تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798292762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه بانک توسعه تعاون براي حمايت از تعاوني ها افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۰ق.ظ)
وزير کار: سرمايه بانک توسعه تعاون براي حمايت از تعاوني ها افزايش يابد موج - نشست منتخبان اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي برتر کشور با حضور معاون اول رئيس‌جمهور،‌ سخنگوي دولت، رئيس بانک مرکزي و چند تن از وزراي دولت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، در اين نشست که در ساختمان کوثر رياست جمهوري برگزار شد، اسحاق جهانگيري، محمدباقر نوبخت، علي ربيعي، محمدرضا نعمت‌زاده و ولي الله سيف حضور داشتند.
در ابتداي اين نشست مهندس کلانتري، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، گزارشي درباره وضعيت تعاوني‌ها در ايران ارائه کرد و سپس 14 نفر از نمايندگان تعاوني‌ها نقطه نظرات خود را به دولت ارائه کردند.
سپس، محمدرضا نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اين که شرايط کشور به‌ تدريج تغيير مي‌کند و بايد تعاوني‌ها در اين حرکت کاملا مؤثر باشند، گفت: وزارت صنعت در خدمت تعاوني‌هاست و به آن‌ها کمک مي‌کند.
وي همچنين تأکيد کرد: تعاوني‌ها بايد فعاليت‌هاي اقتصادي خود را رشد دهند. يک خصيصه مهم تعاوني، همکاري و هماهنگي ميان اعضاست. البته در برخي زمينه‌هاي خدماتي نارسايي‌هايي وجود داشته که بايد آن‌ها را برطرف کرد. وزارت صنعت، به تعاوني‌ها کمک خواهد رساند.
وي همچنين گفت: در سال‌هاي گذشته کارت مرزنشيني صادر شده، اما؛ ممکن است برخي اين کارت‌ها را نگرفته باشند. کارگروهي در وزارت صنعت بر صدور اين کارت‌ها نظارت مي‌کند و به من گزارش‌هاي لازم را مي‌دهد. اگر حق کسي ضايع شده اعلام کند که ما آن را پيگيري خواهيم کرد.
محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور و سخنگوي دولت، هم با اشاره به اين که تعاوني‌ها خواستار مشارکت در توسعه کشور هستند، گفت: خوشبختانه هيچ کدام از تعاوني‌ها در اين جلسه از ما پول و بودجه نخواستند. تعاوني‌ها مي‌خواهند از منابع خرد اقتصاد کشور استفاده کنند که اين ويژگي از نقاط مثبت تعاوني‌هاست.
وي در ادامه خاطرنشان کرد:‌ تعاوني‌ها به برنامه و قانون نيازمندند. ما هم در حال نوشتن برنامه ششم توسعه هستيم که در اين راستا شوراها و کارگروه‌هاي متفاوتي وجود دارد. من رسما ابلاغ مي‌کنم که به نمايندگي از تعاوني‌ها يک نفر در شورايي که براي نگارش برنامه ششم توسعه تشکيل شده با حق رأي حضور داشته باشند تا آن‌ها نيز بتوانند از منافع خود دفاع کنند.
در ادامه، ولي الله سيف، رئيس بانک مرکزي، نيز با بيان اين که بانک مرکزي از شکل تعاوني‌هاي سهامي اعتبار عام استقبال مي‌کند، گفت: بانک توسعه تعاون و رفاه هم مي‌تواند وارد کار شود، البته بايد استانداردهايي هم تعريف شود.
وي در ادامه با بيان اين که تعاوني‌ها تجارب مثبت و منفي زيادي داشته‌اند، اظهار کرد: پس بايد راه‌ها را براي ورود تجارب منفي ببنديم. مهم‌ترين ابزار ما در اين راستا تعريف استانداردهاي حاکميت شرکتي براي تعاوني‌ها است. در اين شرايط بسياري از موانع حل خواهد شد.
سيف در ادامه افزود: اگر بانک توسعه تعاون تقويت شود مي‌تواند نقش مهمي در توسعه تعاوني‌ها داشته باشند. بانک مرکزي از روند توسعه اين بانک حمايت خواهد کرد.
صفدر حسيني، رئيس صندوق توسعه ملي، هم در سخنان کوتاهي گفت: اين صندوق حامي تعاوني‌هاست و از منابع آن براي توليد ثروت و صادرات استفاده مي‌شود. البته تعاوني‌ها هم بايد طرح‌هاي خود را براساس صادرات و ارزآوري به اين صندوق ارائه کنند که تاکنون تعداد اين طرح‌ها کم بوده است.
علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، هم يکي ديگر از وزراي دولت بود که در اين جلسه با بيان اين که نبايد فعاليت تعاوني‌ها را صرفا در بخش اقتصادي ديد گفت: تعاوني‌ها در کاهش فقر، بسط عدالت اجتماعي، افزايش بهره‌وري و سرمايه اجتماعي نقش مؤثري دارند و اندازه اجتماعي تعاوني‌ها را بايد بيش از اندازه اقتصادي آن‌ها ديد. دولت يازدهم تعاوني را به عنوان يک بخش برخاسته از ارزش‌هاي ديني و مؤثر در حوزه اقتصادي مي‌داند.
وي همچنين گفت: رئيس‌جمهور در نوروز 93 تأکيد کردند که نبايد راه‌هاي توسعه به بهاي خرد شدن عده‌اي در زير چرخ توسعه باشد. من معتقدم تعاوني‌ها نقش مؤثري در اين حوزه خواهند داشت. ما در امور تعاوني‌ها دخالت نکرده، بلکه از آن‌ها حمايت مي‌کنيم. در گذشته برخي تعاوني‌ها منحل شده‌اند، اما؛ تمام سعي ما ممانعت از ريزش تعاوني‌هاست. ما سعي کرده‌ايم، کار آموزش خود را در اين حوزه قطع نکنيم.
ربيعي همچنين گفت: ما برنامه‌هاي مختلفي در جهت توسعه تعاوني‌ها طراحي کرده‌ايم. هفته آينده نيز برنامه خود را در حوزه کشاورزي ارائه مي‌کنيم. دولت هم لايحه‌اي براي حمايت از تعاوني‌ها تهيه کرده و ما هم سند حمايت از تعاوني‌ها را اصلاح کرده‌ايم.
وزير تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعي در پايان گفت: افزايش سرمايه بانک توسعه تعاون مي‌تواند بودجه ما را براي حمايت از تعاوني‌ها تأمين کند. بايد در برنامه ششم توسعه جايگاه واقعي و مناسب براي تعاوني‌ها در نظر گرفته شود.
در ادامه اين نشست اسحاق جهانگيري، معاون اول رئبس‌جمهور، با اشاره به برنامه دولت در زمينه افزايش توليد داخلي و ايجاد اشتغال تأکيد کرد: بخش خصوصي و تعاوني نيز بايد به کمک دولت آمده و با سرمايه‌گذاري کارخانه‌هاي را بازسازي کرده و آن‌ها را وارد چرخه اقتصاد کنند.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: دولت به بخش خصوصي و تعاوني باور دارد و معتقد است اقتصاد بايد از دست دولت خارج شود.
جهانگيري همچنين با اشاره به اين که اگر به فکر عدالت اجتماعي و به کار گرفتن ذخاير مردم هستيم بايد به تعاوني‌ها ميدان دهيم. همه وزارتخانه‌ها در اين حوزه مسووليت دارند، البته ما هم انتظار داريم تعاوني‌ها خود را براي کارهاي بزرگ‌تر و توليد بيشتر آماده کنند.
معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد:‌ تعاوني‌ها در مواقعي که دولت به آن‌ها نياز داشته به ويژه در دوران جنگ انصافا به دولت کمک کرده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن