تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802774451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تیرماه جاری هیئت نظارت بر انتخابات در گلستان فعال شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از تیرماه جاری
هیئت نظارت بر انتخابات در گلستان فعال شد
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در استان گلستان از تشکیل و فعالیت هیئت نظارت در استان از ماه جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: هیئت نظارت بر انتخابات در گلستان فعال شد



عیسی غلامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: شبکه نظارت و هیئت نظارت استان گلستان آمادگی کامل دارد در هفتم اسفندماه جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را با رعایت موازین قانونی با کمک مردم و به شکل باشکوه و دشمن‎شکن برگزار کند.
وی با اشاره به اینکه ثبت‎نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از 28 آذر امسال آغاز و تا چهارم دی ماه جاری ادامه دارد، تصریح کرد: ثبت‎نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر تا دوم دی ماه جاری انجام می‎شود.
رئیس هیئت نظارت گلستان برای همکارانش در مجموعه استانداری، ستاد انتخابات استان، فرمانداران، بخشداران و اعضای هیئت‎های اجرایی که برابر قانون در آینده مشخص خواهند شد آرزوی توفیق و موفقیت در برگزاری انتخابات باشکوه کرد.
غلامی ضمن گرامیداشت 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان به فرمان امام خمینی (ره) گفت: هر سال در چنین ایامی مجموعه همکاران ما در شورای نگهبان در اقصی نقاط کشور برنامه‎هایی برای بزرگداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان پیش‎بینی و اجرا می‎کنند.   شورای نگهبان در نظام ما یکی از مهمترین و اساسی‎ترین نهادهای حاکمیتی به شمار می‎آید
وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین و اساسی‎ترین نهادهای حاکمیتی به شمار می‎آید، ابراز داشت: این نهاد شباهت زیادی با بعضی از نهادهای مشابه در سایر کشورها دارد در این کشورها نهادهایی با عناوین شورای قانون اساسی، دادگاه قانون اساسی، دیوان قانون اساسی و امثال آن را پیش‎بینی کردند که وظیفه آن چیزی شبیه شورای نگهبان است که برای پاسداری از قانون اساسی خودشان این نهادها را پیش بینی کردند.
غلامی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در کشور ما کارکرد ویژه ای دارد، گفت: اعتبار مجلس شورای اسلامی به وجود شورای نگهبان است اگر شورای نگهبان نباشد مجلس شورای اسلامی بی‎اعتبار خواهد بود.
وی بیان داشت: یکی از وظایف شورای نگهبان این است که مصوبات مجلس شورای اسلامی را از منظر اینکه مغایرت با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی نداشته باشد مورد بررسی قرار دهد.
غلامی یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان را نظارت بر انتخابات، همه پرسی و رفراندوم اعلام کرد و گفت:نظارت برهمه انتخاباتها به جز انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا توسط شورای نگهبان صورت می‎گیرد.
رئیس هیات نظارت گلستان خاطرنشان کرد: از نظر تاریخی بعد از پیروزی انقلاب مشروطه، قانون اساسی مشروطه حدود 100 سال پیش تصویب شد و در اصل دوم متمم قانون اساسی مشروطه نهادی شبیه شورای نگهبان پیش‎بینی شده بود که مصوبات مجلس آن موقع خلاف شرع نباشد.
غلامی افزود: پیش‎بینی کرده بودند که پنج نفر از مجتهدین و فقهای اعلم هر زمان بر مصوبات مجلس شورای ملی وقت نظارت کنند که خلاف شرع نباشد که عملا به این موضوع پرداخته نشد و آن نهاد تعطیل شد.
وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شورای نگهبان با کارکرد، ویژگی‎ها و ساختار متفاوتی توسط امام خمینی (ره) و نخستین مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی پیش‎بینی و این نهاد پایه‎گذاری شد.
به گفته غلامی؛ بیش از 35 سال است که در نظام حقوقی کشورما، یک نهاد حاکمیتی به اسم شورای نگهبان قانون اساسی وجود دارد.
انتهای پیام/83001

94/04/24 - 10:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن