تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819230236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير «نفت» و «نيرو» ايران چه انتظاراتي از آلماني ها دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰ب.ظ)
وزير «نفت» و «نيرو» ايران چه انتظاراتي از آلماني ها دارند؟ موج - درحالي که وزير نفت کشورمان بر اهميت سرمايه گذاري آلماني ها در صنعت پتروشيمي کشور تاکيد مي کند، وزير نيرو اولويت نخست خود را افزايش ظرفيت نيروگاهي در کشور دانست که به کمک سرمايه گذاري و انتقال فناوري شرکت هاي آلماني امکان پذير است.
به گزارش خبرگزاري موج، بيژن زنگنه، امروز (دوشنبه، ٢٩ تير) در جلسه مشترک هيئت عالي رتبه ايران و آلمان با بيان اين که ظرف کمتر از چهار سال آينده ظرفيت توليد گاز در کشور به يک هزار ميليون متر مکعب در روز مي رسد تا خوراک عظيمي براي واحدهاي پتروشيمي ايجاد مي شود، گفت: بنابراين تصميم بر اين است ظرف ١٠ سال آينده ٨٠ ميليارد دلار سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي انجام شود که اين ميزان سرمايه گذاري ارزش توليد پتروشيمي در ايران را از ٢٥ ميليارد دلار فعلي به ٧٠ ميليارد دلار در سال مي رساند.
وزير نفت با يادآوري اينکه در گذشته بيشتر پتروشيمي هايي که در ايران ساخته شده است با تکنولوژي «لينده»، «لورگي» و «اوده» بوده است، تصريح کرد: برنامه ما افزايش توليد يک ميليون بشکه در روز در آينده نزديک است و برخي از شرکتهاي آلماني براي حضور در بخش بالادستي ابراز علاقه کردند.

لزوم آزاد سازي تجهيزات توقيف شده در آلمان
وي با بيان اين که توليد «ال ان جي» برنامه ديگر ايران است، با بيان اين که اين تحقق اين اهداف به حجم عظيمي از ماشين آلات و تجهيزات نياز دارد، به توقيف برخي از تجهيزات در زمان تحريم اشاره کرد و گفت: برخي از تجهيزات همانند توربو کمپرسور به دليل تحريم توقيف شده است که اميدواريم هر چه سريعتر آزاد شود.
زنگنه با بيان اين که آزاد شدن هر چه سريعتر اين توربو کمپرسورها قطعا مي تواند به افزايش توليد گاز منجر شود، تصريح کرد: افزايش توليد گاز اثرات مثبت زيست محيطي فراواني دارد؛ چون ممکن است به دليل کمبود گاز مجبور به استفاده از مازوت شويم.
وي همچنين زمينه ديگر کار در ايران را ذخيره سازي گاز عنوان کرد و گفت: با توجه به افزايش مصرف گاز در زمستان و کاهش مصرف آن در تابستان، ذخيره سازي گاز در اين حوزه ضروري است که با توجه به سابقه خوب شرکتهاي آلماني آنها مي توانند در اين زمينه به ما کمک کنند.
وزير نفت به روابط دو کشور در گذشته اشاره کرد و افزود: براي تکميل پروژه هاي نيمه تمام به همکاري با شرکتهاي آلماني فکر مي کنيم.

وزير نيرو: اولين مساله توسعه ظرفيت نيروگاهي در کشور است
چيت چيان وزير نيرو کشورمان با بيان اين‌که شرکت‌هاي آلماني و ايراني تجربه‌ خوبي را تاکنون با يکديگر داشتند، گفت: در زمينه‌ي ساخت شيرآلات و تجهيزات شبکه‌ها و تصفيه‌خانه‌هاي آب نيز تاکنون فعاليت‌هاي خوبي انجام شده است که اينها نشانه‌ اين است که ايران و آلمان توانسته‌اند همکاري خوبي با هم داشته باشند.
وي با تاکيد بر اينکه اولين مساله توسعه ظرفيت نيروگاهي در ايران است، تصريح کرد: در حال حاضر ايران داراي ظرفيت نيروگاهي 74 هزار مگاوات است که اين ظرفيت توليد ايران را در جايگاه چهاردهم جهان نشانده است.
چيت‌چيان با بيان اين‌که ايران به‌طور جدي نيازمند توسعه ظرفيت است، گفت: در حال حاضر ساخت 37 هزار مگاوايت در پنج سال آينده پيش‌بيني شده است.

دستيابي به فناوري حفاري تونل
وي با بيان اين‌که پنج هزار مگاوات مخصوص نيروگاه‌هاي تجديد‌پذير، چهار هزار مگاوات نيروگاه‌هاي اتمي و مابقي مخصوص نيروگاه‌هاي حرارتي است، گفت: خطوط انتقال آب و تکنولوژي حفاري تونل براي ما بسيار بااهميت است وعلاوه بر موضوعات ياد شده ارتقاء بهره‌وري آب براي ايران به ويژه در حوزه آبياري کشاورزي بسيار حياتي است.
وي با يادآوري اينکه بازچرخاني آب نيز جزو مواردي است که مورد توجه وزارت نيروي ايران قرار گرفته است، گفت: در زمينه‌ سرمايه‌گذاري مستقيم يا با سهم 100 درصد شرکت‌هاي آلماني و يا با مشارکت شرکت‌هاي ايراني مي‌توان همکاري خوبي با شرکت هاي آلماني داشت.

سرمايه گذاري در ايران تضمين شده است
وزير نيرو با اشاره به قوانين بسياري که در حوزه تضمين سرمايه‌گذاري مستقيم در ايران وجود دارد، اظهار کرد: اين قوانين زمينه را براي ارتقاء روابط شرکت‌هاي آلماني با ايران در حوزه سرمايه‌گذاري ايجاد مي‌کنند.
وي يکي ديگر از موارد را انتقال تکنولوژي عنوان و اظهار کرد: من تصور مي‌کنم که ايران بتواند با موسسات آلماني در حوزه انتقال تکنولوژي فعاليت موفقي داشته باشد.
وزير نيرو با بيان اين‌که از چند سال گذشته شرکت‌هاي زيادي در ايران به منظور انتقال تکنولوژي حضور پيدا کردند، گفت: من اطمينان دارم که با توجه به سطح تکنولوژي آلماني قطعا روابط ايران و آلمان در حوزه انتقال تکنولوژي بسيار خوب خواهد بود.
وي اظهار کرد: علاوه بر اين ايران و آلمان مي‌توانند در زمينه‌ي همکاري با کشورهاي ثالث با يکديگر ارتباط داشته باشند و با توجه به اين‌که ايران نيروگاه‌هايي را در کشورهاي مختلف ساخته و در حال حاضر اين نيروگاه‌ها در حال بهره‌برداري هستند به نظر مي‌رسد که همکاري به صورت مشترک با کشور‌هاي ثالث مي‌تواند نتايج خوبي را به بار بياورد.
چيت‌چيان فاينانس پروژه‌ها، ارتقاء تکنولوژي و همچنين به کارگيري شرکت‌هاي آلماني در زمينه‌ همکاري‌هاي فني و تکنولوژي را از جمله زمينه‌هاي همکاري موثر ايران و آلمان عنوان و اظهار کرد: اميدواريم که شرکت‌هاي آلماني در اين زمينه موافقت خود را اعلام کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن