تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806991705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح عجيب فدراسيون جهاني واليبال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۳۹ق.ظ)
طرح عجيب فدراسيون جهاني واليبال موج- فدراسيون جهاني واليبال طرحي را در دست دارد که اساس واليبال دنيا را تغيير مي دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، فدراسيون جهاني واليبال همه دغدغه اش شده جذابيت مسابقات. به همين خاطر هر چند وقت يک بار پيشنهاداتي مطرح مي کند. حالا هم حرف از عقب بردن يک متري خط يک سوم زمين هاست و بالا بردن ارتفاع تور. آن ها براي بعد از المپيک طرح هاييي دارند که بنياد بازي هاي وليبال را عوض مي کند و ديگر دوره بازيکنان زير 2 متر ور مي افتد. اتفاقي که تقريبا نسلي از واليباليست هاي جوان ما را ناگهان به مرز بازنشستگي مي کشاند.
آن ها ايده هاي مختلفي دارند. مثل طرحي براي بزرگ کردن طول زمين از 9در9 به 8 در 10. اتفاقي که شايد جذابيت بازي ها را بيشتر کند. البته رالي بازي را طولاني تر. طرح که در کميته هاي توسعه ، تکنيکال و پزشکي مطرح شده و حالا بايد در يکي، دو تورنمنت آزمايشي اجرا شود. اما با اجرايي شدن طرح عقب نشيني خط يک سوم و ارتفاع بالاي تور،کار براي ايراني ها سخت تر مي شود؛ چرا که آن وقت تيم هايي با بازيکنان بلند قد راحت تر کار مي کنند.
بازي دوم ايران و روسيه را در ذهن تان تجسم کنيد؛ کاري که روس ها کردند، بردن موزرسکي به عقب زمين و استفاده از اسپک هاي قدرتي او. رسيدن ارتفاع تور به 2.50 و دور شدن يک متري قدرتي زن ها از تور، باعث مي شود تا قدرتي زن ها يا پرش بلندتري داشته باشند ، يا قد هاي بلندتري داشته باشند.
با اين تغيير قانون است که دردسر قدرتي زن هاي با قدي زير دومتر شروع مي شود. آن ها بالاجبار بايد براي اسپک بالاتر از تور بپرند وگرنه مدام توپ به تور مي خورد و امتياز از دست مي دهند. آن وقت فدراسيون بايد خيلي زود بازيکناني بالاي دو متر را به تيم بياورد.
اما جواد مهرگان دبير کميته آموزش حرف ديگري مي زند: « فکر نمي کنم با اجراي اين طرح ها تغييري در تيم واليبال ما بوجود آيد؛ چرا که دريافت کننده ها و مهاجمان روي پرش هاي طولي کار مي کنند.در واقع شيوه تمين آنها تغيير مي کند. مساله اي که خيلي جديد نيست و حتي حالا هم مربيان تيم ها دنبال بازيکنان قد بلند، چابک تر با قدرت انفجاري هستند. به نظرم به جاي تغيير بازيکنان ، سبک بازي و تمرين آنها فرق مي کند.»
به نظر او ارتفاع زياد تور کمکي به دفاع نمي کند: « اگر قرار باشد ارتفاع دو متر و43 سانتيمتري تور به دو متر و 50 سانتيمتر برسد ،با زيکنان بايد سرويس ها را با قوس بيشتر و سرعت کمتر بزنند که در اين موقعيت با دريافت بهتر،حمله بهتر مي شود. بنابراين کمکي به طولاني شدن رالي نمي کند. شايد اين طرح به خط حمله کمک کند اما دريافت ضرر مي کند. البته با عقب رفتن خط يک سوم چشت خط زن ها بايد قد بلند تر شوند.»
اگرچه با کمي محاسبه رياضي مي توان به اين نتيجه رسيد برخلاف مهرگان، اين تغيير قانون کمي دردسرهاي واليباليست هاي ايراني را زياد مي کند و نسلي از بازيکنان جوان ما که اين روزها ستاره هاي تيم مان هستند با چالشي بزرگ روبرو مي شوند و تيم ملي ما از حالا بايد به فکر بازيکنان بالاي 2 متري باشد که در زدن اسپک هاي قدرتي هم موفق باشند. چيزي که به نظر مي رسد همين امروز انجامش براي مان سخت باشد اما اگر از حالا به 2 سال بعد فکر نشود، مشکلاتي بزرگ رخ خواهد داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن