تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799116504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از توهين تا تهديد به مرگ گوارديولا توسط اسپانيايي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از توهين تا تهديد به مرگ گوارديولا توسط اسپانيايي‌ها
حمايت گوارديولا، مربي سابق بارسا و فعلي بايرن از جدايي و استقلال كاتالونيا، چالشي براي اين مربي جوان شده است، به طوري‌كه از يك‌سو اسپانيايي‌ها او را مورد انتقاد قرار مي‌دهند و از سوي ديگر عده‌اي دست به تهديد پپ زده‌اند.
نویسنده : دنیا حیدری 


حمايت گوارديولا، مربي سابق بارسا و فعلي بايرن از جدايي و استقلال كاتالونيا، چالشي براي اين مربي جوان شده است، به طوري‌كه از يك‌سو اسپانيايي‌ها او را مورد انتقاد قرار مي‌دهند و از سوي ديگر عده‌اي دست به تهديد پپ زده‌اند.
رأي‌گيري براي تحقق آرزوي ديرينه اهالي كاتالونيا مبني بر جدايي از اسپانيا و خودمختاري كامل، سپتامبر جاري انجام مي‌شود و گوارديولا به عنوان حامي جدايي منطقه محل تولدش با نهايت توان از كمپين‌هاي موافق اين آرمان حمايت مي‌كند. پپ در سه سال اخير در روز استقلال كاتالونيا حضور پررنگي داشته و سال 2012 از نيويورك پيامي ويدئويي به مناسبت اين روز منتشر كرد. او نوامبر گذشته نيز براي شركت در رفراندوم نمايشي استقلال كاتالونيا به بندر جدايي‌طلب بازگشت. حمايت مجدد گوارديولا از استقلال كاتالونيا در حالي صورت گرفته كه او هيچ تمايلي براي عضويت در پارلمان ندارد و هدف از حضورش در اين كمپين را حمايت معنوي خود از جدايي كاتالونيا از اسپانيا عنوان داشته اما همين مسئله چالشي بزرگ براي اين مربي جديد ايجاد و او را خبرساز كرده است.
منتشر شدن خبر حمايت گوارديولا از حزب جدايي طلب كاتالونيا در شبكه‌هاي اجتماعي و وب‌سايت‌هاي مختلف واكنش تلويزيون دولتي اسپانيا را به دنبال داشت، به طوري‌كه آلخاندرو تيرا، مجري محبوب مادريدي تلويزيون دولتي اسپانيا در واكنش به حمايت گوارديولا از استقلال كاتالونيا او را متهم به داشتن آلزايمر كرد: «اگر دروغ نباشد و گوارديولا بار ديگر مثل سال‌هاي گذشته دم از استقلال و جدايي كاتالونيا زده باشد، بايد برايش ابراز تأسف كرد. فكر مي‌كنم مردي كه در بارسلونا خوب نبود و سال‌ها در فوتبال ايتاليا درخشيد و سپس به اعتبار فوتبال اسپانيا و لاليگا و ثروت نجومي اين فوتبال بزرگ به جايي رسيده، حق نداشته باشد كه همه چيز را فراموش كند، مگر آنكه اين مرد بيچاره آلزايمر گرفته باشد. گوارديولا مديون لاليگاست و اگر فوتبال اسپانيا نبود، او امروز در كشوري به نام كاتالونيا چه حرفي براي گفتن داشت؟»
پپ اما بي‌توجه به مسائل موجود در حمايت از جدايي‌طلبان كاتالانيايي به صورت نمادين نامزد حزب منتسب به اين گروه شده، مسئله‌اي كه باعث خشم و دشمني وزير كشور اسپانيا شده است. فرناندز دياز به طور غيرمستقيم تهمت چند شخصيت بودن به مربي بايرن زده و در مصاحبه‌اش عنوان كرد كه «پپ» با نامزدي، ‌در حقيقت نقاب از چهره‌اش برداشته و چهره‌ واقعي خود را نمايان ساخته است: «اين حركت گوارديولا به اندازه كافي غم‌انگيز و قابل انتقاد است. حالا برخي افراد نقاب را از چهره‌شان برداشته و چهره واقعيشان را نشان مي‌دهند. حالا مشخص شده برخي هدفشان از بازي براي تيم‌ملي اسپانيا نه جنبه ورزشي كه جنبه اقتصادي بوده است. آنها خدايشان پول است و اگر براي تيم‌ملي اسپانيا زماني به ميدان رفته‌اند، تنها به خاطر پول بوده نه وطن‌پرستي.» ادعاهاي وزير اسپانيا البته در حالي مطرح مي‌شود كه پپ از سال‌ها قبل همواره از جدايي‌طلبان كاتالانيايي حمايت كرده و رفتار سياسي‌اش به امروز و ديروز محدود نمي‌شود.
اين البته تمام ماجرا نيست، حمايت قاطع گوارديولا از حزب سياسي جناح چپ كاتالونيا و جبهه جدايي‌طلب اين ايالت اسپانيايي باعث خشم سياسيون مادريدي نيز شده، به طوري كه شايعه تهديد سرمربي كاتالونيايي بايرن‌مونيخ از سوي برخي گروه‌هاي سياسي مادريدي به مرز واقعيت نزديك شده است. روز گذشته اين شايعه در رسانه‌هاي اسپانيايي منتشر شد كه عده‌اي از افراطيون مادريدي از جمله سلطنت‌طلبان و گروهي موسوم به هواداران فرانكو وي را در چند تماس تلفني مجزا تهديد به مرگ كرده‌اند. با تلفن همراه همسر گوارديولا نيز تماس‌هايي گرفته شده و او را از يك تصادف ساختگي ترسانده‎اند.
سرمربي 44 ساله بايرن‌مونيخ البته در خواب و خيال پست و مقام نيست و تنها قصد دارد به صورت سمبليك به حمايت از فعالان سياسي منطقه زادگاهش بپردازد و كانديدا شدنش هم جنبه تبليغاتي دارد اما اين مسئله به هيچ عنوان به مزاج اسپانيايي‌ها خوش نيامده و باعث شده آنها موضع‌گيري شديدي عليه پپ داشته باشند؛ مسئله‌اي كه اين روزها به چالشي بزرگ براي سرمربي سابق بارسا تبديل شده است. حالا اين مسئله باعث دشمني سياسيون اسپانيا با اين مربي شده و زندگي شخصي او را نيز تحت تأثير قرار داده است، خصوصاً كه افراطيون با تلفن همسر پپ نيز تماس‌هايي داشته و او را نيز به تصادفي ساختگي تهديد كرده‌اند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن