تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802353487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جايزه جام جهاني از بلوكه در مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جايزه جام جهاني از بلوكه در مي‌آيد
«پول‌هاي بلوكه شده فوتبال آزاد مي‌شود» وزير ورزش اين خبر را ديروز رسانه‌اي كرد تا اولين پرسش اين باشد كه آيا جايزه جام‌جهاني را بالاخره مي‌گيريم.
نویسنده : سعيد احمديان 


«پول‌هاي بلوكه شده فوتبال آزاد مي‌شود»  وزير ورزش اين خبر را ديروز رسانه‌اي كرد تا  اولين پرسش اين باشد كه آيا جايزه جام‌جهاني را بالاخره مي‌گيريم.
تركش‌هاي تحريم ناجوانمردانه غربي‌ها سال‌ها بود ورزش ايران را هم تحت تأثير قرار داده بود، هرچند ورزشكاران كشورمان به‌رغم اين تحريم‌هايي كه مشكلاتي را براي آماده‌سازي‌شان به وجود آورده بود، در ميادين بين‌المللي در سال‌هاي اخير درخشش زيادي داشته‌اند، با اين حال در برخي رشته‌هاي ورزشي اثرات تحريم بيشتر از بقيه رشته‌ها مشهود بود كه مشكلاتي را براي اين رشته‌ها به وجود آورده بود، مصائبي مانند كمبود فشنگ ملي‌پوشان تيراندازي براي تمرين، بلوكه‌شدن پاداش صعود به جام جهاني فوتبالي‌ها و پاداش ليگ جهاني واليبالي‌ها و خودداري تيم‌هاي مطرح از بازي دوستانه با تيم كشورمان از جمله مصائب بارز ورزش در زمان تحريم‌ها بود؛ مشكلاتي كه در چند سال اخير شدت گرفته بود.

  مصائب كرش
تيم‌ملي فوتبال يكي از تيم‌هاي ورزشي كشورمان بود كه در چند سال گذشته تركش‌هاي تحريم نصيب آن شده است، تحريم‌ها سبب شد پاداش 10 ميليون دلاري كه به ايران براي صعود به جام جهاني تعلق مي‌گرفت، بلوكه شود و امكان انتقال آن به داخل كشور وجود نداشته باشد، آن هم در شرايطي كه فدراسيون فوتبال آن روزها مشكلات مالي زيادي داشت و بي‌پولي سبب شده بود حتي براي تأمين پيراهن تيم‌ملي هم فدراسيون مشكل داشته باشد. مشكل ديگري كه تحريم‌ها براي فوتبال ايران به وجود آورد، بي‌رغبتي تيم‌هاي مطرح به بازي تداركاتي با تيم‌ملي فوتبال كشورمان و لغو برخي بازي‌هاي فيكس شده تيم‌ملي به دليل فشارهاي سياسي به كشورهايي كه حريف ايران بودند از جمله اين دردسرها بود. اين مصيبت‌ها آنقدر فوتبال ملي را زير منگنه قرار داده بود كه كاسه صبر كارلوس كرش در زمان جام جهاني 2014 كه سال گذشته در برزيل برگزار شد، لبريز شد و او پس از بازي با نيجريه به شدت از تحريم‌هاي غرب عليه كشورمان انتقاد كرد.
 او خطاب به يكي از خبرنگاران در اين نشست گفت: «دوست من، ببين! تو نمي‌تواني تيم مرا با هيچ‌كدام از 32 تيم ديگر جام مقايسه كني. من از كشوري با شرايط خاص مي‌آيم؛ كشوري كه تحريم‌هاي خارجي باعث شده تيم‌ملي فوتبالش حتي براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي مشكل داشته باشد.»
كرش دي‌ماه سال گذشته در جام ملت‌ها هم از تحريم انتقاد كرد و گفت: «اين بخشي از روح فيفاست كه مسائل سياسي نبايد در بازي‌ها دخالتي داشته باشد اما اين وضع، بازي جوانمردانه نيست»، هرچند تحريم در فوتبال مشكلات زيادي را به وجود آورد اما در روي ديگر سكه سبب شد برخي واسطه‌هاي مرتبط با فدراسيون فوتبال از اين راه درآمدهاي هنگفتي كسب كنند و به بهانه انتقال پول از اين وضعيت سوءاستفاده كنند. حالا با برداشته شدن تحريم‌ها قرار است پول‌هاي بلوكه شده فوتبال ايران آزاد شود و كرش هم ديگر مي‌تواند براي پيدا كردن حريف تداركاتي خيالش راحت‌تر باشد.

  تمرين بدون فشنگ
شايد يكي از رشته‌هايي كه بيشترين ضربه را از تحريم‌ها خورد، رشته تيراندازي بود؛ ضربه‌اي كه البته سبب نشد ورزشكاران كشورمان بي‌انگيزه شوند و ملي‌پوشان اين رشته جزو موفق‌ترين مدال‌آوران در يك سال گذشته بوده‌اند. الهام هاشمي، مربي تيم‌ملي تيراندازي ايران بعد از كسب چند مدال دربازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون در مصاحبه جالبي پرده از تأثير تحريم‌هاي هسته‌اي بر ورزش تيراندازي ايران برداشت: «اگر تحريم فشنگ نبود، مطمئن باشيد تعداد مدال‌هاي كاروان تيراندازي بيشتر از اينها بود. در رشته تفنگ خفيف سه سال است كه به خاطر تحريم‌هاي غيرمنطقي فرصت مدال‌آوري را ازدست‌داده‌ايم. ملي‌پوشان به خاطر كمبود فشنگ و مهمات فقط به‌صورت خشك و بدون فشنگ تمرين مي‌كنند. مگر مي‌شود با هوا تمرين كني و مدال بگيري؟» ابراهيم رحيمي، عضو تيم‌ملي تيراندازي ايران در بازي‌هاي آسيايي در اين باره گفته است: «تمرينات را بدون فشنگ و به ‌صورت خالي انجام مي‌دهيم. اين در صورتي است كه حتماً بايد با فشنگ تمرين كنيم چراكه هم بايد صداي گلوله با گوشمان آشنا باشد و همچنين شرايطي كه هنگام شليك گلوله ايجاد مي‌شود و لگدي كه تفنگ وارد مي‌كند براي ورزشكار شناخته ‌شده باشد اما متأسفانه به دليل تحريم‌ها با كمبود فشنگ روبه‌رو هستيم.»

  بلوكه شدن پاداش واليبال
واليبال هم يكي ديگر از رشته‌هاي ورزشي بود كه از تركش‌هاي تحريم بي‌نصيب نماند. واليبال ايران بابت حضور و عملكرد شايسته خود در دور مقدماتي ليگ جهاني سال 2015 بايد 236 هزار و400 دلار از فدراسيون بين‌المللي واليبال دريافت كند كه به دليل تحريم‌ها همانند دو سال گذشته براي دريافت اين پاداش با مشكل روبه‌رو است. سال 2014 هم در ليگ جهاني نيز به دليل تحريم‌ها و پرداخت نشدن حق پخش تلويزيوني از سوي صداوسيما به فدراسيون بين‌المللي، سران FIVB پاداش‌هايي را كه قرار بود به فدراسيون ايران پرداخت كنند، بلوكه كردند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن