تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799081362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این روزها همه به قطر می روند، شما چطور؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خطر در دلارهای قطر
این روزها همه به قطر می روند، شما چطور؟




دو سالی است که دولت عوض شده و البته دولت قبل حسابی در فوتبال سرمایه گذاری کرد و آنقدر پول خرج کرد که حد و مرز نداشت. در دوران هشت ساله محمود احمدی نژاد پول زیادی به فوتبال ترزیق شد و میلیاردها تومان هزینه باشگاه داری شد و البته نتیجه خاصی هم گرفته نشد.











هفته نامه چلچراغ - کارن کوکبیان: دو سالی است که دولت عوض شده و البته دولت قبل حسابی در فوتبال سرمایه گذاری کرد و آنقدر پول خرج کرد که حد و مرز نداشت. در دوران هشت ساله محمود احمدی نژاد پول زیادی به فوتبال ترزیق شد و میلیاردها تومان هزینه باشگاه داری شد و البته نتیجه خاصی هم گرفته نشد. در دو سال اخیر باشگاه های ایرانی با بحران های مالی مواجه شده اند. درواقع در فوتبال وقتی یک فصل یک بازیکن خوب رقم بالایی می گیرد، محال است فصل بعد از رقم فصل قبل کمتر بگیرد.

همه آن هایی که قراردادهایشان بالای یک میلیارد تومان بوده و امسال نتوانستند با تیمی به توافق برسند که به آن ها عددهای نجومی بدهد، قصد ترک وطن کردند و البته مقصد جایی نخواهد بود جز قطر و کویت. جایی که شیخ نشین ها دلارهایشان را به صورت میلیونی به بازیکنان فوتبال ایران هدیه می کنند. قبل از این که رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه به تیم ملی ایران بیایند، در لیگ های اروپایی بازی می کردند، رضا قوچان نژاد در لیگ انگلیس و بلژیک حضور داشت و اشکان دژاگه هم در آلمان و انگلیس بازی می کرد، اما به محض این که تن آن ها به تن بازیکنان تیم ملی خورد، ماجرا فرق کرد. دژاگه سر از قطر درآورد و قوچان نژاد هم به کویت رفت.

کار به جایی رسید که ایدنهو آقای گل لیگ برتر هم از بازیکنان ایرانی یاد گرفت و به قطر رفت تا او هم پول میلیاردی بگیرد. انگار بازیکنان تیم ملی به بازیکنان دورگه گفته اند بی خیال بازی کردن در اروپا شوند و پول جمع کنند.

چرا قوچان نژاد پرسپولیسی نشد؟

در چند روز گذشته خبر آمد که قرار است رضا قوچان نژاد پرسپولیسی شود، ولی این شایعه از بیخ و بن تکذیب شد. روزنامه ها هرچند وقت یک بار رضا قوچان نژاد را روی صفحه یکشان می بردند و خبر می دادند که او بمب نقل و انتقالات است و پرسپولیسی می شود. در هر حال در روزهای گذشته شایعات پرسپولیسی شدن کریم انصاری فرد و مسعود شجاعی و حتی استقلالی شدن شجاعی هم مطرح شد و خبردادند که کار نکونام با سایپا تمام شده، اما واقعیت این است که همه این بازیکنان پول های میلیون دلاری می خواند و به این راحتی ها از قطر و کویت دل نمی کنند و شاید اگر ماجرای حساسیت ایران به نام خلیج فارس هم وجود نداشت، حالا بیشتر از این ها بازیکنان ایرانی به امارات می رفتند.

جایی که اماراتی ها در کمال وقاحت نام رقابت های لیگ برترشان را به خلیج جعلی ع‌ر‌ب‌ی گذاشته اند و شاید اگر این نام را نداشت، بسیاری از بازیکنان ایرانی به امارات می رفتند و لیگ ایران خالی می شد. زمین خوب و آب و هوای مناسب و امکانات درجه یک برای بازیکنان ایرانی هر بازیکنی را وسوسه می کند.

چه کسانی قطری شده اند؟

غیر از کریم انصاری فرد که فعلا در اوساسونا مانده است، بسیاری از بازیکنان فوتبال ایران به قطر رفته اند. با توجه به مقایسه پولی که در قطر به بازیکنان ایرانی داده می شود با پولی که در ایران پرداخت می شود، شاید اگر هرکسی هم جای این بازیکنان بود، قطر و کویت را انتخاب می کرد. جواد نکونام البته اگر به تیم الشحانیه بپیوندد- تازه این تیم یک تیم دسته برتری هم نیست و در لیگ قطر یک تیم دسته دویی است- به همراه محمد نوری، آندرانیک تیموریان، مهرداد پولادی، اشکان دژاگه، مجتبی جباری، مسعود شجاعی و پژمان منتظری حالا در قطر هستند و قراردادهای میلیاردی دارند و تازه رقم های آن ها رسانه ای شده است که ارقام عجیب و غریبی دارد.

سوال این است که اگر هریک از باشگاه های ایرانی بخواهد این بازیکنان را جذب کند، باید چقدر پول بدهد؟ تازه در حالی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم سقف قرارداد تعیین کرده است، با رقم هایی که قطری ها پرداخت می کنند، مشخص است که بازیکنان پولی به مراتب بالاتر از سقف قرارداد در قطر می گیرند. در مذاکراتی که بازیکنان ایرانی با باشگاه ها دارند، مرتب به این نکته اشاره می کنند که اگر به قطر روند، می توانند دو میلیارد تومان بگیرند و خیلی خوب هم می دانند که اگر این بازیکنان در ایران بازی می کردند، در بهترین و خوش بینانه ترین حالت، بیشتر از دو میلیارد هم نمی گرفتند، ولی حالا دری به تخته خورده و لیگی به نام قطر پیدا شده که به آن ها دستمزدهایی به مراتب سنگین تر می دهد.

پس چرا نروند؟ مگر در دهه گذشته به امارات نمی رفتند؟ آن ها می خواهند آینده شان را تضمین کنند و البته به این فکر نمی کنند که ممکن است قطری ها برای این که فوتبال ایران افت کند، چنین کاری می کنند. مگر سال گذشته نبود که پژمان منتظری مصدوم شد و نتوانست همراه تیم ملی به استرالیا برود؟ پژمان منتظری در همین لیگ قطر مصدوم شد.

دژاگه مرد چند 10 میلیاردی فوتبال ایران

براساس ارقامی که از بازیکنان ایرانی در قطر رسانه ای شده، اشکان دژاگه در مدت زمان قراردادش با العربی قطر، 25 میلیارد تومان خواهدگرفت تا با این قرارداد دژاگه به گران ترین بازیکن فوتبال ایران تبدیل شود. مرد چند 10 میلیاردی فوتبال ایران حالاحالاها از قطر دل نمی کند.

جباری و منتظری مردان چهار میلیاردی

اما مجتبی جباری از الاهلی قطر با چهار میلیارد تومان، پژمان منتظری هم همبازی جباری نزدیک به همین رقم را می گیرند. تفاوتی که وجود دارد، این است که جباری از تیم ملی قهر کرده، اما منتظری هم چنان بازیکن محبوب کی روش است.

تیم دسته یکی و چند میلیارد؟

در لیگ دسته یک ایران ممکن است یک میلیارد هزینه کل سال تیم شود، اما در لیگ یک قطر فقط به یک بازیکن یک میلیارد تومان می دهند. مهرداد پولادی از الشحانیه یک میلیارد تومان گرفته و حالا اگر جواد نکونام هم به این تیم برود، آن وقت او هم دو میلیارد تومان می گیرد. البته هنوز رقم قرارداد احتمالی نکونام با الشحانیه مشخص نیست و گفته شده که قرار است دو میلیارد تومان بگیرد. در هر حال تیمی که گفتیم، با همین آقای پولادی به لیگ دسته یک سقوط کرده است.

آندرانیک تیموریان و دلارهای زیادی

بهتر است بدانید که آندرانیک تیموریان هم چهار میلیارد تومان با ام صلال به توافق رسیده است. او البته قبلا مزه دلارهای قطری را چشیده است و حسابی به تنش گوشت شده است. آندو با این که از استقلال پیشنهاد است، اما به قطر رفت تا دلارهای میلیاردی بگیرد.

محمد نوری خیلی زود رفت

اما آخرین بازیکنی که انتقالش به قطر جنجال ساز شد، محمد نوری بود که با مسیمیر قطر در حدود یک میلیارد و نیم میلیون تومان قرارداد بسته است. بازیکنی که برانکو هم او را می خواست، اما او آینده اش را ترجیح داد. درواقع روی هم رفته این شش بازیکن نزدیک به 40 میلیارد تومان در مدت زمانی که با تیم هایشان قرارداد دارند، پول می گیرند. این یعنی بیش از 60درصد پولی که قرار بود سازمان لیگ به باشگاه ها در فصل گذشته بدهد و نتوانست بدهد. سازمان لیگ در کل 20 میلیارد تومان به باشگاه ها نداده است.








تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن