تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798732681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثر انگشت 5 هزار ساله روی قدح سرامیکی! + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اثر انگشت 5 هزار ساله روی قدح سرامیکی! + تصاویر
روز نو : باستان‌شناسان موفق به کشف اثر انگشتی پنج هزار ساله روی قدحی از جنس سرامیک در یکی از مناطق باستانی دانمارک شدند.

سفال قدیمی
به گزارش آنا به نقل از AncientOrigins، باستان‌شناسان دانمارکی ظرفی از جنس سرامیک به قدمت پنج هزار و 500 سال را کشف کردند که حامل اثر انگشت هنرمندی است که آن را خلق کرده است.این ظرف به دلیل گردنه قیفی شکل و قسمت تحتانی صافش «تنگ قیفی» نامیده شد. این قدح متعلق به فرهنگ Funnel Beaker است که توسط اولین کشاورزان در اسکاندیناوی و دشت‌های اروپای شمالی در 2800 تا 4000 تا سال قبل از میلاد مسیح به وجود آمد. نام این فرهنگ از سبکی به همین نام در سفالگری گرفته شده است.باستان‌شناسان این جام را در سه قطعه در ساحل جنوبی جزیره لالند واقع در دانمارک پیدا کردند. وقتی که باستان‌شناسان جام را به موزه بردند متوجه اثرانگشتی در سطح داخلی آن شدند.

جام قیفی در ساحل جنوبی لالند در دانمارک پیدا شدلین مری اولسن، باستان‌شناس موزه لالند-فاستر در این‌باره می‌گوید: «این جام یکی از سه جام موجود در سایت است که احتمالا برای حمل غذا یا مایعات در یک مراسم مذهبی باستانی استفاده می‌شده است».بنا به گفته‌های وی، اثر انگشت متعلق به کسی است که این قدح را ساخته است. وی بر این باور است که زمان زیادی برای ساخت و تزئین این ظروف صرف شده است. با توجه به محلی که این جام پیدا شده، گمان می‌رود این ظروف نقش مهمی در زندگی اجتماعی آن دوره داشته‌اند.

نمونه‌ای از ظرف قیفی، قرن اول تا سوم بعد از میلاد مسیحسال گذشته، اولسن و تیمش موفق به کشف یک تیشه و دسته پنج هزار و 500 ساله شدند که سالم و دست نخورده باقی مانده بود. این تیشه در زمینی پیدا شد که در عصر حجر بستر دریا بوده است. به مرور زمان لایه‌هایی از سنگ و خاک این تیشه را پوشانده بود که به همین دلیل از پوسیدگی و تجزیه شدن در امان مانده بود.همچنین تعدادی شمعدان، دو پارو، دو کمان، 8 نیزه و 14 تبر در همان مکان پیدا شد. تیم تحقیقاتی ردپایی پنج هزار ساله را نیز کشف کردند که احتمالا متعلق به ماهی‌گیری است که در تلاش برای باز کردن تورش قبل از بالا آمدن آب و به زیر آب رفتن سایت بوده است.

تیشه کشف شده توسط اولسن و تیم تحقیقاتی ویظروف سرامیکی کشف شده متعلق به فرهنگ Funnel Beaker معمولا قیفی شکل و دارای تزئینات زیادی هستند. به علاوه جواهراتی از جنس کهربا، سنگ آتش زنه و تبرها نیز معمولا در محل‌هایی مشابه پیدا می‌شوند.مردم این فرهنگ همچنین پارچه‌هایی از جنس کتان درست می‌کردند. گمان می‌رود مردم Funnel Beaker در جامعه‌ای که توسط یک شاه یا یک جنگجو ارشد اداره می‌شد، زندگی می‌کردند.

جام‌های سرامیکی متعلق به فرهنگ Funnel Beakerسایت‌های متعلق به این فرهنگ در سراسر اروپای شمالی تا اوکراین و قسمت‌های جنوبی اتریش پیدا شده است. روش خاکسپاری این مردم نیز بسیار جالب است. مردها به سمت شرق و زن‌ها به سمت غرب به خاک سپرده می‌شوند که نمادی برای هم راستا کردن طلوع و غروب خورشید است.




تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن