تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805556423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدر خودمان را بهتر بدانيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قدر خودمان را بهتر بدانيم
نویسنده : هادی محمدی 
عاقبت با طي فراز و نشيب‌هاي 12 ساله و يك ماراتن 18 روزه، بيانيه مشترك جديدي براي اقدام مشترك ايران و 1+5 در وين قرائت شد و براساس ساز و كارهاي پيش‌بيني شده به جز شوراي امنيت سازمان ملل، در مراكز قانونگذاري يا تصميم‌گيري ايران و امريكا و اروپا هم زير ذره‌بين قرار مي‌گيرد. هنوز جزئيات دقيقي از توافق و ضمائم آن منتشر نشده تا بتوانيم نگاهي كارشناسانه و منصفانه بدان داشته باشيم ولي همانگونه كه روندهاي مذاكراتي از گذشته تا‌كنون يا عوامل مؤثر بر فضاي مذاكراتي و نتايج به دست آمده، در يك بازيگر يا يك مجموعه منحصر نيست، پيامدها و ابعاد موفقيت به دست آمده هم، نه در ابعاد هسته‌اي محصور مي‌ماند و نه در عرصه اقتصادي صرفاً قابل تفسير و ارزيابي نيست. آنچه ساخته شده و در توافق هسته‌اي وين شكل گرفته، احتمالاً نقاط ضعفي هم داشته باشد ولي حتماً اين مذاكرات و ويژگي‌هاي آن و بخش‌هاي زيادي از توافق هسته‌اي وين، قابل تأمل و تقدير هستند. 
همانگونه كه در 12 سال چهره‌هاي گوناگون ملي، تلاش‌هاي خود را در مسير تعامل و مذاكره با 1+5 ثبت كرده‌اند و بر ميزان نتايج در هر مرحله تأثيرگذار بوده‌اند، آنچه نتايج توافق در وين را برجسته مي‌كند، اين است كه نتيجه به دست آمده حاصل مجموعه‌اي از متغير‌ها و پارامتر‌هاي جدي است. رهبر، مردم، پارلمان، دولت، تيم مذاكره‌كننده، رسانه‌ها، مراكز فكري و مطالعاتي، نخبگان و آحاد مردم ايران در آن نقش مهم و غير‌قابل انكار دارند.  آنچه امريكا و غرب را مجبور كرده تا به فقدان گزينه‌هاي روي ميز از تحريم تا حمله نظامي اعتراف كند، نيز مجموعه‌اي از پارامترهاست كه يكي از عناصر اصلي آن، توانمندي‌ها و مؤلفه‌هاي قدرت ايران در عرصه منطقه‌اي است. 
عرصه روابط بين‌الملل به ويژه از سوي امريكا و غرب، بر اساس «رئاليسم قدرت پايه» تعامل مي‌كند و هيچ مكانيزمي به جز عناصر قدرت ملي و فراملي قادر نيست در رفتار غرب و امريكا اثر بگذارد. لذا شعارهاي عاطفي مانند اينكه با «اعتدال و صلح خواهي، امريكا را مجبور به تكريم كرده‌ايم»، قاعدتاً فاقد پايه علمي و عملي است. آنچه به دست آمده و شايد مي‌توانست بهتر از اين هم شكل بگيرد، فقط پيامدهاي هسته‌اي و اقتصادي ندارد كه اينها بخش بسيار كوچكي از پيامد‌هاي احتمالي است كه با پايداري و استقامت همه كساني كه مجاهدت كرده‌اند يا در جهاد نظامي و ديپلماتيك و رسانه‌اي و اقتصادي و فرهنگي، همه ناملايمات را به تن خريده‌اند، به وجود آمده است. شش قدرت جهاني كه پارادايم مناسبات قدرت را تعريف مي‌كنند و به اجرا مي‌گذارند و عرصه جهاني را براي فراز و فرود بازيگران بين‌المللي تعريف مي‌كنند و تا به حال قصد داشتند با ناديده گرفتن ايران اسلامي، بازيگري و بازي‌سازي و مديريت جهاني را زمامداري كنند، امروز پذيرفته‌اند كه بدون ايران و توانمندي‌ها و قابليت‌ها و ظرفيت ملي و فرا منطقه‌اي آن، بسياري از مسائل منطقه‌اي و جهاني قابل حل شدن نيست. اينها پذيرفته‌اند كه قادر به متوقف كردن روند قدرت‌سازي يا توليد ابزارهاي قدرت و توسعه در ايران نيستند و خلاصه بسياري از شاخص‌هاي امنيتي، سياسي و ديپلماتيك و نظامي و اقتصادي و تكنولوژيك با ايستگاه توافق وين تأثير خواهد پذيرفت. همه اين شادمان‌سازي‌ها و قدرت افكني و سرافرازي و غرور و عظمت در عرصه ملي و فراملي يا تكيه بر آحاد مردم ايران به ويژه تحمل و پايداري اقشار ضعيف و مجاهدت و پايمردي و پافشاري بر اصول و ارزش‌هاي انقلاب و پيروي و اطاعت از رهبري معظم انقلاب به دست آمده است و اين احساس پيروزي و غرور و شادماني و عظمت ملي، در هيچ يك از دستاورد‌هاي ملي و موفقيت‌هاي موضوعي، نبايد و نمي‌تواند يك واقعيت اصلي را تحت‌الشعاع قرار دهد. اين واقعيت اين است كه با وجود تمايلات سياسي و دسته‌بندي‌ها و جناح‌هاي فعال و غيرفعال، قدر ملت ايران و قدر خودمان را بيشتر و بهتر بدانيم. 
آنچه موفقيت‌هاي گذشته و حال و آينده را تضمين يا ضمانت مي‌كند، پايداري، مقاومت و اصرار مستمر بر انديشه و ارزش‌ها و باورهاي انقلابي، اسلامي و ملي است و همين فرمول است كه دشمن را مجبور به كرنش اجباري در مقابل اراده ملي ايران خواهد كرد. مذاكرات وين تجلي يك مدل فكري پيروزمند است كه تنها با مقاومت و داشتن ابزارهاي مقاومت و قدرت، قدرت پيروزي‌سازي و شادماني حاصل مي‌شود و انديشه‌هاي تسليم‌پذير و گفتمان‌هاي كور تعامل‌گراهاي ليبرال، قادر به توليد عزت ملي و شادماني ماندگار و توانمندي‌هاي پيروزي‌ساز نمي‌باشند. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن