تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803493640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جزییات قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 تهران- ایرنا- مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه امروز (شنبه) در حالی برگزار می شود که پنج کنفدراسیون از شش کنفدراسیون فوتبال قاره ای در انتظار روشن شدن مسیر صعود به این رقابتها هستند.


به گزارش ایرنا از رویترز، 32 تیم در جام جهانی 2018 روسیه شرکت خواهند کرد. 851 مسابقه مقدماتی طی دو سال و هشت ماه برگزار خواهد شد.
رقابت های مقدماتی در هر قاره به صورت جداگانه انجام می شود. 13 تیم از اروپا، 5 تیم از آفریقا، 3 یا 4تیم از کونکاکاف، 4 یا 5 تیم از آمریکای جنوبی ، 4 یا 5 تیم از آسیا و یک یا هیچ تیم از اقیانوسیه جواز حضور در جام جهانی روسیه را به دست خواهند آورد.
فیفا 209 عضو دارد، هر چند که اندونزی و زیمبابوه به خاطر برخی مسائل قبلا حذف شده اند.
رقابت در کشورهای آسیایی و کنفدراسیون آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب (کونکاکاف) آغاز شده است و 22 تیم قبلا حذف شده اند.
برزیل تنها تیمی است که در تمام جام جهانی ها شرکت داشته است.

**آمریکای جنوبی
10 تیم از آمریکای جنوبی از 4 سپتامبر (13 شهریور) در یک گروه به صورت رفت و برگشت به مصاف یکدیگر می روند. چهار تیم صدر گروه به جام جهانی راه می یابند و پنجمین تیم گروه در پلی آف بین قاره ای شرکت می کند.

**آفریقا
بعد از کنار گذاشتن زیمبابوه، 53 کشور در این قرعه کشی شرکت خواهند کرد.
26 تیم که کمترین امتیاز را دارند، در اولین دور رقابت ها به مصاف یکدیگر می روند که شامل 13بازی رفت و برگشت است. این مرحله از 5 تا 13 اکتبر (13تا 21 مهر) برگزار می شود.
برندگان به 27 تیم باقی مانده در دومین مرحله ملحق می شوند که در مرحله حذفی در دیدار رفت و برگشت از 9 تا 17 نوامبر (18 تا 26 آبان) مسابقه خواهند داد.
20 تیم برنده به مرحله سوم راه می یابند که به پنج گروه چهار تیمی تقسیم می شوند و برنده هر گروه به جام جهانی صعود می کند.

**آسیا
رقابت های مقدماتی آسیا در دومین مرحله خود قرار دارد.
46 تیم از این قاره در مرحله مقدماتی حضور دارند. 12 تیم که کمترین رده را دارند، در اولین مرحله شرکت کردند.
شش تیم برنده به 34 تیم باقی مانده در دومین مرحله می پیوندند که شامل هشت گروه پنج تیمی است. این مرحله از ماه ژوئن آغاز شد و در 29 مارس (9 فروردین) پایان می یابد. گروه F بعد از اخراج اندونزی ، به چهار تیم تقلیل یافت.
تیم های صدر هر هشت گروه و چهار تیم دوم برتر، به سومین مرحله راه می یابند. در این مرحله تیم ها به دو گروه شش تیمی تقسیم می شوند.
دو تیم برتر از هر گروه به جام جهانی صعود می کنند. سومین تیم هر گروه در دیدار پلی آف با یکدیگر رقابت می کنند و برنده این مرحله به پلی آف بین قاره ای راه می یابد.
روز شنبه قرعه کشی برای کنفدراسیون آسیا انجام نمی شود.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی کارائیب(کونکاکاف)
35 شرکت کننده از این منطقه در مرحله مقدماتی شرکت می کند. دو مرحله اول این کنفدراسیون برگزار شده است. اولین مرحله شامل 14 تیم که کمترین رده را داشتند به صورت دیدارهای رفت و برگشت حذفی برگزار شد. در دومین مرحله، 13 تیم دیگر به هفت برنده مرحله قبل ملحق شدند که به همان صورت برگزار شد.
10 تیم صعود کرده، در سومین مرحله به جامائیکا و هائیتی می پیوندند. دیدارهای این مرحله از 31 اوت تا 8 سپتامبر (9 شهریور تا 17 شهریور) به صورت حذفی برگزار می شود.
شش تیم برنده مرحله سوم، برای شرکت در مرحله چهارم به آمریکا، مکزیک، کاستاریکا، هندوراس، پاناما و ترینیداد و توباگو ملحق می شوند.
این مرحله شامل سه گروه چهار تیمی است که دو تیم صدر هر گروه به مرحله پنجم می روند.
مرحله آخر به صورت یک مینی لیگ شش تیمی برگزار می شود. سه تیم صدر این مرحله به جام جهانی راه می یابند و تیم چهارم به مرحله پلی آف بین قاره ای می رود.
قرعه کشی مراحل سوم و چهارم امروز انجام می شود.

اروپا
52 تیم اروپایی در هفت گروه شش تیمی و دو گروه پنج تیمی به رقابت با یکدیگر می پردازند.
9 تیم صدر هر گروه به جام جهانی می روند و هشت تیم دوم بهترین در دو دیدار پلی آف شرکت می کنند تا سرنوشت چهار سهمیه دیگر این قاره مشخص شود.
جبل الطارق که عضو یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) یوفا و نه فیفا است در این رقابتها شرکت نمی کند. آلمان،بلژیک، هلند، پرتغال، اسپانیا، انگلیس، رومانی، ولز و کرواسی در سید یک قرار دارند و هیچ کدام هم گروه نمی شوند. احتمال اینکه در مرحله مقدماتی آلمان برابر فرانسه یا ایتالیا قرار بگیرد وجود دارد.

اقیانوسیه
از اقیانوسیه 11 تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی شرکت خواهند کرد.
در اولین مرحله، تیم های ساموآی آمریکا، جزایر کوک، ساموا و تونگا به مصاف یکدیگر خواهند رفت و برنده این مرحله به دور دوم صعود خواهد کرد.
تیم برتر به جمع هفت تیم دیگر منطقه در مرحله دوم ملحق می شود. در این مرحله تیم ها به دو گروه چهار تیمی تقسیم می شوند. سه تیم برتر هر گروه به مرحله سوم می روند. این مرحله شامل دو گروه سه تیمی است. تیم صدر هر گروه به دیدار پلی آف راه می یابد. برنده پلی آف به پلی آف بین قاره ای صعود می کند.
قرعه کشی مرحله دوم امروز انجام می شود.
پلی آف بین قاره ای
دو دیدار که به صورت رفت و برگشت برگزار می شود از نوامبر 2017 برگزار می شود. برندگان پلی آف به جام جهانی صعود می کنند. تیم پنجم آمریکای جنوبی، تیم چهارم کونکاکاف و آسیا، و برنده رقابتهای اقیانوسیه در این دیدارهای پلی آف شرکت می کنند. قرعه کشی دیدارهای پلی آف نیز روز شنبه انجام می شود.
ورزشی**1210**1584



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن