تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803651645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز بزرگ ترين قرارداد صادرات خدمات فني و مهندسي برق در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۸ق.ظ)
آغاز بزرگ ترين قرارداد صادرات خدمات فني و مهندسي برق در عراق موج - مدير عامل گروه مپنا از آغاز بزرگ ترين قرارداد صادرات خدمات فني و مهندسي برق در عراق به ارزش 2.5 ميليارد دلار ميان اين گروه با ضمانت دولت عراق در بصره خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس علي‌آبادي، مدير عامل گروه مپنا، با بيان اين که بزرگ ترين قرارداد صادرات خدمات فني و مهندسي برق در عراق به ارزش 2.5 ميليارد دلار ميان اين گروه با ضمانت دولت عراق در بصره آغاز شده است، گفت: ايران ميزان سيکل ترکيبي روميله به ظرفيت 3 هزار مگاوات در حوالي شهر بصره را آغاز کرده است.
عباس علي‌آبادي، با بيان اين که اين قرارداد که مذاکرات آن از يک و نيم سال پيش ميان گروه مپنا و شرکت الشماره عراق آغاز شده است، گفت: به دنبال اجراي موفق نيروگاه گازي نجف و نيروگاه گازي الصدر بغداد قرارداد نيروگاه سيکل ترکيبي روميله، بصره نيز به گروه مپنا واگذار شد.
وي ادامه داد: قرارداد گروه مپنا و شرکت اردوني- عراقي شامارا جهت احداث نيروگاه 3 هزار مگاواتي سيکل ترکيبي روميله در حومه شهر بصره عراق به تأييد دولت عراق رسيده است، بنابراين بر اساس مفاد اين قرارداد دولت عراق براي نخستين بار در تاريخ اين کشور راسا اين قرارداد را تضمين کرده است.
مديرعامل مپنا با بيان اين که ارزش اين پروژه بين‌المللي بالغ‌بر 2.5 ميليارد دلار است، گفت: مراحل اجراي نيروگاه سيکل ترکيبي روميله طي 4 سال به انجام خواهد رسيد. اين نيروگاه بزرگ حرارتي داراي 12 واحد توربين گاز و 6 واحد توربين بخار خواهد بود.
علي‌آبادي اضافه کرد: تمام امور ساخت و تأمين توربين‌هاي گازي 18 مگاواتي و بخار 160 مگاواتي، ژنراتورها، سيستم برق و کنترل و بويلرهاي بازياب حرارتي به ترتيب در کارخانه‌هاي شرکت‌هاي مهندسي و ساخت توربين مپنا، پرتو، پارس، مکو و تجهيزات بويلر مپنا صورت خواهد گرفت.
وي با اشاره به اين که اين پروژه بزرگ‌ترين قرارداد صادرات خدمات فني و مهندسي کشور محسوب مي‌شود، گفت: پروژه نيروگاه 3 هزار مگاواتي روميله تأثير مثبتي در روند اشتغال‌زايي به ويژه در دو کشور ايران و عراق داشته و به دليل بين‌المللي بودن طرح ميزان قابل‌توجهي درآمدزايي ارزي نيز در بر خواهد داشت.
مديرعامل مپنا خاطرنشان کرد: وزارت برق عراق در نتيجه کمبود مداوم برق و تأثير شديد آن بر اقتصاد اين کشور در حال برنامه‌ريزي براي افزايش بيش از دو برابري ظرفيت کنوني از 8500 مگاوات به 20 هزار مگاوات تا سال 2016 است. بر اين اساس نيروگاه سيکل ترکيبي 3 هزار مگاواتي روميله بصره تأثيرات قابل‌توجهي در جبران کمبودهاي کشور همسايه خواهد داشت.
علي‌آبادي با تأکيد بر اين که اين نيروگاه از 16 ماه ديگر وارد مدار خواهد شد، گفت: نيروگاه قادر خواهد بود سالانه 18 ميليارد کيلووات ساعت برق توليد کند.
علي‌آبادي با اشاره به اين که اين پروژه دولتي نيست و بين دو بخش خصوصي انجام مي‌شود گفت: اين پروژه مي‌تواند 20 درصد به ظرفيت برق عراق اضافه کند.
علي‌الشماره رئيس هيات مديره شرکت اردني عراقي شامارا، در مورد دليل انتخاب ايران براي احداث اين نيروگاه گفت: شرکت‌هاي خارجي ديگري نيز در عراق فعال هستند، اما؛ اصرار ما براي همکاري با ايران شايد بيشتر به خاطر اين باشد که دو کشور، کشوري اسلامي هستند، اما؛ مهم‌ترين نکته اين بود که گروه مپنا توان رقابت با زيمنس آلمان و GE آمريکا دارد و مي‌تواند همراه با شرکت الشماره اين تجربه موفق را تکرار کند.
وي گفت: اولين واحد نيروگاه روميله 16 ماه ديگر يعني در اوايل سال 2017 وارد مدار خواهد شد، بنابراين ما مطمئن هستيم که اين قرارداد مي‌تواند نقطه عطفي براي همکاري بيشتر دو کشور در ساخت نيروگاه باشد.
الشماره افزود: استانداردها و کيفيت مپنا از ساير توليدکنندگان بهتر است و اين‌يکي از دلايلي که باعث شد ساخت اين نيروگاه به مپنا واگذار شود. گروه مپنا همچنين داراي قابليت اعتمادپذيري بالاست به‌راحتي در دسترس است و مي‌تواند در صورت هرگونه مشکلي بلافاصله در سايت نيروگاه حضور يابد.
رئيس هيات مديره شرکت شامارا ادامه داد: براساس اين قرارداد برق توليدي 15 سال تا 17 سال از سوي دولت عراق به صورت تضميني خريداري خواهد شد و شرکت شامارا به عنوان سرمايه‌گذار و گروه مپنا به عنوان پيمانکار فعاليت خواهند کرد.
به گفته وي مپنا ۱۰۰درصد مسووليت پروژه در تأمين تجهيزات نيروگاهي، توربين گاز و بخار و بويلرها را بر عهده خواهد داشت و کل کار مهندسي و عمليات نظارت بر عهده مپنا است.
الشماره در پاسخ به اين سوال که با توجه به ناامن بودن عراق چه تضميني براي احداث اين نيروگاه وجود دارد، گفت: از ابتداي مذاکرات بحث ناامني در عراق بسيار مورد توجه قرار گرفت، بنابراين؛ نيروگاه روميله در جنوب عراق و در استان بصره احداث مي‌شود و 60 کيلومتر با اهواز فاصله دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن