تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813306782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل قرنطينه را حل کنيم مسابقات را در سطح A برگزار خواهيم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۳۲ب.ظ)
دبير جشنوار اسب اصيل عرب: مشکل قرنطينه را حل کنيم مسابقات را در سطح A برگزار خواهيم کرد موج - دبير جشنواره اسب اصيل عرب گفت: اسب عرب فقط جنبه زيبايي ندارد بلکه استقامت اين حيوان از دلايلي است که به برگزاري اين جشنواره ها مي انجامد و اميدواريم با حل مشکل قرنطينه آن را در سطح A برگزار کنيم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، فرهنگ فاضلي، دبير اجرايي اولين دوره جشنواره اسب اصيل عرب در رده B جهاني با اشاره به کيفيت شرکت کنندگان و اسپانسرهاي اين رقابت اذعان کرد: در اين مسابقات که اولين بار توانتستيم مجوز آن را از سازمان ايکاهو دريافت کنيم مدارک را به اسپانسرها که اکثر آنها اسپانسر اسب ها بودند ارايه کرديم و خوشبختانه با استقبال انها براي برگزاري چنين جشنواره اي همراه شد.
وي ادامه داد: تا قبل از اين ما در سطح C مسابقات را برگزار مي کرديم اما در اين سطح يعني سطح B رقابت بسيار سخت است چون اسب هايي که در آن حضور دارند از کيفيت بسيار بالاتري برخوردار هستند و اين موضوع رقابت را سخت تر مي کند.
دبير اجرايي اين جشنواره اسب اصيل عرب افزود: چيزي حدود 106 اسب در اين رقابت ها ثبت نام کرده بودند که در حال حاضر 93 اسب در اين رقابت شرکت دارند. علت غيبت برخي اسب ها هم به اين خاطر بوده که شايد صاحبان آنها به خاطر بعد مسابقات و ترس از آسيب ديدگي و يا شايد آبستن بودن اسب هايشان و استرس صدمه ديدن به آنها در حين حمل و نقل از حضور در اين مسابقات انصراف دادند.
فاضلي در مورد اينکه اسب ها در چه قالبي در اين رقابت حضور دارند، اظهار کرد: در اين مسابقات اسب ها محور اصلي هستند و سوارکاران در آنها هيچ نقشي دارند. هيچ کدام از اسب ها در قالب گروهي شرکت نمي کنند و اسب و اسم آن است که مهم است.
وي ادامه داد: اين مسابقات در چند سطح انجام گرفت: روز گذشته گروه آيندگان يعني کره هاي اسب هاي اصيل عرب راداشتيم که زيباترين کره ها ارزيابي شده و به آنها جايزه داده شد. بعداز آن گروه اسب هاي يک ساله، سه ساله، چهار تا 6 ساله و 7 سال به بالا را داريم. نکته بعدي اين است که همه اين اسب ها از لحاظ جنسي نريان ها و ماديان ها جدا هستند که به تفکيک جنسي در طول اين دو روز به نمايش گذاشته شدند.
دبير جشنواره زيبايي اسب عرب در پاسخ به اين سوال که اسب هاي حاضر در اين مسابقات چقدر داخلي هستند، اذعان کرد: در اين دوره بيشتر اسب ها داخلي حضور دارند که البته تعدادي از اسب ها وارداتي هستند که در کنار توليدات خودمان به نمايش گذاشته شدند.
فاضلي با توجه به کيفيت اسب عرب به هدف از برگزاري و نمايش اسب اصيل عرب اشاره داشت و افزود: اسب عرب فقط کاربرد زيبايي ندارد چون اين اسب براي کورس، گشتزني، استقامت بسيار مناسب بوده و بهترين نژاد براي دوام آوردن زير پاي سوارکار است.
وي افزود: با اين حال چون اسب عرب يک شاخصه هاي زيبايي هم دارد در کنارش آمدند در برنامه اي 100 ساله جشنواره زيبايي را تدارک ديدند. دراين جشنواره به دنبال اين هستند که ساختار اين اسب روبه زيباتر شدن و همچنين عملکرد بهتري داشته باشد.
اين عضو فدراسيون سوارکاري به شاخص هاي امتيازدهي به اسب عرب اشاره داشت و گفت: شاخصه هاي امتيازدهي در اين مسابقات کيفي است و نمي توان متري براي آن در نظر گرفت. در 5 آيتم تيپ عربي اسب، سر و گردن، بدن، دست و پا و حرکت داوران امتياز داده و حيوان را رتبه بندي مي کنند. اينها به مرور زمان اتفاق مي افتد و اين نيست که به يکباره رخ مي دهد. بااين حال اين مسايل يک کتاب نانوشته شده است و قوانين بسته به نظر داوران اجرا شده تا يک اسب را زيبا و يا نازيبا ارزيابي کنند.
فرهنگ فاضلي در پايان با اشاره به موانع موجود در رسيدن به سطح A اظهار کرد: براي رسيدن به سطح A ما مشکل غرنطينه داريم. چون بايد از کشورهاي اروپايي، عربي و آمريکايي اسب از فرودگاه موقتا ترخيص شده تا بتواند در اين رقابت ها حضور پيدا کند که فعلا عملي نيست. در حال حاضر قطر و آذربايجان قرنطينه ما را قبول دارند و به همين خاطر نمي توانيم بگوييم بين المللي هستيم. ما وقتي مي توانيم بگوييم مسابقات بين المللي است که سوارکاران خارجي هم به ايران بيايند. فکر کنم با حل شدن مشکل قرنطينه ظرف يکي، دو سال اينده قطعا اين مساله هم رخ خواهد داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن