تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819845095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توفان تهران يک ميليارد تومان به شبکه برق خسارت زد/ قطع برق 5درصد تهران در روز حادثه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۵۶ب.ظ)
توفان تهران يک ميليارد تومان به شبکه برق خسارت زد/ قطع برق 5درصد تهران در روز حادثه موج-معاون بهره‌برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع برق تهران با بيان اين که توفان اخير تهران به شبکه برق يک ميليارد تومان خسارت زد، گفت: در زمان وقوع توفان 5 درصد کل شبکه برق تهران دچار خاموشي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، کامبيز ناظريان معاون بهره‌برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع برق تهران گفت: ساختار شبکه برق تهران از دو شبکه هوايي و شبکه کابلي تشکيل شده است، بنابراين قطعا شبکه هوايي در زمان شرايط جوي ناپايدار مثل توفان مي‌تواند آسيب‌پذير باشد چون اين شبکه در معرض شرايط جوي قرار مي‌گيرد.
وي با اشاره به اينکه بخشي از شبکه برق تهران شبکه هوايي است، افزود: در صورتي که شرايط ناپايداري رخ دهد شبکه هوايي به صورت پراکنده مي‌تواند آسيب‌پذير باشد، در 28 تير جاري زماني که تندباد از غرب تهران آغاز شد مناطق غربي و شمال غربي تهران با آن توفان درگير و تعدادي از پست‌هاي فوق توزيع برق در اين محدوده‌ها و تعدادي از فيدرهاي شبکه‌ فشار متوسط دچار قطعي و آسيب شدند.
ناظريان تاکيد کرد: هنگام توفان اين آسيب‌ها که ناشي از سقوط اجسام، درختان، مصالح ساختماني و داربست‌هاي فلزي بود باعث شد به شبکه و عملکرد سيستم حفاظتي آسيب برسد.
وي گفت: زماني که اين توفان رخ داد 6 پست فوق توزيع از مدار خارج و 100 مورد حادثه براي شبکه فشار متوسط رخ داد و 350 حادثه هم در شبکه فشار ضعيف رخ داد.
معاون بهره‌برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع برق تهران ادامه داد: به همين منظور بلافاصله فراخواني به اکيپ‌ها و کشيک‌ها صورت گرفت که بر اساس آن تا ساعت 8:20 پست‌هاي فوق توزيع وارد مدار شد (بالغ بر 60 درصد) و مابقي تا ساعت 22 همان شب برطرف شد و البته برخي مناطق نيز که مانده بود و به صورت جزئي قطعي برق داشتند تا ساعت 24 به طور کامل رفع شدند.
ناظريان گفت: تنها مشکلي که در زمان وقوع توفان رخ داد و شرايط را سخت مي‌کرد مربوط به محدوده منطقه سنگان و کن بود که آن هم به دليل اينکه ارتباط جاده‌اي قطع شده بود تا حدودي طولاني شد اما به محض اين که راه‌ها باز شدند اکيپ‌هاي کمک‌رساني توانستند به محل بروند و تا سحرگاه 28 تيرماه خاموشي‌ها به طور کامل رفع شد.
به گفته وي، عمده وقايع و اتفاقات در مناطق شمال غرب و يک بخش هم در مناطق شمال شرق بود (شامل مناطق برق آزادي، منطقه برق قدس، سينا، رودکي، منطقه برق سعادت آباد، شميران، تهرانپارس) قطعي برق رخ داد که البته ناچيز بود.
معاون بهره‌برداري و ديسپاچينگ شرکت توزيع برق تهران گفت: به طور واضح مي‌توان گفت که 5 درصد کل شبکه برق تهران در آن روز که توفان رخ داد دچار خاموشي شد اما ظرف 3 ساعت اين خاموشي‌ها رفع شد.
وي ادامه داد: ميزان خسارت توفان به شبکه برق حدود يک ميليارد تومان برآورد مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن