تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798253304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برقراری مجدد پروازها به مشهد مقدس/حیات دوباره فرودگاه اراک ادامه خواهد داشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


برقراری مجدد پروازها به مشهد مقدس/حیات دوباره فرودگاه اراک ادامه خواهد داشت؟ استان‌ها > مرکزی - این اولین بار نیست که خبر دایر شدن پروازهای فرودگاه اراک از سوی مسئولین اعلام می شود ،فرودگاه اراک که از شهریورماه سال 78 مورد بهره برداری قرار گرفته تا به امروز که حدود شانزده سال از احداث آن می گذرد بارها خبر شروع برنامه زمانی پروازهایش که اغلب نیز شامل دو شهر مشهد و کیش بوده ، توسط مسئولان وقت اعلام شده است و در این میان ، پروازهای گاه و بیگاه فرودگاه این شهر سبب شده تا هر از چند گاهی مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گیرد .


فرودگاه اراک با تکمیل عملیات روشنایی باند، آماده پذیرش مسافر و دایر شدن خط پروازی به مشهد مقدس است.
این جمله عنوان خبری است که هفته گذشته توسط معاون عمرانی استاندار مرکزی اعلام شد .به گفته مهدی زندیه وکیلی دایر شدن مجدد برنامه پروازی این فرودگاه برای مشهد مقدس در روزهای دو شنبه و پنج شنبه هر هفته به صورت رفت و برگشت برنامه ریزی شده است.
به گزارش خبرآنلاین وی اظهار کرد: فرودگاه اراک برای انجام عملیات لایتینگ(روشنایی)، تطویل، استریب سازی و بازسازی ساختمان مدیریت حدود شش ماه در حالت تعطیل به سر می برد که هم اکنون پس از انجام این عملیات آماده پرواز به مشهد مقدس و دیگر نقاط کشور است.
این اولین بار نیست که خبر دایر شدن پروازهای فرودگاه اراک از سوی مسئولین اعلام می شود ،فرودگاه اراک که از شهریورماه سال 78 مورد بهره برداری قرار گرفته تا به امروز که حدود شانزده سال از احداث آن می گذرد بارها خبر شروع برنامه زمانی پروازهایش که اغلب نیز شامل دو شهر مشهد و کیش بوده ، توسط مسئولان وقت اعلام شده است و در این میان ، پروازهای گاه و بیگاه فرودگاه این شهر سبب شده تا هر از چند گاهی مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گیرد .
اما آنچه قابل تامل و توجه است عدم استمرار این پروازها و تعطیلی آن پس از یک دوره زمانی غالبا کوتاه است که موجب شده خواب زمستانی یا تابستانی فرودگاه اراک بیش از اعلام خبر برقراری مجدد پروازها مورد توجه قرار گیرد .
اگر چه مرتضوی مدیر کل فرودگاه اراک در بخشی از گفتگویی که اخیرا با یکی از رسانه ها داشته دشواری راغب نمودن شرکت های هواپیمایی را مهمترین دلیل ایجاد وقفه در پروازها عنوان کرده و گفته است این شرکت ها اگر از تکمیل صندلی ها اطمینان حاصل نکنند قطعا تمایلی به همکاری و برقراری پروازها ندارند .
مرتضوی ادامه می دهد: در شرایط فعلی تنها شیوه ای که سبب راغب نمودن این شرکت ها می شود انعقاد قرارداد به صورت چارتری است به این صورت که هزینه هر پرواز با مبلغ معینی به شرکت طرف قرار داد پرداخت شود حتی اگر ظرفیت موجود و همه صندلی ها به صورت کامل پر نشود چرا که شرکت های هواپیمایی تمایلی به انعقاد قرارداد به صورت برنامه ای ندارند و این اطمینان وجود ندارد که پروازهایشان به صورت کامل پر شود ،در چنین شرایطی با توجه به کمبود منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز، باید به دنبال سرمایه گذار باشیم تا بتوانیم قراردادهای چارتری با شرکت های هواپیمایی را توسعه دهیم .
اما علاوه بر دلایلی که توسط مدیر فرودگاه اراک بیان شد اینگونه به نظر می رسد که مشکلات ساختاری و نبود زیرساخت ها و تجهیزات لازم در فرودگاه اراک را نیز باید به دلایل عدم استقبال شرکت های هواپیمایی اضافه نماییم . مشکلاتی که در طی این سال ها بارها وعده انجام آن در قالب اجرای طرح بهسازی فرودگاه داده شده اما این وعده ها هیچ گاه با اقدام عملی همراه نبود و اجرای پروژه هایی همچون تطویل باند و عملیات لایتینگ (روشنایی ) فرودگاه اراک سالها در انتظار اختصاص اعتبارات و انجام شدن وعده های مسئولان باقی مانده بود.
این در حالی است که به گفته معاون عمرانی استاندار مرکزی ، بخشی از عملیات اجرایی بهسازی فرودگاه برای رفع مشکلات موجود از فروردین ماه سال گذشته آغاز شده و اکنون با گذشت بیش از شانزده ماه ،آمادگی برقراری مجدد پروازها ایجاد شده است
به هر حال اعلام خبر شروع مجدد پروازهای فرودگاه اراک در حالی نوید بخش حیات دوباره آن است که اینکه این پروازها استمرار خواهد یافت و یا همچنان به صورت مقطعی انجام خواهد شد و بار دیگر شاهد تعطیلی فرودگاه اراک خواهیم بود یا نه ، مهمترین سوالی است که برای پاسخگویی به آن باید منتظر ماند و دید وعده های مسئولان چه سرانجامی را به همراه خواهد داشت؟!

کلید واژه ها: استان مرکزی -




پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 09:42:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن