تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803566024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهدوی‌کیا: مربیگری غیراصولی را دوست ندارم/ زیاد در جریان شرایط پرسپولیس نیستم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مهدوی‌کیا: مربیگری غیراصولی را دوست ندارم/ زیاد در جریان شرایط پرسپولیس نیستم ورزش > لیگ برتر - مهدی مهدوی‌کیا هنوز هم جزو افراد کم‌نظیر در تاریخ فوتبال ایران است.


خبرورزشی نوشت: او که بدون‌شک موفق‌ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود حالا از فضای این فوتبال ما فاصله گرفته و در آلمان دنبال اهداف جدیدی است. او با اینکه چند پیشنهاد لیگ‌ برتری داشت اما تصمیم گرفت راهی آلمان شود تا در تیم‌های پایه‌ای هامبورگ فعالیت کند.
چند روزي است كه در تيم‌هاي پايه هامبورگ مشغول كار هستيد. در مورد نوع فعاليت‌تان توضيح مي‌دهيد؟
من در 3 تيم پايه هامبورگ (‌17، 16 و 19 سال) فعاليت مي‌كنم. قرار است در بخش فوتبال تهاجمي و ضربات ايستگاهي به اين 3 تيم كمك كنم. توماس ران همبازي سابق من هم قرار است در مورد بخش دفاعي در كنار تيم‌هاي پايه باشد. ظاهراً چنين پُستي در فوتبال ايران تعريفي ندارد، درست است؟
بله، همين‌طور است كه شما مي‌گوييد. اين يك سيستم جديد است كه در باشگاه هامبورگ پياده مي‌شود و يك كار تخصصي است. سرمربي كار خودش را انجام مي‌دهد و وظايف ما هم مشخص است. شايد در فوتبال ايران خيلي جا نيفتاده باشد كه يك مربي به صورت تخصصي يك بخش از فوتبال مثل ضربات ايستگاهي يا كارهاي هجومي را در كنار سرمربي به بازيكنان آموزش دهد اما اينجا فوتبال حرفه‌اي است و من هم قرار است در فاز هجومي و ضربات ايستگاهي با توجه به تخصصي كه از دوران بازيگري‌ام داشتم به سرمربيان تيم‌هاي پايه كمك كنم. چرا حاضر نشديد در فوتبال ايران كار كنيد؟
من دوست داشتم يك كار اصولي انجام دهم و مثل دوران بازيگري‌ام همه چيز را از تيم‌هاي پايه شروع كنم. من مربيگري غيراصولي را دوست ندارم و در ايران، فضا را براي فعاليتم فراهم نديدم. حتي از تيم‌هاي ليگ ‌برتري هم پيشنهاد داشتم ولي جايي را انتخاب كردم كه از آنها تجربيات و خاطرات خوبي داشتم. دوست داشتم مدارك مربيگري را هم در آلمان بگيرم و به صورت همزمان كار فني هم انجام دهم. من دنبال تجربيات جديد هستم. چرا برخي از مربيان ايراني براي رسيدن به سطح بالا و مربيگري در ليگ‌ برتر عجول هستند؟
دلايل زيادي دارد و ديدگاه‌هاي مربيان در اين زمينه متفاوت است. شايد يك عده دوست دارند زود به يك موفقيت برسند ولي اعتقاد من چيز ديگري است. قرار نيست يك بازيكن بزرگ حتماً مربي بزرگ و موفقي شود چون فلسفه اين دو موضوع با هم فرق دارد. براي مربيگري بايد مطالعه كرد و به شدت تلاش كرد. فكر مي‌كنم راه درستي را انتخاب كردم و دوست دارم چند سالي در اينجا باشم تا بعد از آن براساس شرايط براي آينده مربيگري‌ام تصميم بگيرم. ظاهراً قرار است مدرك مربيگري B را در آلمان بگيريد؟
به خاطر بازي در بوندس‌ليگا به صورت خودكار مدرك C را دارم و حالا بايد مدرك B را بگيرم. بعد از آن هم بايد مدرك A را بگيرم و آخرين مدرك هم مدرك معلمي فوتبال است. البته الان قانون عوض شده و نمي‌توانم اين كلاس‌هاي را به صورت متوالي پشت‌سر بگذارم. براي گرفتن هر مدرك بايد يك سال در يك تيم فعاليت كنم. آخرين مدرك همان مدركي است كه وحيد هاشميان مدتي پيش گرفت. در انتخاب هامبورگ مسائل مالي چقدر برايتان اهميت داشت؟
اصلاً اهميت نداشت چون من دوست دارم چيزهاي جديد ياد بگيرم و كلاس‌هاي مربيگري را هم پشت‌سر بگذارم. به نظر مي‌رسد هنوز ارتباطي صميمي با هواداران هامبورگ داريد.
استقبال هواداران طبيعتاً از تيم‌هاي پايه خيلي كمتر صورت مي‌گيرد اما با اين حال مسئولان باشگاه و هواداران خاطرات خوبي كه داشتم را برايم زنده كردند و استقبال خوبي از من داشتند. حتي تمرينات تيم‌هاي پايه در همان زميني است كه من سال‌ها قبل با تيم هامبورگ آنجا تمرين مي‌كردم. در دنياي مربيگري كدام مربي را مي‌توانيد براي خودتان به عنوان يك الگو در نظر بگيريد؟
الگوبرداري و حرف زدن در مورد خصوصيات مثبت مربيان فقط به يك مربي خاص خلاصه نمي‌شود. دنياي مربيگري گسترده است و مربيان بزرگي در اين سال‌ها در فوتبال جهان تأثيرگذار بودند. مي‌توان از آلكس فرگوسن نام برد كه 26 سال در منچستر مربيگري كرد و كارهاي فوق‌‌العاده‌اي انجام داد. اوتمار هيتسفلد در هر تيمي كه مربيگري كرد تأثيرگذار بود و افتخارات زيادي كسب كرد. پپ گوارديولا سبك خاص خودش را آورد كه مالكيت توپ بود. او حتي روي نيمكت بايرن وقتي مقابل بارسا قرار گرفت، مالكيت توپ را به نفع تيم خودش تغيير داد. مورينيو هم هميشه نقش خودش را در تمامي تيم‌هايش نشان مي‌دهد. آنها مربياني بي‌نظير هستند. اخبار فوتبال ايران را دنبال مي‌كنيد؟
كم و بيش دنبال مي‌كنم. در مورد پرسپوليس تيم سابق‌تان چه صحبتي داريد، آيا برانكو مي‌تواند اين تيم را قهرمان كند؟
برانكو مربي خوبي است و اميدوارم امسال هواداران پرسپوليس را خوشحال كند. من زياد در جريان نيستم كه شرايط پرسپوليس چگونه است ولي براي اين تيم آرزوي موفقيت دارم. برخي معتقدند پرسپوليس و استقلال به دليل عدم ثبات مديريتي و كادرفني، ديگر نمي‌توانند مثل گذشته قهرمان شوند. نظر شما چيست؟
الان ثبات در فوتبال، نقش مهمي در موفقيت تيم‌ها دارد و تيم‌هايي كه ثبات دارند شانس زيادي براي موفقيت خواهند داشت. استقلال و پرسپوليس اما در اين زمينه هميشه مشكل دارند و از طرفي درگير حاشيه هم هستند. با ادامه اين روند موقعيت آنها در فوتبال ايران به خطر خواهد افتاد. وقتي چنين شرايطي وجود دارد قطعاً باشگاه‌هاي ديگر عرصه را براي استقلال و پرسپوليس كمتر مي‌كنند.
43 43  

کلید واژه ها: مهدی مهدوی‌کیا - باشگاه پرسپولیس -




پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 19:10:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن