تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798295074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادی از پهلوان زندی تنها بازمانده کاروان ایران از المپیک 1948 لندن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یادی از پهلوان زندی تنها بازمانده کاروان ایران از المپیک 1948 لندن تهران - ایرنا - بعد از درگذشت زنده یاد میررسول رییسی از وزنه برداران سابق تیم ملی، پهلوان عباس زندی تنها بازمانده کاروان ایران از المپیک 1948 لندن است.


به گزارش ایرنا، در بازیهای المپیک 1948 لندن تیم کشتی آزاد ایران با ترکیب منصور رییسی، منصور رحیمی ها، حسن سعدیان، علی غفاری، عباس زندی، عباس حریری، منصور میرقوامی و ابوالقاسم سخدری با هدایت صائم اریکان مربی سرشناس ترکیه ای نخستین میدان خارجی خود را تجربه کردند.
در این رقابت ها کشتی گیران کشورمان در مجموع 18 بار کشتی گرفتند، منصور رحیمی به علت 150 گرم اضافه وزن از دور رقابت ها حذف شد و منصور رییسی با دو پیروزی موفقترین کشتی گیر تیم ایران بود و سعدیان، زندی و غفاری نیز عملکرد رضایت بخشی داشتند.
از میان ورزشکاران حاضر در کاروان ایران در المپیک 1948 لندن هم اکنون پهلوان عباس زندی دارنده مدال طلای جهان و سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد با سه بار سابقه حضور در رقابت های المپک (1948، 1952 و 1956) در قید حیات است.
همچنین میررسول رییسی در سال های اخیر چندین بار به دلیل مشکلات قلبی و ریوی در بیمارستان بستری شده بود، پنجشنبه هفته گذشته به دلیل ناراحتی های جسمانی در منزلش دارفانی را وداع گفت.
این پیشکسوت ارزشمند ورزش کشور در چهارم مهر ماه 1303 شمسی در محله اوچ دکان مسجد کبود شهر اردبیل به دنیا آمد و 27 سال بعد با کسب مدال برنز رقابتهای جهانی 1949 هلند نام خود را به عنوان نخستین ورزشکار مدال آور خطه اردبیل در تاریخ ورزش ایران به ثبت رساند.
نایب قهرمانی در اولین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان در سال 1948 و مدال طلای بازیهای آسیایی 1951 دهلی نو از دیگر افتخارات این وزنه بردار فقید به شمار می رود.
براساس این گزارش، پهلوان عباس زندی، آخرین بازمانده از نسل پهلوانان قدیمی و اساطیری ایران در دهه های 20 و 30 هجری شمسی همچون پهلوان مصطفی طوسی، پهلوان ابوالقاسم سخدری، پهلوان حاج عبدالحسین فیلی (فعلی)، پهلوان یعقوبعلی شورورزی، پهلوان احمد وفادار (پهلوان وفا)، جهان پهلوان غلامرضا تختی، پهلوان عباس گلمکانی، پهلوان ناصر محمدی، پهلوان حسین نوری، پهلوان علی غفاری، پهلوان نبی سروری، پهلوان عبدالله مجتبوی و ... است که همگی دارفانی را وداع گفته اند.
پهلوان عباس زندی که متولد سال 1310 در محله سنگلج از محله های بسیار قدیمی تهران است، در حال حاضر 84 سال دارد.
پهلوان زندی از سال های دور، به داشتن منش ها و صفات پهلوانی از جمله اخلاص، تواضع و فروتنی، سلامت اخلاقی و ... شهره عام و خاص بوده و همواره خود را زمین خورده و خاک پای مردم می داند.
او همیشه از مصاحبه کردن با رسانه ها و گفت و گو در باره سوابق قهرمانی و پهلوانی خود طفره رفته و برخلاف خیلی ها، از تعریف و تمجید کردن از خود بیزار است و برای همین اغلب در مراسم و جلسات مختلف حضور نمی یابد.
پهلوان عباس زندی، ورزش کشتی را در سن 14 سالگی در باشگاه «ببر» در میدان منیریه تهران و زیرنظر مرحوم «حسن سعدیان» و مرحوم حاج عبدالحسین فیلی (فعلی) آغاز کرد و در 17سالگی به عضویت تیم ملی کشتی آزاد ایران اعزامی به بازی های المپیک 1948 لندن درآمد و از این نظر (داشتن سن کم)، جزو کشتی گیران استثنایی دنیا به حساب می آید.
وی در نخستین حضور بین المللی خود، در بازی های المپیک 1948لندن به مقام پنجم رسید.
وی در سن 18 سالگی نیز به مقام پهلوانی پایتخت و ایران رسید که این هم نیز از موارد استثنایی پهلوان عباس زندی است.
عباس زندی از جمله نوادر کشتی ایران است که تجربه حضور در سه دوره پی در پی بازی های المپیک 1948 لندن، 1952 هلسینکی و 1956 ملبورن را دارد.
پهلوان عباس زندی به همراه مرحوم «جهانبخت توفیق»، نخستین مدال طلای تاریخ کشتی ایران را از مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 1954 در توکیو ژاپن به ارمغان آورد.
عباس زندی ضمن در اختیار داشتن مدال های طلای قهرمانی جهان در سال های 1954 توکیو ژاپن و 1955 ورشو لهستان و مدال طلای بازی های آسیایی 1958 توکیو، همچنین مدال طلای مسابقه های قهرمانی ارتش های جهان در سال 1961 در شهر استانبول ترکیه و در سن بازنشستگی خود از دنیای قهرمانی به دست آورد و بلافاصله پس از آن به جرگه مربیان تیم ملی کشتی آزاد ایران پیوست.
وی در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 1962 در شهر تولیدو آمریکا، یکی از مربیان تیم ملی ایران بود.
پهلوان عباس زندی همچنین در بازی های المپیک 1964 توکیو و 1968 مکزیکوسیتی، سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد ایران را برعهده داشت.
ورزشی**1067**1581



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن