تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806977229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نارضايتي صيادان از طرح دريا بس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۴۰ب.ظ)
نارضايتي صيادان از طرح دريا بس موج - مدير کل اداره شيلات استان بوشهر اذعان داشت: نمي‌توان هيچ گونه پيش بيني نسبت به ميزان صيد ميگو از آب‌هاي بوشهر در سال جاري داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، تعطيلي يک ماهه صيد آبزيان در آب‌هاي بوشهر که براي نخستين بار اعمال شده، بنا به درخواست مکرر صيادان با هدف بازسازي ذخاير صورت گرفته است.
مدير کل اداره شيلات استان بوشهر اظهار داشت: تعطيلي صيادي در آب‌هاي بوشهر تحت عنوان دريا بس از تاريخ پانزدهم تير امسال در آب‌هاي بوشهر اعمال شده است و احتمال زياد يک ماه ادامه خواهد داشت.
بهمن ياري با تاکيد بر اين که ممنوعيت صيد آبزيان براي نخستين بار است که در بوشهر اجرا مي‌شود، يادآور شد: در سال‌هاي گذشته فقط صيد ميگو در زمان تخم ريزي تعطيل مي‌شد اما امسال همزمان با تعطيلي صيد ميگو به دليل شروع فصل تخم ريزي، صيد انواع ماهي نيز در آب‌هاي بوشهر ممنوع اعلام شده است.
وي بيان کرد: همچنين صيد و صيادي در خور موسي واقع در مرز آبي خوزستان و بوشهر نيز مشمول اين تعطيلي شده‌اند که اعمال آن از سوي سازمان شيلات ايران صورت گرفته است.
مدير کل اداره شيلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: کارشناسان موسسه تحقيقات شيلات به طور مرتب ميزان وزن گيري آبزيان را مورد پايش قرار مي‌دهند.
به گفته وي، به طور مثال در مورد ميگو اگر اين گونه آبزيان به وزن بالاي 13 گرم برسند مجوز صيد براي آن‌ها صادر خواهد شد و درياروي آزاد اعلام مي‌شود.
اين مقام مسوول در استان بوشهر تاکيد کرد: اين اندازه گيري‌ها تا اعماق بين 20 تا 30 متر دريا و در 30 نقطه از آب‌هاي استان صورت مي‌گيرد.
بهمن ياري با تاکيد بر اين که صيد ميگو در آب‌هاي بوشهر به شدت کاهش يافته است، گفت: در 30 سال گذشته سالانه 18 هزارتن ميگو از آب‌هاي بوشهر صيد مي‌شده است که اين رقم به تدريج و به خصوص در سال‌هاي اخير کاهش چشمگيري يافته است.
مدير کل اداره شيلات استان بوشهر درادامه سخنان خود تاکيد کرد: به دليل وضعيت اسفناک ذخاير اين گونه آبزيان صيد ميگو در سال گذشته به پايين‌ترين حد خود؛ يعني 650 تن رسيد که براي صيادان رقم بسيار نااميد کننده اي محسوب مي‌شود.
وي اذعان داشت: همين کاهش ذخاير باعث شد که ناچار شويم صيد آبزيان در آب‌هاي بوشهر را با هدف بازسازي ذخاير محدود کنيم.
وي با اشاره به اينکه صيادان استان از دريا بس هيچ گونه نارضايتي ندارند، گفت: تعطيلي صيد يک ماهه در آب‌هاي بوشهر خواسته صيادان محلي بوده است که از طريق اتحاديه تعاوني‌هاي صيادي طي يک سال گذشته خواستار تعطيلي يک ماهه صيد در آب‌هاي بوشهر به منظور بازسازي ذخاير آبزيان بوده است.
مدير کل اداره شيلات استان بوشهر عنوان کرد: هم اکنون 15 تعاوني صيادي متعلق به بخش خصوصي در بنادر صيادي استان بوشهر فعاليت مي‌کنند.
وي يادآور شد: صيادان به خوبي آگاهي دارند که تعطيلي يک ماهه صيد براي صيد بيشتر آن‌ها در طول سال است و نه تنها ضرري را متوجه آن‌ها نخواهد کرد، بلکه با بازسازي ذخاير و صيد بيشتر انواع آبزيان درآمد بيشتري نصيب آن‌ها خواهد شد.
اين مقام مسوول در شيلات استان بوشهر اذعان داشت: با توقف صيديک ماهه اميد مي‌رود بازسازي ذخاير در اين منطقه تا حدي صورت گيرد و دوباره شاهد افزايش ميزان صيد و صيادي در استان باشيم.
وي تاکيد کرد: در مدت تعطيلي يک ماهه صيادان به تعميرات لنج هاي خود مي‌پردازند تا بتوانند با تجديد نيرو به صيادي بپردازند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن