تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799947262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیامدهای بازگشایی «لانه روباه» در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
پیامدهای بازگشایی «لانه روباه» در تهران
پیامدهای بازگشایی «لانه روباه» در تهران ابراز تمایل انگلیس برای بازگشایی سفارت لندن در ایران تا قبل از پایان سال میلادی جاری و همزمانی آن با انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی مطرح می‌شود که این کشور سابقه دخالت و فتنه‌گری در مسائل داخلی ایران به‌خصوص در غائله فتنه 88 را دارد.


به گزارش فرهنگ نیوز؛  در آذرماه سال 90 و بعد از آنکه برخی معترضان به تحریم‌های یک‌جانبه انگلیس علیه ایران وارد سفارت این کشور در تهران شدند، لندن روابط خود را با تهران قطع کرد. اما بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، سطح روابط ایران و انگلیس، به سطح «کاردار غیر مقیم» ارتقا یافت و اکنون بعد از توافق هسته‌ای، انگلیس درصدد است تا روابط خود را با تهران بهبود بخشد.
 
در این زمینه «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس، در نشست ویژه مجلس عوام با تاریخی خواندن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، از تمایل کشورش برای بازگشایی سفارت خود در تهران خبر داد و گفت: «سفارت انگلیس در ایران تا پیش از پایان سال جاری بازگشایی خواهد شد».
 
«توبیاس ال وود» معاون وزیر خارجه انگلیس نیز در نشست نمایندگان مجلس عوام در تاریخ 15 آبان 1393، با اشاره به ضرورت کمک انگلیس به توافق با ایران گفته بود: ضرورت دارد انگلیس به بازگشایی سفارت‌خانه‌اش در تهران فکر کند، ایران نقش مهمی در منطقه غرب آسیا ایفا می‌کند که برای انگلیس نیز بسیار حیاتی است.
 
عطش دولت بریتانیا برای از سرگیری روابط با ایران در حالی مطرح می‌شود که این کشور بارها قوانین بین‌المللی و اصول دیپلماتیک را در رابطه با ایران نقض کرده‌اند و نقش سفارت انگلیس در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 غیرقابل انکار است و این کشور عملاً که با حمایت مالی و معنوی از فتنه گران در امور داخلی ایران مداخله کرد و شاید بتوان با صراحت و بدون هیچ ابهامی ادعا کرد که نقش انگلیس در اغتشاشات بعد از انتخابات و حمایت از سران فتنه، برجسته‌تر از سایر کشورها و حتی آمریکا بوده است.
 
در کتاب «نقش انگلیس در فتنه 88» به میزان مداخله مقامات ارشد بریتانیا در انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران اشاره و نوشته شده است: طی هفده روز اولیه آشوب‌ها (از تاریخ 23 خرداد تا 9 تیر 1388) مجموعاً سیزده بار «گوردون براون» نخست‌وزیر و «دیوید میلیبند» وزیرامورخارجه وقت انگلیس در خصوص موضوع داخلی ایران اظهارنظر و دخالت کرده‌اند. این امر بسیار غیرمعمول است که مقامات کشورهای خارجی به‌ویژه رئیس دولت و وزیر امورخارجه یک کشور این‌چنین در مسائل داخلی کشور مستقل دیگری تقریباً به‌طور روزانه اظهارنظر کنند و در عرف بین‌الملل این‌گونه اظهارنظرها مداخله در امور داخلی تلقی می‌شود.
 
در همین رابطه «محمدرضا نقدی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در همایش علمی «بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88» اظهار داشت: انگلیسی‌ها همواره نسبت به مسلمانان و به ویژه ایرانی‌ها کینه داشتند؛ چرا که در مقاطع مختلف، ایرانی‌ها توانسته‌اند به آن‌ها ضربات شدیدی وارد کنند. وی در ادامه گفت: یکی از دلایلی که ایران برخلاف کشورهای همسایه آرام است و درگیر جنگ نیست، فعال نبودن سفارت های انگلیس و آمریکا در کشورمان است.
 
اظهارات مقامات دولت انگلیس در خصوص بازگشایی سفارت این کشور در ایران در حالی مطرح می‌شود که پیش از این «حسین سبحانی‌نیا» نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع بازگشایی سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس پس از توافق هسته‌ای در ایران، گفت: نمی‌توان به سرعت در خصوص بازگشایی سفارت آمریکا و انگلیس پس از توافق در ایران اظهارنظر و تصمیم‌گیری کرد، ولی در عالم سیاست هرچیزی امکان‌پذیر است. «عباسعلی منصوری آرانی»رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و انگلیس هم با بیان اینکه جمع‌بندی نهایی قطعا بر روی رابطه میان جمهوری اسلامی ایران و انگلیس تاثیر خواهد گذاشت، اظهار کرد: انگلیس بعد از اعلام تؤافق در موضوع برجام اقدام به بازگشایی سفارت خود خواهد کرد.
 
به‌نظر می‌رسد در صورت نهایی شدن توافق هسته‌ای، دولت انگلیس درصدد از سرگیری روابط دوباره با ایران و تعامل در زمینه های گوناگون باشد و بازگشایی سفارت لندن در تهران هم از جمله این موارد است که براساس آن‌چه از اظهارات مقامات انگلیسی برمی‌آید، اگر قرار بر رخ‌دادن این اتفاق باشد دقیقاً در دی ماه و قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود و این در صورتی است که سیاست مداران انگلیس همواره از نتایج انتخابات در ایران ناراضى بودند. به طور نمونه، بعد از انتخابات دوره‌ى هفتم مجلس شوراى اسلامى، وزیر وقت خارجه‌ انگلیس، «جک استراو»، مدعى شد «انتخابات هفتمین دوره مجلس شوراى اسلامى ایران یک انتخابات ناقص بود. همه مى‌توانند به راحتى قضاوت کنند که این انتخابات از ابتدا مشکل داشت؛ چرا که از همان ابتدا حداقل نیمى از نامزدهاى اصلاح طلب به صحنه رقابت انتخاباتی دعوت نشدند.»
 
از این رو ضروری است که با توجه به دخالت‌ها و کارشکنی انگلیس و همزمانی احتمالی بازگشایی سفارت با انتخابات مجلس شورای اسلامی در این زمینه هوشیار بود و تدابیر لازم را اتخاذ کرد. چرا که سیاست انگلیسی‌ها در ایران همواره مبتنی بر نفوذ، کسب اطلاع و تاثیرگذاری بوده است و آنان ظرفیت‎های موجود در ایران را به خوبی شناخته و به نفع خود استفاده می‌کنند.
 
* فرزانه طهماسبی/ توانا




94/5/3 - 19:30 - 2015-7-25 19:30:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن