تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810148639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زوج های جوان چند سال باید برای خانه دار شدن صبر کنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: خانه هست اما پول نیست! این روایت این روزهای بازار مسکن در ایران است.روایت خانه های خالی که مردم قدرت خرید انها را ندارند و صاحبخانه ها هم ان ها را در آب نمک خوابانده اند تا شاید گران تر بفروشند و هیچ نظارتی هم برآنها نیست.

به گزارش تراز ، هنوز از یاد نرفته که اواخر سال 92، معاون وزیر راه و شهرسازی متوسط قیمت خانه در تهران را متری 3.8 تا چهار میلیون تومان اعلام کرده بود و گفته بود : قیمت مسکن به کف بازار رسیده و متقاضیان مصرفی می‌توانند برای خرید اقدام کنند تا به این ترتیب خریداران را مطمئن سازد که کف قیمت بازار مسکن همین است و منتظر ارزانی های بیشتر خانه نباشند و برای خرید اقدام کنند.در واقع دولت یازدهم از همان روزها آب پاکی را در خصوص نرخ مسکن و پایین امدن ان روی دست مردم ریخت تا خدایی نکرده به فکر ارزانی مسکن نباشند!

این در حالی بود که بازار اجاره بها در آن روزها نا منظم تر از همیشه و بدون نظارت جدی روند صعودی خود را طی می کرد و صاحبخانه ها و بنگاه دارها بدون هیچ ضابطه و قانونی هر نرخی را که می پسندیدند برای خانه های خود اعلام  می کردند و موجر هم نا چار به پذیرش بود.این وضعیت هم اکنون هم ادامه دارد و هر چندنرخ قیمت ها ثبات یافته و کمی کمتر شده اما متوسط نرخ متری 3.5 میلیون برای خانه ها همچنان برقرار است.

چقدر پس انداز کنیم تا خانه بخریم؟

حالا فرض کنید یک زوج جوان با متوسط رنج سنی 25 سال تازه ازدواج کرده اند و در آمد 1.5 میلیون تومنی در ماه دارند.

برای خرید یک خانه 60 متری با رنج قیمتی نرخ 3.5 میلیون تومان 210 میلیون تومان پول لازم است.این زوج جوان اگر بتوانند ماهی 500 هزار تومان پس انداز کنند،( که البته با هزینه های زندگی امروز عملا غیر ممکن است)، 420 ماه یعنی 35 سال طول می کشد تا بتوانند یک خانه 60 متری برای خود داشته باشند.

یعنی اگر این زوج خیلی هنر داشته باشند، می توانند در سن 60 سالگی خانه دار شوند!!!به این ترتیب است که هر چند براساس آمارهای اعلام شده تعداد مسکن برابر با 20‌میلیون خانوار است، اما هنوز تعداد قابل توجهی از شهروندان مستاجر هستند.

از سوی تسهیلات در نظر گرفته شده برای افراد رقم بالایی با سودهای کلان است و یک کارگر با حقوق دریافتی زیر یک میلیون تومان و حتی بالای یک میلیون، هرگز  نمی‌تواند امیدوار باشد که صاحب خانه شود.

از سوی دیگر، پیدا کردن خانه‌ای زیر 200میلیون در تهران  تقریبا به شانس و اقبال افراد بستگی دارد وام مسکن 80‌میلیون تومانی نیز از آنجا که بهره بالایی دارد کمابیش نمی‌تواند این مساله را جبران کند؛ فردی که وام می‌گیرد نیز در ازای  80میلیونی که دریافت می‌کند باید بیش از 150میلیون‌تومان بپردازد که این پرداخت در اقساط ماهانه بیش از یک میلیون انجام می‌گیرد حال آنکه  حقوق دریافتی بسیاری پایین‌تر از یک میلیون تومان است.

به این ترتیب است که هر چند خانه ها خالی است اما جیب مردم هم خالی است و بسیاری به قول معروف رویای خانه دار شدن را به گو می برند،اما آمارها از ارزانی مسکن می گویند!


منبع: شفاف



زمانبندی انتشار: 4 مرد 1394 - 11:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن