تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظروف يک‌بارمصرف؛ راحتي بخش اما...!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۴۴ب.ظ)
ظروف يک‌بارمصرف؛ راحتي بخش اما...! موج - در فصل تابستان از خريد بطري‌هاي آب يخ بسته در ظروف يک‌بارمصرف خودداري کنيد.
به گزارش خبرگزاري موج، فرانک ميرزايي در مورد اين ظروف اظهار داشت: پلاستيک‌ها (ظروف يک‌بار مصرف)، پليمرهايي هستند که از ساخت مواد اوليه‌اي به نام مونومر تهيه مي‌شوند.
مونومرها موادي هستند که براي سلامت انسان مضر هستند، درحالي که پليمرها خنثي بوده و مشکلي ندارند اما به دليل استفاده غير مجاز از پليمرهاي بدون پايه غذايي دربسته بندي و نگهداري مواد غذايي، شناسايي صحيح اين محصولات توسط مردم تا حدودي با مشکل رو به رو شده است.
وي گفت: وزارت بهداشت در اين راستا کارخانه‌هاي توليد کننده ظروف يک‌بار مصرف را از کارخانجات توليد کننده قطعات پلاستيکي در مصارف صنعتي تفکيک کرده است. ضمن اين که کارخانه‌هاي توليد قطعات پلاستيکي براي مصارف غذايي بايد پروانه خاص اين کار را داشته باشند.
وي در خصوص نحوه توليد اين ظروف افزود: تمامي پليمرهاي دست اول تا آن‌هايي که بازيافتي بوده و همچنين ظروف پلاستيکي حتماً بايد قبل از استفاده در صنعت غذايي تحت آزمون food grade قرار بگيرند. اين آزمون تحت استانداردهاي اروپا (EEC) و آمريکا (FDA) انجام مي‌شود. در واقع وزارت بهداشت مقاومت و ميزان مهاجرت مواد سازنده مواد سازنده پليمرها را حلال‌ها و محلول‌هاي مشابه مواد غذايي مي‌سنجد و در صورت بي ضرر بودن پروانه ساخت صادر مي‌کند.
ميرزايي معايب استفاده از اين ظروف را اشکال در بازيافت آن‌ها و مخاطرات محيط زيست، انتقال مواد مضر (مونومرها) به غذا در شرايط خاص، عدم امکان استفاده در تمام شرايط برشمرد.
وي در پايان در مورد چگونگي کم کردن مضرات ظروف يک‌بارمصرف گفت: مردم قبل از خريد اين ظروف براي مصارف غذايي حتماً از FOOD GRADE بودن آن و داشتن پروانه ساخت وزارت بهداشت در زير ظروف مطمئن شوند.
ظروف پلي استالين شفاف براي نوشيدني‌هاي سرد ساخته مي‌شوند و ريختن مواد داغ مانند چايي در آن‌ها خطرناک است.
اگر آب بيش از 6 ماه در بطري‌هاي آب آشاميدني نگهداري شود آلوده مي‌شود، بنابراين خانواده‌ها بايد از استفاده مکرر اين ظروف براي نگهداري آب در يخچال خودداري کنند.
هرگز از اين ظروف براي نگهداري موادي چون آبليمو، سرکه، آبغوره و ترشيجات استفاده نکنند.
ظروف يک‌بارمصرف را مقابل آفتاب نگذاريم؛ زيرا حرارت آفتاب ترکيبات خطرناک اين ظروف را آزاد نموده و احتمال سرطان زايي در مصرف کنندگان را بالا مي‌برد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن