تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش نفت بعد از رفع تحريم‌ها به ۲.۵ ميليون بشکه خواهد رسيد/رقم پول‌هاي بلوکه شده از فروش نفت ۴ ميليارد دلار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۱ب.ظ)
فروش نفت بعد از رفع تحريم‌ها به ۲.۵ ميليون بشکه خواهد رسيد/رقم پول‌هاي بلوکه شده از فروش نفت ۴ ميليارد دلار موج - وزير نفت در خصوص ميزان فروش نفت بعد از رفع تحريم‌ها گفت: اين ميزان پس از اجرايي شدن توافق به ۲.۵ ميليون بشکه صادرات نفت خواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، بيژن زنگنه، وزير نفت، در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با بيان اين که ۵-۶ ماه طول مي‌کشد تا تحريم‌ها برداشته شود، اظهار کرد: ما از امروز اقداماتي که به افزايش توليد نفت منجر مي‌شود را آغاز مي‌کنيم.
وي افزود: ما بلافاصله بعد از لغو تحريم‌ها ۵۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت خود اضافه مي‌کنيم و بعد از ۵-۶ ماه صادرات نفت را به يک ميليون بشکه نفت خام خواهيم رساند.
زنگنه ادامه داد: ما براي توسعه ميدان‌هاي نفتي و گازي هم برنامه خواهيم داشت چه با ظرفيت‌هاي داخلي و چه با ظرفيت‌هاي خارجي، البته شرکت‌هاي خارجي راغب هستند که در ايران کار کنند که ما در حال مذاکره با آن‌ها هستيم.
وي افزود: اولويت ما توسعه ميادين مشترک نفتي و گازي از طريق ظرفيت‌هاي داخلي و خارجي است. ما جهش در حوزه پتروشيمي را سرعت مي‌دهيم.
وزير نفت تأکيد کرد: در بخش پتروشيمي نيز اميدواريم آن جهشي که طراحي کرديم بعد از لغو تحريم‌ها بتوانيم به آن سرعت دهيم و به توليد سالانه‌اي که براي آن برنامه داريم يعني ۷۰ ميليارد دلار دست پيدا کنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال که تاکنون شرکت‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در داخل ايران اعلام آمادگي کردند يا خير، گفت: دوشنبه هفته آينده معاون صدراعظم آلمان به دعوت وزارت نفت به ايران سفر مي‌کند و علاوه بر مذاکراتي که ما با او خواهيم داشت، در خصوص توسعه روابط اقتصادي و سياسي دو کشور نيز رايزني‌هايي صورت خواهد گرفت.
زنگنه در باره اين که ميزان پولي که از فروش نفت بلوکه شده است چه مقدار است، خاطرنشان کرد: تقريبا ۴ ميليارد دلار رقم پول‌هاي بلوکه شده ناشي از فروش نفت است.
وزير نفت در خصوصاين که امروز ميزان فروش نفت ما چه ميزان است، تصريح کرد: من در اين خصوص نمي‌توانم اطلاع رساني کنم.
وي در خصوص ميزان فروش نفت بعد از رفع تحريم‌ها اضافه کرد: اين ميزان پس از اجرايي شدن توافق به ۲.۵ ميليون بشکه صادرات نفت خواهد رسيد.
زنگنه اضافه کرد: قيمت نفت در روزهاي گذشته به دليل مشکلات بازار بورس چين يک مقدار پايين آمد ولي تأکيد مي‌کنم ما مسوول حفظ قيمت نفت نيستيم. جمهوري اسلامي صرفا بازار خود را حفظ خواهد کرد و همچنين مسوول بازگرداندن بازار از دست رفته خود است.
وزير نفت تأکيد کرد: قيمت نفت را کساني بايد تنظيم کنند که سهم بازار ما را بردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن