تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820223342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق اروپا برای پرداخت وام اضطراری به یونان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
یونان توافق اروپا برای پرداخت وام اضطراری به یونان

در پی بحران‌های مالی اخیر؛
توافق اروپا برای پرداخت وام اضطراری به یونان
وزرای دارائی حوزه یورو (یوروگروپ) موافقت کرده‌اند ۷ میلیارد یورو وام کوتاه مدت و اضطراریبه یونان اعطا کنند.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، وزرای دارائی حوزه یورو (یوروگروپ) موافقت کرده‌اند تا پیش از تصویب سومین برنامه نجات مالی به یونان، ۷ میلیارد یورو وام کوتاه مدت و اضطراری به این کشور اعطا کنند.   در همین حال نیکوس وتسیس، وزیر کشور یونان از احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در پاییز خبر داده است. او گفت که دولت به ایجاد ثبات اقتصادی متعهد است اما باید در موقعیتی قرار داشته باشد تا بتواند اصلاحات اقتصادی مورد توافق با وام‌دهندگان را به اجرا بگذارد.

به گفته او روز چهارشنبه، هنگامی که تقریبا یک چهارم اعضای حزب سیریزا به تدابیر ریاضتی رای منفی دادند، دولت در آستانه سقوط قرار گرفت.

وزرای دارایی کشورهای اروپایی طی یک کنفرانس تلفنی به این نتیجه رسیدند که باید به یونان وام اضطراری اعطا کنند و کمیسیون اروپا قرار است روز جمعه (۱۷ ژوییه) مسئله پرداخت وام را تایید کند.

بنا به توافقی که روز دوشنبه (۱۳ ژوییه) میان دولت یونان و حوزه یورو به امضا رسید، یونان برای دریافت وام ۸۶ میلیارد یورویی (۹۵ میلیارد دلار) اروپا، باید اصلاحات اقتصادی سختگیرانه‌ای را به اجرا گذارد.

از جمله اقدامات اصلاحی که دولت یونان متعهد شده، افزایش مالیات مصرف‌ کنندگان و بالابردن سن بازنشستگی است.

مذاکرات درباره اعطای وام اضطراری پس از آن آغاز شد که پارلمان یونان مجموعه تدابیر ریاضت اقتصادی ارائه شده از سوی حوزه یورو را تصویب کرد.

خبرنگاران می‌گویند این وام اضطراری کمک می‌کند تا بانک‌های یونان که به مدت سه هفته تعطیل بودند، مجددا شروع به کار کنند.

به گزارش بی بی سی، طرح تدابیر ریاضتی، در پارلمان یونان با ۲۲۹ رای مثبت در مقابل ۶۴ رای منفی - از جمله شامل ۳۰ رای مخالف در حزب سیریزا - به تصویب رسید.

اما پس از تصویب تدابیر ریاضتی، بیش از ۱۲ هزار معترض به خیابان‌های یونان ریختند و شیشه برخی مغازه‌ها را شکستند و دستکم یک خودرو را به آتش کشیدند.

از ماه ژانویه که دولت تازه یونان به رهبری حزب چپگرای سیریزا با وعده لغو سیاست‌های ریاضت اقتصادی به قدرت رسید این نخستین بار است که اعتراض مخالفان به خشونت کشیده می‌شود.

پلیس یونان می‌گوید دستکم ۵۰ نفر روز چهارشنبه بازداشت شده‌اند.   121



۲۵/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن