تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816682231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت کشاورزي با لغو تحريم‌ها روزآمد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
صنعت کشاورزي با لغو تحريم‌ها روزآمد مي‌شود موج - رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست تصميم‌هاي مديريتي نادرست در سال‌هاي گذشته را يکي از دلايل تخريب محيط زيست کشور دانست و گفت: به دليل وجود تحريم‌ها و محروميت ايران از دسترسي به فناوري‌هاي نوين در عرصه‌هاي محيط زيست و فناوري سبز، کشورمان دوران سختي را تجربه کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، پيرامون نقش لغو تحريم‌ها و اثرات توافق هسته‌اي بر محيط زيست کشور، همچنين برنامه‌هاي اين سازمان براي جذب سرمايه گذاران در اين حوزه گفت: من به نوبه خود اين پيروزي بزرگ هسته‌اي را به ملت عزيز ايران شادباش مي‌گويم و همچنين سپاس ويژه‌اي از تيم مذاکره کننده هسته‌اي؛ به خصوص محمدجواد ظريف، وزير امورخارجه کشورمان، که زحمات زيادي را براي به ثمر رساندن اين مذاکرات متحمل شده‌اند، دارم.
معاون رئيس جمهوري گفت: من قبلاً در موقعيت‌هاي مختلف گفته بودم که تحريم‌ها آثار متعدد و مخربي را بر روي محيط زيست و طبيعت کشور داشته، اين در حالي است که طبيعت و محيط زيست کشورمان به دليل تغييرات آب و هوايي و خشک‌سالي‌هاي پي در پي، دچار آسيب‌هاي فراواني شده است.
ابتکار به نقش تحريم‌ها و محروميت ايران از فناوري‌هاي نوين جهاني در عرصه‌هاي محيط زيست اشاره کرد و گفت: به دليل وجود تحريم‌ها و محروميت ايران از دسترسي به فناوري‌هاي نوين در عرصه‌هاي محيط زيست و فناوري سبز، ايران دوران سختي را مانند آلودگي هوا تجربه کرده است. البته اين موارد به تصميمات مديريتي نادرست در گذشته نيز بر مي‌گردد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست يکي از دلايل آلودگي هوا را تحريم‌هاي ناعادلانه و غيرقانوني دانست و در ادامه گفت: شرايط سخت تحريم‌ها باعث شد تا آلودگي هوا صدمات زيادي را به شهروندان شهرهاي بزرگ وارد کند که با ورود دولت تدبير و اميد به اين موضوع اکنون شرايط مساعدتري نسبت به گذشته داريم.
او به لغو تحريم‌ها و اثرات آن بر محيط زيست و به خصوص آلودگي هوا اشاره کرد و گفت: رفع تحريم‌ها سبب خواهد شد تا بتوانيم به فناوري‌هاي موثرتري در جهت ارتقاء کيفيت سوخت و کاهش آلودگي هوا در صنايع و... دست پيدا کنيم و اين گام مهمي براي بهبود شاخص‌هاي محيط زيست کشور خواهد بود.
ابتکار گفت: همچنين ما در بخش آب نيازمند فناوري‌هاي روز در حوزه کشاورزي هستيم؛ زيرا با به روز کردن صنعت کشاورزي در مصرف آب صرفه جويي خواهيم کرد. اين مهم نيازمند دستيابي به فناوري و تبادل تجربيات با کشورهاي مختلف دنيا است و رفع تحريم‌ها اين فرصت را فراهم مي‌کند تا بتوانيم هم در سطح دولتي و آکادميک؛ به ويژه بخش خصوصي تبادلات خوبي با کشورهاي مختلف داشته باشيم.
او گفت: لغو تحريم‌ها اين امکان را فراهم مي‌کند تا در بحث صنايع پاک و دوست‌دار محيط زيست، همسو با طبيعت ورود کنيم و شاهد رويکرد خوبي در بخش خصوصي کشورمان در اين حوزه باشيم.
معاون رئيس جمهوري، با اشاره به اثرات مثبت لغو تحريم‌ها و جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي در حوزه محيط زيست گفت: ما قطعاً بعد از لغو تحريم‌ها تقاضاهايي را براي سرمايه گذاري در عرصه‌هاي مختلف صنعتي، معدني و تجاري در کشور خواهيم داشت و ما اميدواريم پس از لغو تحريم‌ها اعتبارات بيشتري به بخش محيط زيست؛ به خصوص در اقداماتي مانند جمع آوري و تصفيه فاضلاب‌ها، پساب‌ها، رودخانه‌ها، احياي تالاب‌ها، اصلاح الگوي مديريت منابع آب و... اختصاص پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن