تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804820594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارنامه برزیلی‌های تاریخ لیگ‌برتر ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کارنامه برزیلی‌های تاریخ لیگ‌برتر ایران




برزیل به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده بازیکن به فوتبال جهان، فوتبال ما را هم از خوان نعمت خود محروم نکرده و تا به حال ٨٧ بازیکن عمدتا تیره‌پوست از سرزمین فقر و قهوه به سمت لیگ‌برتر ما سرازیر شده‌اند.





روزنامه شهروند: برزیل به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده بازیکن به فوتبال جهان، فوتبال ما را هم از خوان نعمت خود محروم نکرده و تا به حال ٨٧ بازیکن عمدتا تیره‌پوست از سرزمین فقر و قهوه به سمت لیگ‌برتر ما سرازیر شده‌اند. البته میزان کارایی این بازیکنان عمدتا درجه ٣ هم در بیشتر اوقات بسیار کم بود و حالا شاید بازشدن پای هشتاد و هشتمین برزیلی به نام ریوالدو، اندکی اوضاع را تغییر دهد.

داستان نه‌چندان جذاب

ناگفته پیداست برزیل بیشترین بازیکن خارجی را در ١٤ دوره گذشته لیگ‌برتر ما داشته و ارمنستان شاید به‌دلیل قرابت جغرافیایی با ٢٣ بازیکن در رده بعدی است. فصل گذشته، ١٧ برزیلی در لیگ‌برتر ما شاغل بودند که از این تعداد یک نفر به نام لوسیانو ادینیو با زدن ٢٠ گل اولین برزیلی و سومین خارجی آقای گل(بعد از دنی‌اولروم و عمادرضا) تاریخ لیگ‌حرفه‌ای ما نام گرفت.

کارایی متوسط رو به ضعیف

از زمان ورود فابریتسیو (زننده یک گل در ١٢ بازی فصل ١٣٨٣-١٣٨٢) و رافائل گومز دوسانتوس استقلالی(فقط ٢ بازی)، ادواردو سیلوا دآندراده ابومسلمی و البته فابیو لوسیانو پریرای صنعت نفتی، لیگ ‌برتر ایران، برزیلی‌های زیادی را به خود دیده اما فقط چند نمونه از ٨٧ مورد قبلی قابل اتکا بودند.

جان‌واریو؛ خیلی‌خوب

اگر از ادینیو بگذریم، بی‌گمان بهترین بازیکن برزیلی تاریخ لیگ‌برتر ایران، سفید‌پوست‌ترین آن‌هاست؛ فابیودانیل جانوآریو یا همان جان‌واریو. این‌هافبک خوش‌نقش و خونگرم در طول ٤‌سال بازی در ایران، ٦٤ بازی و ٧ گل به ثبت رساند؛ یعنی میانگین ٠,١٠ گل در هر بازی.

ادینیو؛ بهترین

اما تنها برزیلی بهتر از جانواریو با بازی حضور در مس‌کرمان( ٢ مقطع) و البته تراکتورسازی، خودش را به همه ثابت کرد. ادر لوسیانو یا همان ادینیو در مس، ٥٥ بار دروازه رقبای تیمش را گشود و در تراکتورسازی هم در ٣٠ بازی ٢٠ گل به ثمر رساند تا میانگین گلزنی او(٠,٦٦ گل درهر بازی) از آمار آقای گل‌های مشترک فصل گذشته لیگ ایتالیا( تونی و ایکاردی با میانگین ٠.٥٧ گل در هر بازی) بهتر باشد؛ هرچند تیم او ٨ بازی کمتر از هلاس ورونا و اینتر انجام داد. انگار در ایران، تاکتیک استقلال به ذهن و جان ناآرام برزیلی‌ها می‌نشیند چون بااحتساب ریوالدو، تیم آبی‌پوش پایتخت ما تقریبا یک‌هشتم برزیلی‌های تاریخ لیگ‌برتر را در جمع خود پذیرفته است.

مورد جالب آلوز

جالب است بدانید آدریانو آلوز تمام ٤٧ گل دوران باشگاهی‌اش را در لباس ٥ تیم لیگ‌برتری استقلال‎‌اهواز، مس‌کرمان، سایپا، داماش و ملوان به ثمر رساند؛ هرچند در شهاب‌زنجان هیچ‌ دروازه‌ای را نگشود. رکورددار برزیلی‌ها در تیم عوض کردن در ایران، با ٨‌سال حضور مفید در لیگ ما، باثبات‌ترین لژیونر برزیل در ایران محسوب می‌شود.

نسبتا خوب‌ها

در حال حاضر ١١ بازیکن برزیلی در لیگ‌برتر ما شاغل هستند که در مقایسه با ١٧ بازیکن فصل گذشته یک ریزش«کمی» را نشان می‌دهد. یکی مسببان این ریزش، پیمنتا بود که در پایان فصل گذشته با زدن ٣ گل در ١٤ بازی، گسترش فولاد را ترک کرد. او در دوره قبلی حضورش در ایران برای تراکتورسازی ٦گل در ٥٢ بازی و برای صنعت‌نفت ١٢ گل در ٣٠ بازی به ثمر رسانده بود. ایگور کاسترو به‌عنوان باسابقه‌ترین خارجی تاریخ ذوب‌آهن، ١٢١ بازی و ٣٠ گل ضمیمه پرونده‌اش کرد و چند‌سال بعد در راه‌آهن، ٢ گل در ٩ بازی زد. تنها گل دی‌کارمو به تمام دردسرها و محرومیت‌هایی که برای پرسپولیس به وجود آورد، نمی‌ارزید!

در این بین فابیوکاروالیوی دروازه‌بان به قدری نمک‌گیر ما شد که تابعیت کشورمان را پذیرفت و حالا «فابیو علیرضا کاروالیو» نامیده می‌شود! او در ایرانجوان، ذوب‌آهن، مس رفسنجان، پیکان و استقلال خوزستان بازی کرد و در پایان فصل گذشته، وطن دومش را ترک کرد. پادوانی، بازیکن جدید سپاهان، فصل گذشته در نفت تهران و قبلا در فولاد، به‌عنوان یک مدافع ٩ گل در لیگ ما به ثبت رساند. لوسیانو پریرا در فولاد و حالا سپاهان آمار جالب ٣٢ گل در ٤ فصل را به جا گذاشته است. نلسون کوریا، دروازه‌بان سابق پرسپولیس با آن اشتباهش در فینال ٣ فصل پیش جام‌حذفی ایران و البته حالات مختلف چهره‌اش هنگام تماشای بازی برزیل و آلمان در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ٢٠١٤ در فوتبال ما تاثیری غیراز خنده‌هایش باقی نگذاشت!






تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن