دیدار با فعالان اقتصادی، شورای اداری استان و در پایان نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان شرکت کرد.

نکته قابل ذکر؛ اینکه آقای روحانی در جلسه پایانی این سفر که نشست با خبرنگاران استان کردستان بود، سوال خبرنگار ایرنا در خصوص چرایی عدم تحقق "تشکیل کارگروه جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان" به عنوان وعده وی در سفر انتخاباتی به سنندج و در سالن ورزشی آزادی این شهر بود، که آقای روحانی آن را انکار کرد و گفت که چنین وعده‌ای نداده است. در حالی رئیس جمهور این وعده را انکار می‌کند که سالار مرادی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران به عنوان یک وعده فراموش شده آن را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد انتقاد قرار می‌دهد. "کردستان استعدادهای بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف در اختیار دارد و به همین دلیل بلافاصله بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید کارگروهی ویژه برای اختصاص اعتبارات بیشتر به استان کردستان را تشکیل می‌دهم و قول می‌دهم که با کمک شما جوانان عزیز مشکلات این استان را همزمان با سایر نقاط کشور از میان برمی‌داریم"، جمله ای است که در خبرگزاری‌های مهر و ایسنا به نقل از آقای روحانی در سفر انتخاباتی وی به کردستان نوشته بودند.

"تشکیل کارگروه عقب‌ماندگی کردستان" به عنوان آرزویی که با تحقق آن، کردستان دچار تحول مثبت خواهد شد، بارها از سوی نمایندگان مجلس، احزاب و گروه‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب پیگیری شده است. نکته جالب دیگری که در پاسخ رئیس جمهور به خبرنگار صدا و سیما در خصوص عدم توازن اختصاص 880 میلیارد تومان اعتبار با میزان مشکلات و چاله چوله‌های استان کردستان، وجود داشت؛ اینکه آقای روحانی گفت: این اعتبار 10 برابر بودجه استان است و این در صورتی است که میزان بودجه تملک‌‌‌دارایی و ماده 180 ملی کردستان در سال جاری 355 میلیارد تومان است. شایان ذکر است؛ در جلسه توجیهی پوشش رسانه‌ای سفر رئیس جمهور به کردستان که روز قبل از ورود رئیس جمهوری به استان برگزار شد، طی انجام قرعه‌کشی، چهار رسانه برای پرسش سوال انتخاب شدند و مطرح شد که افراد منتخب می‌توانند حق خود را به دیگران تفویض کنند، با وجود اینکه نماینده روزنامه جمهوری اسلامی وقت خود را به خبرنگار خبرگزاری فارس داد اما هماهنگ کنندگان این برنامه این حق را برای رسانه فارس قائل نشدند و اجازه پرسش سوال به خبرنگار فارس در نشست خبری با آقای روحانی را ندادند. نکته پایانی این مبحث؛ اینکه بیشتر سفرهای آقای روحانی به استان‌های کشور دو روزه بوده اما سفر وی به کردستان یک روزه بود که با رأی 72 درصدی مردم این استان به وی، انتظار می رفت حداقل در این زمینه تبعیض مثبت وجود داشته باشد. انتهای پیام/79001/ش30

94/05/05 - 15:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن