تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814908979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طراحي نظام پيش‌فروش بر اساس حساب اماني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۱ب.ظ)
طراحي نظام پيش‌فروش بر اساس حساب اماني موج - مجري طرح پژوهشي طراحي نظام پيش‌فروش بر اساس حساب اماني گفت: قرار است در اين طرح، حساب اماني امارات متحده عربي، کانادا و آمريکا بررسي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، صادق فدايي، مجري طرح پژوهشي طراحي نظام پيش‌فروش بر اساس حساب اماني، در خصوص پروژه پژوهشي «طراحي نظام پيش‌فروش ساختمان بر اساس حساب اماني» که در پژوهشکده مالي و اقتصادي مسکن و حمل‌ونقل مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در حال بررسي است، اظهار کرد: اين پروژه داراي سه فاز «شناخت وضع موجود»، «بررسي نمونه‌هاي جهاني» و «ارائه دستورالعمل‌هاي پيشنهادي» است.
مجري طرح پژوهشي طراحي نظام پيش‌فروش ساختمان بر اساس حساب اماني اين پژوهشکده ادامه داد: در فاز اول موضوعاتي همچون «قوانين و مقررات مرتبط»، «رويه جاري و معمول پيش‌فروش» و «مشکلات وضع موجود و ريسک‌هاي دو طرف قرارداد» بررسي مي‌شود؛‌ در فاز دوم اين پژوهش حساب اماني دو کشور اسلامي از جمله امارات متحده عربي و همچنين حساب اماني دو کشور توسعه يافته کانادا و آمريکا مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اين که در فاز سوم پژوهش «طراحي نظام پيش‌فروش بر اساس حساب اماني»، علاوه بر تهيه دستورالعمل افتتاح حساب اماني، پيشنهاد‌هاي اصلاحي در مورد قانون پيش‌فروش و آيين‌نامه اجرايي آن نيز تدوين مي‌شود، گفت: تا به حال فازهاي اول و دوم به ترتيب پيشرفت ۱۰۰ و ۷۰ درصدي داشته‌اند و در بخش تهيه دستورالعمل نيز تاکنون توانسته‌ايم ۵۰ درصد از آيين‌نامه موردنظر را تدوين کنيم.
پژوهشگر اقتصاد مسکن با بيان اين که اگر حساب اماني و نظام پيش‌فروش ساختمان در ايران اجرايي شود، بسياري از مشکلات موجود در اين حوزه از قبيل مصرف وجوه در غير پروژه، چگونگي پرداخت وجوه به فروشنده مطابق با پيشرفت آن، عدم پايبندي فروشنده به تعهد کيفي و نحوه اعمال نظارت توسط خريداران برطرف مي‌شود، خاطرنشان کرد: در «حساب اماني واسطه‌اي» خريداران وجوه را به حساب اماني واريز و بانک نيز بر اساس گزارش مهندس ناظر وجوه را به فروشنده پرداخت مي‌کند؛ همچنين نظارت بر عهده مهندس ناظر بوده و بانک مسئوليتي در قبال عملکرد وي ندارد، ولي؛ جبران خسارات بر عهده فروشنده، ناظر يا بيمه‌گر مسووليت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن