تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819868997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقد تفاهم‌نامه‌هاي اقتصادي و مراودات تجاري مسوولان مازندران و منگستائو قزاقستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۲۵ب.ظ)
عقد تفاهم‌نامه‌هاي اقتصادي و مراودات تجاري مسوولان مازندران و منگستائو قزاقستان موج- حضور هيات تجاري و اقتصادي مازندران در بندر آکتائوي قزاقستان، عقد تفاهم‌نامه‌هاي اقتصادي و مراودات تجاري بين مسوولان و فعالان اقتصادي استان مازندران و استان منگستائو قزاقستان را در پي داشت.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي، منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد، تبادل‌نظر و عقد تفاهم‌نامه در زمينه‌هاي اقتصادي مرتبط با ظرفيت‌هاي موجود در مازندران از جمله در زمينه غلات، فولاد و صنايع فلزي، محصولات و فرآورده‌هاي باغي و کشاورزي، انواع فرآورده‌هاي مربوط به آبزيان و مرغ و سوآپ فرآورده‌هاي نفتي از مهم‌ترين دستاوردهاي اين سفر تجاري بين‌المللي هيئت اقتصادي مازندران بود.
مسوولان و فعالان اقتصادي استان در اين سفر يکي از مهم‌ترين ظرفيت‌هاي زيرساختي و اقتصادي مازندران را وجود سه بندر فعال اميرآباد، نوشهر و فريدون‌کنار و پايانه نفتي نکا عنوان کردند.
در اين بين اتصال بندر اميرآباد به شبکه سراسري راه‌آهن نيز از مهم‌ترين فرصت‌هاي تجاري در عرصه بين‌الملل مطرح شد.
همچنين وجود راه‌هاي مواصلاتي متعدد در مازندران به عنوان يکي از ظرفيت‌هاي زيرساختي مورد توجه سرمايه‌گذاران قزاقستاني قرار گرفت.
همچنين با توجه به افزايش توجه کشورهاي حوزه CIS به بهره‌برداري از ذخاير نفت و گاز درياي مازندران در سال‌هاي اخير، انتقال نفت و فرآورده‌هاي نفتي از مسائل مهمي است که در صورت بهره‌برداري از فرصت‌هاي حمل‌ونقلي موجود در مازندران و به‌ويژه اميرآباد، جهت دسترسي به آب‌هاي آزاد بين‌المللي و ترانزيت به کشورهاي حوزه خليج‌فارس و اروپا محقق خواهد شد.
وجود اين فرصت‌هاي اقتصادي از يک‌سو و گشايش‌هاي سياسي اخير دولت تدبير و اميد در عرصه بين‌الملل براي ايران که لغو تمامي تحريم‌ها را در پي داشته و خواهد داشت، ضرورت بهره‌برداري از اين فرصت‌هاي اقتصادي مهم و موجود در مازندران را براي تبديل اين استان به منطقه‌اي تأثيرگذار در اقتصاد و ترانزيت کالاها به ساير کشورها دو چندان کرده است.
البته در اين بين نمي‌توان از نقش مهم تأثيرگذار دستگاه‌هاي استاني از جمله گمرک، سازمان بنادر و دريانوردي، راه‌آهن، دستگاه‌هاي اقتصادي و در رأس همه اين نهادها سازمان مديريت و برنامه‌ريزي و استانداري غافل ماند. جذب سرمايه‌گذار اگرچه گام مهم و تأثيرگذاري در عرصه اقتصادي محسوب مي‌شود اما؛ آنچه که اين فعاليت‌ها را مي‌تواند به سرانجامي خوش و تأثيرگذار در اقتصاد استان کشور منتهي کند، جلب رضايت سرمايه‌گذاران و تسهيل مراحل اداري حضور و فعاليت در استان است.
سفر هيات تجاري و اقتصادي مازندران به قزاقستان نخستين سفر پس از موفقيت‌هاي ديپلماتيک ايران بود و انتظار مي‌رود با اين شرايط دستاوردهاي اقتصادي اين سفر با حمايت مديران ارشد استان از حوزه‌هاي سرمايه‌گذاري و سرمايه‌گذاران خارجي در دوره‌اي معين و منطقي مشاهده شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن