تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798944673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا و اسرائیل بزرگ‌ترین ناقض NPT هستند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آمریکا و اسرائیل بزرگ‌ترین ناقض NPT هستند
نوآم چامسکی نظریه پرداز مشهور و استاد علوم سیاسی گفت: آمریکا و اسرائیل بزرگ ترین ناقض پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای هستند.
کد خبر: ۵۱۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ - 25 July 2015


نوآم چامسکی نظریه پرداز مشهور و استاد علوم سیاسی گفت: آمریکا و اسرائیل بزرگ ترین ناقض پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الجزیره، نوآم چامسکی گفت: سئوال اصلی این است که چرا برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران تلاش شده است؟ تهدید ایران که درباره آن صحبت می شود واقعا چیست؟ این یک سئوال بنیادین است.

وی افزود: گفته شده است توافق از تهدید  ایران جلوگیری می کند. اما این تهدید واقعا چیست؟ بسیار جالب است که این موضوع اصلا مطرح نمی شود.

مجری الجزیره گفت : ایران عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای است و بسیاری معتقدند ایران این پیمان را نقض کرده است.

نوآم چامسکی گفت : ایران عضوی از این پیمان است و آن را پذیرفته است. اما کشورهای دیگری وجود دارند که عضو این پیمان نیستند و آن را نپذیرفته اند. برای مثال اسرائیل این پیمان را نپذیرفته و آن را امضا نکرده است و سیستم های گسترده ای از سلاح های هسته ای را هم دارد. آمریکا هم از آن دفاع می کند. همچنین پاکستان پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده است و سیستم سلاح های هسته ای این کشور هم با حمایت های آمریکا گسترش یافته است. هند هم عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای نیست و تعداد زیادی از سیستم های سلاح های هسته ای را در اختیار دارد.

مجری الجزیره گفت: آیا استدلال شما این است که اگر ایران سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد خوب خواهد بود؟ نوآم چامسکی در پاسخ گفت : من فکر می کنم هیچ کشوری حتی آمریکا نباید سلاح هسته ای در اختیار داشته باشند. اما این مساله اکنون مطرح نیست. اگر مساله این باشد که ایران از تعهدات خود در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای تبعیت نمی کند این مساله نیازی به تحریم یا توافق یا اقدام دیگری ندارد.

مجری الجزیره گفت: شما پیش از این هم گفته اید که آمریکا حق ندارد ایران را تحریم کند چرا به چنین مساله ای معتقد هستید؟ سازمان ملل هم پیش از این ایران را تحریم کرده است؟ شما همچنین استدلال می کنید که ممکن است ایران پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را نقض نکرده باشد اما دیگران استدلال می کنند که ایران این پیمان را نقض و بویژه در بخش غنی سازی نقض کرده است.

 نوآم چامسکی استاد علوم سیاسی در انستیتوی فن آوری ماساچوست در پاسخ گفت : حتی اگر بپذیریم که ایران این پیمان را نقض کرده است پیش از آن آمریکا و همچنین کشورهای دیگر هم این پیمان را منع کرده اند. اما اگر کشورها به نقض پیمان منع گسترش سلاح های اتمی متهم شوند در آن صورت باید نقض کنندگان بزرگ این پیمان را هم مورد توجه قرار دهیم. اسرائیل، پاکستان و هند هم این پیمان را نقض کرده اند. من فکر می کنم هیچ کشوری نباید سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد. اما همان گونه که گزارش ها و ارزیابی های نهادهای اطلاعاتی آمریکا نشان داده است ایران نمی تواند از سلاح های هسته ای بجز قدرت بازدارندگی آنها هیچ استفاده دیگری بکند. و دو کشور در منطقه وجود دارند که نمی خواهند ایران از قدرت بازدارندگی برخوردار باشد. این دو کشور بطور آزادانه از قدرت نظامی و خشونت در منطقه استفاده می کنند. آمریکا و اسرائیل دو قدرتی هستند که با قدرت بازدارندگی ایران در منطقه مخالف هستند.

مجری الجزیره گفت: البته کشورهای زیادی در جهان با دستیابی ایران به سلاح هسته ای مخالف هستند.

نوآم چامسکی در پاسخ گفت: من گفتم آمریکا و اسرائیل دو طرف عمده در این حوزه هستند.  علاوه بر این مواضع آمریکا در این خصوص بیش از هر کشور دیگری صریح و آشکار است. مقامات آمریکایی از جمله اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا و تحلیلگرانی مانند تامس فریدمن و یا سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل بصراحت اعلام کرده اند اگر نیاز باشد آمریکا از قدرت نظامی علیه ایران استفاده خواهد کرد. در منشور سازمان ملل اعلام شده است که تهدید یا بکارگیری نیروی نظامی در امور بین المللی ممنوع است. اما رهبران سیاسی آمریکا و تحلیلگران با نفوذ آن بصراحت اعلام می کنند به این موضوع پایبند نیستند. آنها می گویند اگر ما تصمیم بگیریم از قدرت نظامی استفاده کنیم این کار را انجام خواهیم داد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن