تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802924250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور: نماز جمعه پایگاه حاکمیت و معنویت امت اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:
نماز جمعه پایگاه حاکمیت و معنویت امت اسلامی است
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه پایگاه حاکمیت و پایگاه معنویت و مقاومت امت اسلام است.

خبرگزاری فارس: نماز جمعه پایگاه حاکمیت و معنویت امت اسلامی است



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام عباسعلی اختری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین نعمتی که به تعبیر فرمایشات امام صادق (ع) داریم نعمت ولایت است و باید شکرگزار آن باشیم، بنابراین ولایت جلوه‌هایی دارد و امروز که روز جمعه دوم مرداد در آستانه سی و ششمین سالگرد آغاز نماز جمعه هستیم به همین مناسبت به یک جلوه ولایت می‌خواهم بپردازم.
وی بیان کرد: برپایی نماز جمعه یک جلوه ولایت و حاکمیت خداوند و ائمه طاهرین است با این دید نماز جمعه نماز حیات عشق و بزرگترین شعار حکومت اسلامی است. عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند از حاکمیت خدا استقبال می‌کنند.
وی اظهار داشت: در معارف ما فوق‌العاده به مسئله نماز جمعه اهمیت داده شده است با این دید پیامبر (ص) فرمودند هرکس ایمان به خدا و روز آخرت دارد بر عهده اوست حضور در نماز جمعه و در سخن دیگری امام صادق (ص) فرمودند جمعه به این دلیل نامیده شده است برای اینکه خدای متعال در این روز امر فرمود امت اسلامی جمع شوند برای دریافت فرمان ولایت رسول‌الله و جانشینان پیامبر، بنابراین ائمه ما به حضور مردم در نماز جمعه توصیه‌های زیادی فرموده‌اند.
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: نماز جمعه پایگاه حاکمیت و پایگاه معنویت و مقاومت امت اسلام است، نمازهای جمعه پایگاه‌های گسترش‌دهنده تقواست و در سراسر کشور عامل مهمی برای رواج تقوا هستند یعنی روحیه خدادای و خداگرایی در پایگاه‌های نماز جمعه وجود دارد و باید گفت نماز جمعه پایگاه تقویت روح دینی است.

وی تاکید کرد: در پایگاه‌های نماز جمعه دین تبلیغ، ترویج و تبیین می‌شود، ائمه جمعه که نمایندگان مقام ولایت و رهبری که در عصر غیبت هستند دین را برای مردم تبیین می‌کنند و به شبهات پاسخ می‌دهند.

اختری خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که خدا را نمی‌شناسد قرآن آن را جامعه مرده می‌داند و جامعه‌ای که پیامبران و خاتم آنها حضرت محمد (ص) و امامان را نمی‌شناسد در فرهنگ اسلام این جامعه مرده است همچنین چنین جامعه‌ای پویایی و حرکت ندارد.

وی با اشاره به بروز بی‌دینی در جوامع دنیا، عنوان کرد: بسیار جوامعی که در همین عصری که زندگی می‌کنیم هنوز در ظلمت خدا و پیامبرناشناسی هستند با این دید دین مقدس اسلام حیات‌بخش است.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه همه برای معرفی دین مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌ها، دبیران و همه مسئولان این پیام را به جامعه منتقل کنیم که دین حیات ایجاد می‌کند و جامعه را زنده می‌کند. وی گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید اگر می‌خواهید زنده باشید با عزت باید دین داشته باشید، بنابراین استکبار جهانی از ایران دین‌دار وحشت دارد و وقتی دید بعد از پیروزی انقلاب هنوز امت اسلامی یک دل و متحد هستند و نمازهای باشکوه و راهپیمایی‌ها با عظمت برگزار می‌کند از امت اسلامی واهمه دارد.

وی با اشاره به ادعاهای کدخداگونه آمریکا در منطقه ادامه داد: آمریکا امروز در مقام دستوردهنده به کشورها خود را می‌بیند و نمونه‌اش را در عربستان و مصر و کشورهای منطقه دیده‌ایم لذا جامعه‌ای که ولایت، حیات و قدرت ندارد در جلوی استکبار تحقیر می‌شود اما ایران اسلامی الگوی همه بشریت است.

اختری تصریح کرد: بزرگترین پایگاه‌هایی که دین را تحکیم می‌بخشد، حوزه‌های علمیه، نماز جمعه و توسل‌هاست بنابر بدانید نماز جمعه دین را زنده نگه می‌دارد. انتهای پیام/3138/ذ40

94/05/02 - 13:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن