تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798433552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شخصیت‌هایی که هواداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



شخصیت‌هایی که هواداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند
روز نو : زیر عکسش می‌نویسد «هوادارام... کوشن؟!... . بیاین ببینم هر کی نگه بغ‌بغو بغ‌بغوووو» و هزاران کامنت بغ‌بغو زیر نوشته یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین کاربران اینستاگرام در ایران پر می‌شود. کاربری که ممکن است در دنیای واقعی به این اندازه شناخته‌شده نباشد، می‌تواند واکنش هزاران نفر را به راحتی، در چند دقیقه جلب کند. گرچه به اعتقاد خیلی‌ها این شکل درخواست و این شیوه واکنش، موضوعی جدی نیست، اما برخی دیگر نیز معتقدند حجم حضور شبکه‌های اجتماعی زندگی امروز قطعا تاثیرات انکارناپذیری بر سبک زندگی ما دارد.
شبکه‌های اجتماعی این روزها با رشد روزانه فناوری اطلاعات و به صورت گسترده‌ای در حال نفوذ در جامعه هستند. دسترسی هزاران نفر به ابزار‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای این امکان را به افراد می‌دهد که بتوانند به‌راحتی تبدیل به افراد پرطرفدار در این شبکه‌ها شوند. افرادی که ماهیت نمایشی آنها می‌تواند تا حد زیادی کذب باشد. اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس مبتنی‌بر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است، با در اختیار گذاشتن ابزار ویرایش و بارگذاری تصویر، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اجتماعی این روزها در ایران و دنیاست. با تقویت دوربین‌های موبایل‌های هوشمند به علاوه امکان اتصال به اینترنت، عکاسی به یک امر عادی تبدیل شده است. کاربران زیادی در سطح جهان به صورت روزانه با گوشی‌های خود از زوایای مختلف زندگی روزمره عکس می‌گیرند و آن را منتشر می‌کنند. به همین دلیل شاید به اعتقاد برخی، این شبکه سبک زندگی افراد را ترویج می‌کند و هرکس که طرفدار بیشتری داشته باشد بیشتر می‌تواند در ترویج طرز زندگی و فکر خود موفق باشد. فرهاد یوسف‌زاده، کارشناس علوم ارتباطات به فرهیختگان می‌گوید: «آنچه موجب می‌شود یک فرد یا هنرمند در شبکه‌های مجازی با اقبال روبه‌رو شود به مسائل مختلفی ارتباط دارد. سلبریتی‌های شبکه‌های مجازی لزوما با سلبریتی‌های دنیای واقعی یکسان نیستند. این موضوع در کشور ما که برخی افراد به صورت زیرزمینی فعالیت هنری انجام می‌دهند، بیشتر است.»
او معتقد است: «آنچه در درون جامعه ایران رخ می‌دهد، رشد فرهنگ سلبریتی است، اما شکل و شمایلش با آنچه در گذشته بوده، تفاوت دارد. این موضوع نه‌تنها در ایران بلکه در خیلی از کشورهای دیگر دنیا نیز هست. افرادی که سبک زندگی خاصی دارند و برای اکثر مخاطبان شبکه‌های اجتماعی (که اغلب آنها نوجوان و در سنین به اصطلاح تینیجری قرار دارند) جذاب است. افرادی می‌توانند این خط فرضی سلیقه عمومی این افراد را شناسایی کنند و روی آن حرکت کنند و حتی احساسات آنی را هم شکل بدهند. این می‌تواند خودخواسته باشد مثل کسانی که در شبکه‌های اجتماعی با خودنمایی‌هایی خود را بین دیگر کاربران پررنگ می‌کنند یا می‌تواند ناخواسته باشد مثل ماجرایی که درباره مرگ مرتضی پاشایی شاهد آن بودیم.»
اما برخی دیگر تعداد زیاد فالوئر‌های برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی را امر غیرعادی نمی‌دانند و معتقدند پیش از این نشریات زرد این حس علاقه‌مندی افراد را برای دنبال کردن سبک زندگی سلبریتی‌ها ارضا می‌کردند. یحیی صفی‌آریان، کارشناس علوم ارتباطات به فرهیختگان می‌گوید: «الان نشریات زرد به گستردگی‌ای که در یک یا دو دهه پیش وجود داشت فعال نیست و این وظیفه به دوش شبکه‌های اجتماعی افتاده است.»
به گفته او «آنچه که تعداد طرفداران یک سلبریتی را زیاد می‌کند را نمی‌توان با سطح سواد یا میزان هنرمندی‌اش سنجید.»
به‌صورت کلی می‌توان گفت سلبریتی‌ها ممکن است به دلیل واکنش‌ها و فعالیت‌ها و برخی اوقات رفتارهای غیرمتعارف خود مورد اقبال بیشتر یا کمتر قرار بگیرند. به‌ویژه رفتارهای غیرمتعارف در این‌باره تاثیر زیادی بر مخاطبان نوجوان دارد که از لحاظ روان‌شناختی علاقه‌مند به حرکت برخلاف جریان عمومی هستند.




تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن