تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805025320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست 73 تن ازشخصیت های اروپایی ازجامعه بین الملل برای حمایت از توافق هسته ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: درخواست 73 تن ازشخصیت های اروپایی ازجامعه بین الملل برای حمایت از توافق هسته ای ایران لندن - ایرنا - هفتاد و سه نفر از شخصیت های سیاسی و نظامی 22 کشور اروپایی روز جمعه با انتشار بیانیه مشترکی خواستار حمایت تمامی کشورهای اروپایی و جامعه بین الملل از توافق هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین، شدند.


به گزارش ایرنا، شخصیت های یادشده در این بیانیه که متن آن در تارنمای اینترنتی "شبکه رهبران اروپا " منتشر شده است، همچنین خواستار انجام اقدامات لازم از طرف کنگره آمریکا ، کشورهای اتحادیه اروپا و نیز جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که در چهاردهم جولای در وین به دست آمد، شده اند.
در این بیانیه مشترک آمده است: ما ضمن استقبال از توافق چهاردهم جولای میان گروه پنج به علاوه یک و ایران، از همه طرف ها درخواست می کنیم برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، را با حسن نیت اجرا کرده و از همه کشورهای اروپایی و جامعه بین المللی می خواهیم از آن حمایت کنند.
امضاکنندگان این بیانیه عنوان کردند: ما بر باور هستیم که این توافق، چارچوبی استوار را برای پایان بخشیدن به بحران مربوط به برنامه هسته ای ایران و زمینه پیوستن دوباره این کشور به جامعه بین المللی فراهم می کند و همزمان، تصویب این سند، نخستین گام در فرایندی است که باید سطح امنیت همه کشورهای منطقه خاورمیانه، اروپا و فراتر از آن، را افزایش دهد.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما به مذاکره کنندگان گروه پنج به علاوه یک و ایران به دلیل نشان دادن استقامت و توانایی برای کسب توافق های لازم تبریک گفته و رهبران سیاسی همه کشورهای درگیر را مورد تحسین قرار می دهیم. ما همچنین می خواهیم بر نقش سازنده "کاترین اشتون" و "فدریکا موگرینی" مسوولان ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در طول مذاکرات، تأکید کنیم.
این بیانیه بابیان اینکه "ضرورت جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای و تقویت رژیم عدم اشاعه هسته ای محور بحران ایران بوده است"، می افزاید: بر اساس ارزیابی ما، توافق هسته ای وین این هدف را محقق خواهد کرد.
امضای کنندگان این بیانیه عنوان کردند: این توافق، محدودیت های بلندمدت و قابل راستی آزمایی را بر توسعه فناوری ها و ساخت تاسیساتی که ایران می تواند از آنها برای تولید مواد با درجه تسلیحاتی استفاده کند، اعمال خواهد کرد ضمن اینکه این توافق، انباشت مواد هسته ای را که می تواند برای تولید یک بمب هسته ای مورداستفاده قرار بگیرد را محدود کرده و همزمان، فرصتی را در دسترس ایران قرار می دهد تا بتواند برنامه هسته ای صلح آمیز خود را توسعه بخشد.
این بیانیه می افزاید: این توافق دربرگیرنده یک مکانیزم قوی برای نظارت بر توسعه برنامه هسته ای ایران و تایید ماهیت صلح آمیز آن توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی است که
هم مساله نظارت بر تاسیسات اعلام شده ایران و امکان فعالیت هسته ای مخفیانه آن با استفاده از امکانات مخفی را مورد تأکید قرار می دهد.
امضا کنندگان این بیانیه تصریح کردند: این توافق نشان می دهد که بحران ناشی از عدم التزام یک کشور به تعهدات منع گسترش سلاح های هسته ای می توان از طریق مذاکره و نه از راه زور، حل وفصل کرد. این توافق اگر صادقانه اجرا شود، استدلالی قوی در برابر کسانی خواهد بود که ادعا می کنند تنها در اختیار داشتن سلاح های هسته ای می تواند امنیت واقعی هر کشوری را تضمین کند.
شخصیت های یادشده تصریح کردند: ما باور داریم منافع گسترده تری در این توافق وجود دارد ازجمله آنکه این توافق، می تواند راه را برای تعامل اقتصادی با ایران بازکرده و در نتیجه، موضع طرفداران عمل گرای همزیستی مسالمت آمیز و همکاری با شرکای خارجی تقویت خواهد شد.
به گفته آنان ، این توافق همچنین ممکن است راه را برای همکاری گسترده تر با ایران بر سر مسائل امنیت منطقه ای و بین المللی ازجمله مبارزه با گروه تروریستی داعش ، پایان دادن به جنگ داخلی سوریه، تضمین آینده ای باثبات برای افغانستان و مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور باز کند.
در این بیانیه تصریح شده است: این توافق نشانگر اوج دیپلماسی چندجانبه است و همان طور که رأی مثبت و به اتفاق آراء به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نشان می دهد که درجه بالایی از انسجام جامعه بین المللی در مورد ایران و انتظار از این کشور برای التزام به مفاد توافق وجود دارد. اگر تهران تصمیم بگیرد به تعهداتش عمل نکند، باید با عواقبی جدی و پاسخی چندجانبه و محکم روبرو شود. کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا در تعاملات آینده خود با تهران باید این موضوع را روشن کنند.
این بیانیه بابیان اینکه توافق یادشده نباید "یک برگ سفید امضا به ایران برای گسترش نفوذش در منطقه بدهد " افزود: امیدواریم طرح برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) زمینه را برای گفت وگو با ایران در مورد مسائل گسترده تر سیاست امنیتی و خارجی فراهم کند. اگرچه همان طور که ما از تهران انتظار داریم به تعهد خود عمل کند ، ما نیز باید آماده باشیم به تعهدات خود بر اساس این توافق عمل کنیم.
امضای کنندگان این بیانیه با درخواست از اعضای کنگره آمریکا "برای ارزیابی کامل و عینی منافع و خطرات کلی توافق هسته ای ایران"، بیان داشتند: اطمینان خاطر داریم همکاران قانون گذار ما ماهیت چندجانبه این توافق، ارزش حفظ ائتلاف برای اجرای آن و پشتیبانی ابرازشده از سوی اکثریت قریب به اتفاق وفادارترین شرکای آمریکا را به یاد خواهند داشت. ما اعضای کنگره را تشویق می کنیم فرصتی را برای اثبات مفید بودن این توافق در نظر بگیرند. اثرات طرح اقدام جامع مشترک ازلحاظ محدود کردن توانایی های هسته ای ایران و افزایش نظارت و تایید برنامه هسته ای این کشور، خیلی زود مشخص خواهد شد.
آنان تصریح کردند : از کشورهای اتحادیه اروپا نیز می خواهیم رژیم تحریم ها را آن طور که در طرح اقدام جامع مشترک مشخص شده است در داخل کشورهایشان و در سطح سازمان ملل کاهش دهند. اگر ما می خواهیم این توافق واقعا اثری متحول کننده داشته باشد ، اتحادیه اروپا نیز باید با رویکرد سیاسی و اقتصادی به خوبی برنامه ریزی شده به سمت ایران حرکت کند. همزمان، ما از اعضای این اتحادیه می خواهیم مساله وضعیت حقوق بشر در این کشور را در چارچوب گفت وگوی فشرده با تهران بگنجاند.
در پایان این بیانیه عنوان شده است: در آخر، ما از رهبر معظم و مجلس جمهوری ایران می خواهیم از اجرای این توافق که به حساسیت های تهران احترام می گذارد و با منافع ملی این کشور ازج مله امنیت و توسعه اقتصادی اش همخوانی دارد، حمایت کنند.
مهم ترین امضاکنندگان این بیانیه که 17 تن از آنان از شخصیت های سیاسی و نظامی انگلیس می باشند ، "دِس براون" ( رئیس شبکه رهبری اروپا ، نایب رییس ابتکار تهدید هسته ای، وزیر دفاع سابق انگلیس)، "جرج رابرتسون" (دبیر کل سابق ناتو و وزیر دفاع سابق انگلیس) ، " مالکم ریفکیند" (وزیر امور خارجه سابق انگلیس )، "میشل روکار" (نخست وزیر سابق فرانسه)، "ایگور یوگِنز" (رییس هیئت مدیره موسسه توسعه معاصر، روسیه)، "ویاچسلاو تروبنیکوف" (مدیر سابق اطلاعات خارجی روسیه)،" ولفگانگ ایشینگِر" (رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ)، "ولکر روهه" (وزیر دفاع سابق آلمان) ، "یاپ دو هوپ شفر" (دبیر کل سابق ناتو) و "رولف ایکیوس" ( مدیر سابق کمیسیون ویژه سازمان ملل در امور عراق ) هستند.
شخصیت های امضا کنندگان بیانیه یاد شده از کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، آلمان، اسپانیا، لهستان، ترکیه، ایرلند، اتریش، سوئد، هلند ، دانمارک، کرواسی، فنلاند، لتونی، مجارستان، ایتالیا، گرجستان، اوکراین، بلغارستان، جمهوری چک و صربستان هستند.
"شبکه رهبران اروپایی "( ای ال ان) نهادی غیردولتی و مقر آن در لندن می باشد، که به گفته دست اندرکاران آن، با هدف کمک به گسترش همکاری و انسجام کشورهای اروپایی به منظور توسعه ظرفیت های اروپا در مقابل مسایل سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی تشکیل شده است.
اروپام**4**1552
http://www.europeanleadershipnetwork.org/members-of-the-european-leadership-network-express-support-for-the-nuclear-agreement-with-iran_2969.html#.VbIhg7paqaA.twitter



02/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن