تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799048601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا برخی سناتورهای دموکرات درباره توافق هسته‌ای ایران مردد هستند؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا برخی سناتورهای دموکرات درباره توافق هسته‌ای ایران مردد هستند؟
در شرایطی که اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا تحت حمایت رژیم اسرائیل تلاش همه جانبه ای را علیه توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 آغاز کرده اند، اکنون آرای نمایندگان دموکرات درباره این توافق بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. یک نشریه آمریکایی در مطلبی ضمن پرداختن به این موضوع، می نویسد دموکرات ها باید بر اساس وجدان خود درباره این موضوع تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۵۱۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ - 24 July 2015



چرا برخی سناتورهای دموکرات درباره توافق هسته‌ای ایران مردد هستند؟
در شرایطی که اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا تحت حمایت رژیم اسرائیل تلاش همه جانبه ای را علیه توافق هسته ای حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 آغاز کرده اند، اکنون آرای نمایندگان دموکرات درباره این توافق بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. یک نشریه آمریکایی در مطلبی ضمن پرداختن به این موضوع، می نویسد دموکرات ها باید بر اساس وجدان خود درباره این موضوع تصمیم بگیرند.


به گزارش «تابناک»، روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» در مطلبی که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده می نویسد در موضوع رأی گیری درباره توافق هسته ای تاریخی با ایران، برای آن دسته از سناتورهای دموکرات که مردد بوده و از آن ها با عنوان دموکرات های «در نوسان» یاد می شود، وفاداری حزبی نقش چندانی ایفا نمی کند و همچنین این موضوع که توافق هسته ای ایران قرار است به عنوان میراث دوران ریاست جمهوری اوباما در نظر گرفته شود نیز تأثیر چندانی در نظر این گروه ندارد.


در شرایطی که اکثریت جمهوری خواهان تصمیم خود را برای مخالفت با توافق گرفته اند، رأی دادن درباره این توافق که قرار است در ماه سپتامبر انجام گیرد، موضوعی است که به وجدان آن ها ارتباط می یابد و وابستگی های حزبی چندان در آن نقش آفرین نیست. در حقیقت، رهبری حزب دموکرات تصمیم گرفته به اعضای خود برای اتخاذ موضعی واحد در این زمینه فشار وارد نکند و این موضوع را به تصمیم فردی هر یک از آن ها واگذار کند. البته فشار کاخ سفید بر دموکرات ها برای موافقت با توافق هسته ای همچنان ادامه دارد.


یکی از دستیاران دیک دوربین، سناتور دموکرات ایالت ایلینویز در این زمینه می گوید: «تصمیمات مربوط به جنگ و صلح، تصمیماتی بر مبنای وجدان هستند و به طور سنتی، حزب دموکرات ها درباره آن ها به اعضا فشار وارد نمی کند». بن کاردین، سناتور دموکرات ایالت مریلند نیز هفته گذشته اظهار داشت که از دید وی، رأی گیری پیش رو به رأی گیری درباره استفاده از نیروی نظامی شبیه است.


کاردین در این زمینه گفت: «این تصمیم چنان دارای اهمیت است که اعضا هنگام رأی دادن به آن، به دیگران نگاه نمی کنند. این چیزی است که باید بر اساس آنچه که بهتر منافع ملی را تأمین می کند، درباره آن تصمیم گیری کرد». 


عوامل متعددی سبب شده که بیش از 10 سناتور دموکرات هنوز درباره این موضوع به تصمیم گیری نرسند. برخی از این سناتورها، چندان درباره این موضوع صحبتی نمی کنند؛ اما دیگران به پیامدهای مهم این موضوع برای خاورمیانه و جایگاه ایالات متحده در جهان و همچنین مخالفت شدید رژیم اسرائیل اشاره می کنند. 


کریس کونز که از جمله این سناتورهای دموکرات است، در این زمینه می گوید: «این گونه رأی گیری های تعیین کننده، تأثیری واقعی بر چگونگی تصور ما از خودمان به عنوان یک کشور، چگونگی نگرش نسبت به ما در جهان و چگونگی دیده شدن ما به عنوان یک متحد دارد. من فکر می کنم این رأی گیری باید بر مبنای وجدان انجام شود و باید به گونه ای باشد که سناتورها ورای منافع حزبی، محلی و سیاسی به آن نگاه کنند».


این سناتور در بیان دشواری تصمیم گیری خود می گوید از یک سو، رد این توافق پیامدهایی قابل توجه برای روابط آمریکا با متحدانش که برای دستیابی به این توافق تلاش کرده اند، دارد. از سوی دیگر، تأیید این توافق بدون توجه به مخالفت راسخ اسرائیل و همچنین نگرانی های شدید دیگر متحدان آمریکا در منطقه نیز دارای پیامدهای دیگری است.


نگرانی های رژیم اسرائیل، نقش مهمی در رویکرد سناتور چاک شومر و دیگر نمایندگان یهودی کنگره نیز دارد. شومر نیز همچون کاردین – که او نیز یک یهودی است – می گوید کشورش را بالاتر از حزب در نظر می گیرد؛ اما این تنها ملاحظه وی نیست. شومر می گوید: «من اجازه نخواهم داد حزب یا فشارهای بیرونی یا هر چیز دیگر بر من تأثیر بگذارد. برای من اولویت آن چیزی است که برای آمریکا بهتر است و آنچه که برای اسرائیل بهتر است؛ زیرا من بسیار به این موضوع اهمیت می دهم».


باید گفت که به نظر نمی رسد جمهوری خواهان قادر باشند دو سوم آرای هر دو مجلس را برای جلوگیری از برداشته شدن تحریم های ایران از سوی اوباما به دست بیاورند. اما نه از دید رئیس جمهور و نه از دید مخالفان، هیچ چیزی تضمین شده نیست. 


روز پنجشنبه، رئیس جمهور با شماری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان در کاخ سفید دیدار کرد. وی در این دیدار اظهار داشت که نمی توان به توافقی بهتر از این دست یافت و گفت که این نمایندگان باید همچون دیواری در مقابل مخالفان باشند. وی از آن ها خواست که هم اکنون حمایت خود را از توافق اعلام کنند تا در معرض لابی گری های شدید گروه های طرفدار رژیم اسرائیل قرار نگیرند.


این در حالی است که از همین حالا، تبلیغات علیه توافق هسته ای در تلویزیون پخش می شود. لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) هفته آینده اعضایش را برای لابی گری به کنگره می فرستد و همچنین قصد دارد در جریان تعطیلات نمایندگان در ماه اوت، تا حوزه های انتخابیه آن ها را همراهی کند. آیپک قصد دارد به ایجاد اعتراضاتی مشابه آنچه در سال 2009 در مقابل طرح خدمات درمانی ارائه شده از سوی اوباما در گرفت، دامن بزند.


به هر حال، آنچه مشخص است، رأی گیری درباره توافق هسته ای ایران به موضوعی بسیار مهم تبدیل شده که فراتر از منافع حزبی و گروهی به آن نگاه می شود. در عین حال، فشار بیش از حد از سوی کاخ سفید برای تأیید توافق نیز می تواند تأثیرات معکوس و منفی در بر داشته باشد. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن