تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804030215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیگ برتر فوتبال ایران چقدر می‌‌ارزد؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
لیگ برتر فوتبال ایران چقدر می‌‌ارزد؟




وب‌سایت معتبر ترنسفرمارکت تازه‌‌ترین ارزش تیم‌‌ها و بازیکنان فوتبال را در سرتاسر جهان منتشر کرده و این گزارش براساس قیمت‌های این سایت نوشته شده است.





نسیم: مدت‌هاست بحث "پول" در فوتبال ایران به یکی از بحث‌های داغ تبدیل شده. "فوتبال پولکی شده"، "قدیم‌ها اینقدر پول توی فوتبال نبود" و جمله‌هایی شبیه این‌ها به پای ثابت بحث‌های فوتبالی تبدیل شده‌ و فوتبالیست‌های لیگ برتری به "میلیاردی" بودن متهم می‌شوند. در ادامه ارزش فوتبالیست‌های ایرانی در بازار جهانی را با استناد به رقم‌هایی که سایت ترنسفرمارکت انگلیس منتشر کرده، بررسی می‌کنیم و مقایسه‌ای خواهیم داشت با دو لیگ دیگر آسیا. این گزارش تنها با توجه به تغییرات رسمی و ثبت شده در هیات‌های فوتبال تنظیم شده. در این گزارش هر پوند 5100 تومان محاسبه شده است.

339.252.600.000 تومان، ارزش تقریبی کل فوتبالیست‌های لیگ برتری ایران

لیگ 16 تیمی ایران 482 فوتبالیست‌ دارد که ارزش آن‌ها در بازار بین‌المللی حداقل 35 هزار پوند تخمین زده می‌شود. براساس آخرین بروزرسانی و باتوجه به نقل و انتقالات رسمی تیم‌ها، استقلال تهران با ارزش مجموع تقریبی 35 میلیارد و 343 میلیون تومان، گران‌ترین و استقلال اهواز با چهار میلیارد و 197 میلیون و سیصد هزار تومان، ارزان‌ترین تیم‌های لیگ برتر ایران هستند. سپاهان، پرسپولیس، فولاد، نفت و تراکتورسازی تبریز دیگر تیم‌های ایرانی هستند که بازیکنان آن‌ها حداقل 25 میلیارد و 500 میلیون تومان ( پنج میلیون پوند) ارزش دارند.

گران‌ترین‌های لیگ برتر چه کسانی هستند؟

گران‌ترین بازیکن‌های ایرانی در بازار جهانی در ایران بازی نمی‌کنند. اشکان دژاگه با قیمت تقریبی 10 میلیارد و 710 میلیون تومان، گران‌ترین بازیکن ایرانی است که در لیگ قطر بازی می‌کند. گران‌ترین بازیکن ایرانی که در لیگ برتر بازی می‌کند جلال حسینی است. مدافع تیم ملی ایران که امسال از الاهلی به نفت تهران منتقل شده، شش میلیارد و 426 میلیون تومان در بازار جهانی ارزش دارد. البته حسینی ارزشمندترین بازیکن حاضر در لیگ ایران نیست. حمزه یونس مهاجم تونسی و تازه‌وارد تراکتورسازی، در بازار جهانی هفت میلیارد و 140 میلیون تومان قیمت دارد. او بالاترین ارزش بین‌المللی در تاریخ لیگ برتر ایران را دارد.

لیگ ستارگان قطر؛ کوچکتر و گران‌تر از لیگ برتر

برای اینکه تصویری کلی از شرایط فوتبال آسیا داشته باشیم، دو لیگ با سطوح فنی متفاوت از دو سمت آسیا را بررسی می‌کنیم. لیگ قطر که در سال‌های اخیر به لیگ محبوب فوتبالیست‌های ایرانی تبدیل شده، 14 تیم دارد. نکته جالب اینکه در لیگ ستارگان 500 بازیکن با ارزش بین‌المللی حداقل 35 هزار پوند دارد یعنی 18 بازیکن بیشتر از لیگ 18 تیمی ایران. در لیگ قطر العربی با قیمت تقریبی 80 میلیارد تومان، گران‌ترین تیم است. پائولینیو هم‌تیمی برزیلی دژاگه در تیم العربی با ارزش تقریبی 30 میلیارد و 345 میلیون‌ تومان گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ ستارگان قطر است. تیم المسیمیر تازه وارد، ارزان‌ترین تیم لیگ قطر است که پنج میلیارد و 712 میلیون تومان ارزش دارد. محمد نوری کاپیتان فصل قبل پرسپولیس که امسال به جمع لژیونرهای ایران در لیگ قطر اضافه شده کمی کمتر از یک میلیارد تومان ارزش دارد.

جی لیگ؛ عظیم و گران‌قیمت

لیگ ژاپن براساس معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا بهترین لیگ فوتبال قاره است. در این لیگ 18 تیم با 530 بازیکن حداقل 35 هزار پوندی حضور دارند. مجموع ارزش بازیکنان حرفه‌ای حاضر در بالاترین سطح باشگاهی فوتبال ژاپن، هشتصد میلیارد و 241 میلیون تومان است. این عدد کمی کمتر از 2.5 برابر ارزش بازیکنان حاضر در فصل آینده لیگ برتر ایران در بازار بین‌المللی است.

اوراوا ردز با قیمت تقریبی 63 میلیارد و 546 میلیون تومان، گران‌ترین بازیکنان لیگ ژاپن را در اختیار دارد. نکته جالب اینکه این تیم، بازیکن یک میلیون پوندی ندارد و باارزش‌ترین بازیکن اوراوا، تومائوکی ماکینو با ارزش تقریبی 980 هزار پوند (تقریبا پنج میلیارد تومان) است. ارزان‌ترین تیم لیگ ژاپن ونت‌فورت کافو 24 میلیارد و 276 میلیون تومان ارزش دارد یعنی کمی کمتر از تراکتورسازی تبریز، پنجمین تیم گران‌قیمت لیگ برتر ایران.






تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن