تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805360840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات هسته ای به ایستگاه آخر رسید/ امروز جمع بندی مذاکرات اعلام خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مذاکرات هسته ای به ایستگاه آخر رسید/ امروز جمع بندی مذاکرات اعلام خواهد شد
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات هسته ای؛
مذاکرات هسته ای به ایستگاه آخر رسید/ امروز جمع بندی مذاکرات اعلام خواهد شد مذاکرات هسته ای در وین به ساعات پایانی خود نزدیک می شود و به نظر می آید، وین آخرین ایستگاه گفتگوهایی 13 ساله هسته ای باشد. همانطور که دیروز در این بخش پیش بینی شده بود، در پایان مذاکرات تنها جمع بندی مذاکرات صورت خواهد گرفت.


به گزارش گروه سیاست خارجی فرهنگ نیوز، تمرکز رسانه های داخلی و خارجی بر روی مذاکرات هسته ای به بیشترین میزان خود رسیده است. همه منتظرند تا زنگ پایان مذاکرات هسته ای در وین به صدا درآید و اخبار آن را در جهان منعکس کنند. روز گذشته بیشتر اخبار رسانه های داخلی و خارجی بر خوشبینی نسبت به حصول توافق متمرکز بود. پلیس از آمادگی خود برای روز برگزاری جشن هسته ای گفته بود و روحانی نیز در دیدار با هنرمندان عنوان داشته بود که به وعده انتخاباتی خود مبنی بر حل و فصل پرونده هسته ای عمل کرده است. روزنامه های کشور نیز به طور کامل صفحات نخست خود را به مذاکرات هسته ای و گمانه زنی ها درباره توافق هسته ای اختصاص داده اند. ... این خبر در حال تکمیل است ....همانگونه که دیروز بعداز ظهر ساعت 16 در این بخش اعلام شد، مذاکرات هسته ای در وین در پایان مذاکرات جاری در وین صرفا یک جمع بندی پایانی مذاکرات هسته ای ارائه می شود. از این رو نباید از لفظ توافق استفاده شود. این جمع بندی در پایتخت های کشورها طی یک فرصت زمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا تا زمانی که در داخل کشورها نیز به تصویب نرسد هیچ توافقی حاصل نشده است. با توجه به اینکه جمع بندی نهایی صورت گرفته در پایان مذاکرات امروز اعلام خواهد شد، مجالس کشورهای درگیر در این مذاکرات، این جمع بندی را بررسی و نتیجه نهایی را پس از آن اعلام خواهند کرد. تحولات روز سه شنبه- اتحادیه اروپا اعلام کرد: جلسه نهایی ایران و ۵+۱ ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سازمان ملل و سپس کنفرانس خبری در «مرکز اتریش» خواهد بود. (10:35)- روزنامه اعتماد در خبر اختصاصی اعلام کرده که تحريم فروش هواپيما به ايران لغو مي‌شود/ صادرات فرش و مواد غذايي ايران به امريكا آزاد خواهد شد. (10:20)- محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تهران به خبرنگاران گفته است در صورت اعلام توافق نهایی، فرصتی ۱۵ روزه در اختیار پایتخت‌های هفت کشور طرف گفت‌وگو قرار گرفته است که « در صورت تأیید نهایی ازسوی نظام، توافق نهایی حاصل خواهد شد.» (10:15)- محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، در سخنانی در آغاز جلسه روز سه‌شنبه گفته است: امیدواریم نتیجه مذاکرات با کشورهای ۱+۵ تضمین کننده مصالح و منافع ملی باشد و مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود و مصوبه اخیر بر این مهم نظارت می‌کند. اخیرا مجلس طرحی به نام 'الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای'را تصویب کرد که به تایید شورای نگهبان و امضای رئیس جمهور رسید و برای اجرا به وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ شد.(10:10)- صفحه نخست برخی از روزنامه های کشور در سه شنبه (10:00)





- منابع خبری به نقل از منابع آگاه اعلام کرده اند که در توافقات صورت گرفته، بازرسان سازمان ملل (سازمان بین المللی انرژی اتمی می توانند به تمامی مکان های مشکوک از جمله سایت های نظامی دسترسی داشته باشند و  همچنین در یک ماه آینده در صورت توافق، شورای امنیت قطعنامه ای را صادر خواهد کرد که شامل گام هایی از سوی ایران برای اعمال محدودیت ها بر سر برنامه هسته ای و توقف یا لغو تحریم ها خواهد شد که در نیمه اول سال 2016 اجرایی می شوند. (09:55)- پست اینستاگرامی عباس عراقچی که دیشب آن را منتشر کرده بود. (09:50)

- در اولین دقایق صبح امروز سه شنبه 23 تیر 94، در بازار تهراندلار 44 تومان وسکه 10 هزار تومان ارزان شد. (09:45)- خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از یک منبع اروپایی: با حصول توافق، اتحادیه اروپا اجرای تحریم‌های جاری خود علیه ایران را تا قبل از پایان سال جاری متوقف می‌کند تا کشورهای عضو این اتحادیه بعدا بر سر لغو کامل آنها به توافق برسند. موعد تمدید تحریم‌ها ماه ژوئیه سال آینده فرا می‌ رسد. (09:30)- خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری روسی تاس می‌گوید قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ مربوط به برنامه اتمی و توافق نهایی طی یک تا سه روز به شورای امنیت سازمان ملل برود. بنا بر این گزارش این قطعنامه احتمالی مسائلی مانند جزئیات مربوط به تحریم‌ها یا روش‌های نظارتی و شبیه آن را در بر خواهد گرفت. (06:10)-  خبرگزاری رویترز گزارش داد: «اگرچه ایران و شش قدرت جهانی نتوانستند تا ضرب الاجل نیمه شب دوشنبه به توافق نهایی هسته‌ای برسند، اما دیپلماتهای تمامی طرفین حاضر در مذاکرات ابراز امیدواری کردند که تا چند ساعت آینده یک پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد.» بنا به نوشته این خبرگزاری: مقامات نزدیک به مذاکرات از کلافه شدن وزرای اروپایی از عدم تمایل جان کری به ترک مذاکرات صحبت کردند و این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد "پیشرفت واقعی" بدست آمده و تیم مذاکره کننده آمریکا مادامی که مذاکرات مفید باشد در وین خواهند ماند. (06:00)-   اخبار و اطلاعات واصله حکایت از آن دارد که جلسه وزرای خارجه ایران و شش کشور موسوم به 1+5، در ساعت 10:30 به وقت وین (13 به وقت تهران) قطعی شده است. (05:30)- ساعت 10:00 به وقت وین نشست جامع در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود. (04:45)- خبرنگار روس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات در ساعت 8:30 به وقت گرینویچ (13:00 به وقت تهران) خبر داد. (04:25)-  سی ان ان: توافق انجام شده و فقط کاغذهای توافق در حال آماده شدن است. (04:18)تحولات روز دوشنبه:-  ایران و 1+5 طی نامه ای به آژانس اعلام کردند که برنامه اقدام مشترک تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.(22:39) - کاخ سفید: اگر تا ساعت دوازده امشب به توافق نرسیم، تمدید کوتاه مدت خواهیم داشت / تا زمانیکه که گفتگوها مفید باشید در وین می مانیم (22:30)
 
-  ظریف در صفحه ی توییتر خود نیز نوشت: موفقیت دیپلماسی به معنای پیروزی است، در زمانیکه می توانستیم بازنده باشیم.  (20:48)
 
-  ظریف در بالکن هتل کوبورگ: امشب مذاکرات به اتمام نمی رسد (20:36)
رویترز: جلسه وزرا امشب برگزار می شود (19:20)به گزارش خبرگزاری رویترز جلسه وزراء با حضور همگی وزیران خارجه حاضر در وین، در ساعت 19 به وقت گرینویچ و 22:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد. این جلسه می تواند با توجه به احتمال توافق، جلسه ای مهم باشد.لاوروف: همیشه شانس توافق هست (19:00)لاوروف در پایان دیدار با ظریف و هنگام خروج از هتل در پاسخ به این سوال که آیا شانس توافق وجود دارد گفت: همیشه شانس توافق هست.راشاتودی: توافق ایران و 1+5 بر سر تحریم های تسلیحاتی (18:45) (+)خبرگزاری روسیه اعلام کرد که ایران و قدرت های جهانی توافق کردند که بخشی از تحریم های تسلیحاتی رفع شود. پخش زنده مراسم پایانی مذاکرات از شبکه خبر (18:40)بر اساس اخبار، قرار است مراسم پایانی مذاکرات هسته ای در وین که احتمال دارد امشب یا فردا برگزار شود، به صورت زنده از شبکه خبر سیما پخش شود.دیدار ظریف و لاوروف (18:25)وزیر خارجه ایران و روسیه دقایقی دیگر با یکدیگر دیداری خواهند داشت. عکس/ تظاهرات در بیرون هتل کوبورگ (18:05)تعدادی از منافقین و صهیونیست ها در حال برگزاری تظاهراتی علیه توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران هستند.

مخالفت با برگزرای جشن هسته ای (18:00) عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: با برگزاری جشن هسته ای امکان ایجاد شائبه و یا توهم برای غربی ها در زمینه فراموشی ظلم های آنها نسبت به ایران وجود دارد در حالیکه اینگونه نیست و هیچ وقت نمی توانیم ظلم های آنها را فراموش کنیم.غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر مخالفت با برگزاری جشن هسته ای گفت:‌ آمریکا هر اقدامی که انجام دهد هیچ زمانی نمی تواند زخم هایی که بر پیکر نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است را  ترمیم کند. می تواند آن را کاهش دهد اما قادر به رفع درد نیست و ملت ما هیچ زمانی قادر به فراموشی ظلم آمریکا نیست.
 
نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: با برگزاری جشن هسته ای امکان ایجاد شائبه و یا توهم برای غربی ها در زمینه فراموشی ظلم های آنها نسبت به ایران وجود دارد در حالیکه اینگونه نیست و هیچ وقت نمی توانیم ظلم های آنها را فراموش کنیم.
مقام‌های ارشد فرانسه به ایران می‌آیند (17:50) روزنامه فرانسوی «ون مینوت» از تدارک و برنامه‌ریزی مقام‌های ارشد فرانسوی برای سفر به ایران در هفته آینده، پس از توافق هسته‌ای خبر داد.تارنمای این روزنامه نوشت: سفر ژرار لاشه، رئیس سنا و ژان پیر رافران، نخست‌وزیر سابق فرانسه به ایران برای 19 ژوئیه (28 تیر) پیش‌بینی شده است. این روزنامه فرانسوی نوشت: لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز 20 ژوئیه (29 تیر) به تهران خواهد رفت.پس از آن نیز انتظار می‌رود اروه مورن، وزیر سابق دفاع و استفان لو فول، وزیر کشاورزی فعلی پاییز امسال به ایران سفر کنند.پایان نشست ایران و آمریکا (17:40)دقایقی پیش نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا به پایان رسید. در این جلسه صالحی، مونیز و موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز حضور داشتند. جلسه ایران و اعضای 1+5 ساعت 9 امشب (17:20)وزرای خارجه ایران و ۱+۵ امشب ساعت ۹ به وقت وین دیدار جمعی خواهند داشت که انتظار می رود نشست مهمی باشد. دیدار لاوروف و هاموند در هتل کوبورگ (17:15)وزرای خارجه روسیه و انگلیس در حاشیه مذاکرات هسته ای برای هماهنگی و افزایش تعاملات با یکدیگر دیدار کردند. هاموند در توئیتی گفته با وزیرخارجه روسیه درباره مسائل خاورمیانه صحبت کرده است. 

فشار آمریکا بر ایران درمورد تعداد سانتریفیوژها (16:25)خبرنگار بی بی سی گزارش داد که طرف آمریکایی در حال اعمال فشار به ایران برای کاهش تعداد سانتریفیوژهای خود در سایت فردو از هزار عدد به ۳۰۰ عدد است.پیش از این توافق شده بود که ایران می‌تواند در سایت فردو حدود یک هزار سانتریفیوژ داشته باشد به شرطی که به آن اورانیوم تزریق نکند.
 



 
آغاز جلسه وزاری خارجه ایران و آمریکا (16:20)بعد از نشست پنج به علاوه یک، جلسه وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.  صالحی و مونیز  در کنار معاونین دو طرف، فریدون، مالی و هلگا اشمید نیز در جلسه حاضر هستند.

دیدار وزاری خارجه چین و روسیه (16:15)ایتارتاس: وزیران خارجه روسیه و چین در حاشیه مذاکرات دیداری دوجانبه داشتند. لاوروف، وزیر خارجه روسیه در آغاز این دیدار «سهم چین در پیشرفت گفت‌وگوها را ستود.»سی ان ان: کاهش بهای نفت در روز دوشنبه (16:15)سی ان ان در گزارشی عنوان داشته که امروز با بروز نشانه هایی از احتمال توافق میان ایران و 1+5، قیمت جهانی نفت در بازارهای جهانی 1.6% کاهش داشته و به بشکه ای 52 دلار رسیده است. 

امروز جمع بندی خواهد بود نه توافق (16:00)با توجه به تحلیل برخی از ناظران مذاکرات هسته ای در وین در پایان مذاکرات جاری در وین صرفا یک جمع بندی پایانی مذاکرات هسته ای ارائه می شود. از این رو نباید از لفظ توافق استفاده شود.  این جمع بندی در پایتخت های کشورها طی یک فرصت زمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا تا زمانی که در داخل کشورها نیز به تصویب نرسد هیچ توافقی حاصل نشده است.
مذاکرات به بعد از دوشنبه موکول نخواهد شد(15:55)یک منبع آگاه در یکی از هیات های غربی در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران که بیش از دو هفته در شهر وین طول کشیده است، به پس از دوشنبه تمدید نخواهد شد.بیانیه درباره یونان نه ایران (15:50)وزرای خارجه فرانسه و آلمان در جمع خبرنگاران حاضر شدند و درباره مذاکرات با یونان در اتحادیه اروپا بیانیه ای صادر کردند. قرار است بعداز ظهر به وقت وین بیانیه ای از سوی 7 کشور درباره مذاکرات هسته ای نیز صادر شود.اخبار و تحولات ایران و یونان در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای دارد که در نوع خود بی نظیر و جالب است. فابیوس: دوشنبه بعدازظهر بیانیه می دهیم(15:40)وزیر خارجه فرانسه که در جلسه 1+5 شرکت کرده و ا ین جلسه نیز دقایقی است پایان یافته است گفته امروز بعداز ظهر درباره روند مذاکرات هسته ای بیانیه خواهیم داد. حقیقت پور: استقامت تیم مذاکره کننده ستودنی است (15:30)نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقاومتی که تیم هسته‌ای ایران از چارچوب هسته‌ای و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد ستودنی است.حقیقت‌پور با اشاره‌ به ساعات و لحظات پایانی و نفس‌گیر مذاکرات هسته‌ای اشاره و بیان کرد: امیدواریم این مذاکرات تا پایان امروز به نتیجه برسد ولی نمی‌توانیم به گزینه‌های احتمالی دیگر نیز فکر نکنیم.سکوت در پاسخ به سوال تمدید مذاکرات (15:20)مت وایزر خبرنگار بوستون گلوب بعد از نشست 1+5 در هتل کوبورگ درتوییتر خود نوشته است: وزیران همه عبوس و گرفته نگاه می کردند. از کری سوال شد که - ایا بار دیگر مذاکرات را تمدید می کنید؟ + سکوت- آیا می توانید احتمال تمدید را منتفی بدانید؟ + سکوت.استاندار تهران: از نشاط هسته ای مردم استقبال می کنیم(15:10)حسین هاشمی، استاندار تهران: "دولت جشن پیروزی هسته ای را رسما اعلام نکرده است اما از نشاط خودجوش مردم در مقابل موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم و تسهیلات لازم فراهم خواهد شد."

روحانی امشب به تلویزیون می آید(15:00)برخی از رسانه های خبر داده اند، حسن روحانی، رئیس جمهور کشور قرار است امشب در برنامه زنده ای حضور پیدا کند و به گفتگو با مردم بپردازد. احتمالا ساعت این گفتگو ساعت 9 شب خواهد بود. مشاور رئیس جمهور: این پیروزی متعلق به همگان است (14:50)حمید ابوطالبی  در توئیت هایی درباره مذاکرات نوشت که این پیروزی متعلق به همه مردم ایران، رهبری، موافقین و منتقدین است.احتمال ادامه مذاکرات در روز سه شنبه(14:40)علیرضا میریوسفی عضو تیم مذاکره کننده ایرانی در پیامی گفت که هیچ کس اینجا به تمدید دوباره فکر نمی‌کند. ما سخت در حال کار و تلاش هستیم تا به «بله» برسیم اما برای توافق به اراده سیاسی لازم است.اما خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داد اگرچه مذاکرات هسته‌ای امروز دوشنبه به مرحله نهایی رسیده اما برخی می‌گویند احتمال کشیده شدن گفتگوها به روز سه شنبه هم وجود دارد.در همین زمینه خبرنگار خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع خبری خود در نشست وزرای خارجه ۱+۵ می‌گوید که هیچ نشانه‌ای از اینکه توافق در دسترس باشد وجود ندارد.آسوشیتدپرس: سه مانع جدی در مذاکرات وجود دارد (14:30)یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفته که بسیاری از پیچ و مهره های توافق نامه چفت و بست شده اند اما برخی از موارد اختلافی که از هفته قبل وجود داشته، منجر به اختلافات جدید شده اند. یکی از این موضوعات بحث تحریم های تسلیحاتی است که ایران اصرار به لغو آن دارد و یک مورد دیگر این است که ایران اصرار می ورزد که در هر قطعنامه ای که توافق هسته ای را تایید می کند، به گونه ای نگارش شود که توصیف فعالیت های هسته ای ایران را به عنوان غیرقانونی، متوقف سازد. یک دیپلمات دیگر گفته که بر روی موضوع میزان زمان محدودیت ها بر واردات فناوری هسته ای و دیگر تحریم ها که در قطعنامه جدید شورای امنیت تعیین خواهد شد، اختلاف کماکان وجود دارد. این منبع آگاه که خواشته ناشناس باشد چرا که مذاکرات بصورت محرمانه است،  گقته محدودیت ها سال ها و نه ماه ها به دراز خواهد کشید. ظریف: تا جاییکه لازم باشد ادامه می دهیم (13:55) ظریف در دیدار با همتای چینی خود گفت: «معتقدیم نباید مذاکرات تمدید شود،اما ما تا جاییکه می‌توانیم و لازم باشد کار را ادامه می‌دهیم.»وزیر دفاع رژیم صهیونیستی: اسرائیل خودش از خودش دفاع خواهد کرد(13:45)آسوشیتدپرس: وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید که توافق هسته‌ای که قدرت‌های غربی در شرف رسیدن به آن با ایران هستند اسرائیل را ناچار خواهد کرد تا «خودش از خودش دفاع کند.»موشه یعلون با ذکر این‌که «این توافق بد» که رسیدن به آن نزدیک است، حتی یک رآکتور ایران را خاموش نمی‌کند و حتی یک سانتریفیوژ را هم نابود نمی‌کند. او افزود که عربستان، مصر، ترکیه، و دیگر کشورهای خاورمیانه در این نگرانی‌ها با اسرائیل سهیم‌اند.




اولاند: به توافق نزدیکم (13:30)

 فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه امروز، دوشنبه گفت ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند، اما هنوز نمی‌توان در مورد حصول توافق اظهار نظر کرد.

برگزاری جلسه هماهنگی وزرای خارجه 1+5 (13:10)

به گزارش بی‌بی‌سی، جلسه هماهنگی وزرای خارجه ۱+۵ به مدیریت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حدود ساعت ۱۱ به وقت وین برگزار خواهد شد. ایران در این جلسه حضور نخواهد شد.
 
منبع نزدیک به وزیر خارجه آلمان: توافق در مرحله قطعی و نهایی است(13:00)

به گزارش دویچه وله، یک منبع آگاه و نزدیک به والر اشتاین، وزیر خارجه آلمان گفته که توافق هسته ای در فاز نهایی و قطعی قرار دارد.

این منبع اضافه کرده که از دید وزرای خارجه 1+5، تعداد کمی نقاط اختلافی برای توافق با ایران وجود دارند. همه چیز ممکن است به شکست ختم شود اما ما به توافق خیلی نزدیک شده ا یم. توافقات در مرحله نهایی و قطعی قرار دارد و در تمام طول شب به شدت پیگیری می شدند.
 





دیدار ظریف و وزیر خارجه چین (12:40)

وزیر خارجه چین که دیروز وارد هتل کوبورگ شده است. امروز ساعت 10:30 به وقت وین ، با محمدجواد ظریف دیداری خواهد داشت تا آخرین رایزنی ها را بایکدیگر انجام دهند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین  در اظهاراتی گفت که «ما معتقدیم نباید بیش از این در توافق هسته‌ای تاخیر ایجاد شود.»

عراقچی: هنوز مشکلات وجود دارد (12:30)
 عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و از اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای گفت: "مذاکرات به لحظات نفس گیر آخر رسیده است. هنوز برخی مشکلات وجود دارد. تا این مشکلات حل نشود نمی توان گفت به توافق رسیده ایم. قول حل موضوعات برای امشب یا فردا شب را نمی دهم." به گزارش خبرگزاری تسنیم او گفت: "امیدوار هستیم که اگر بتوانیم مشکلات را جمع بندی کنیم و همه مسایل را به نقطه ای برسانیم که مورد موافقت هر دو طرف باشد انشالله به نتیجه برسیم."


کیهان: بازسازی شگرد لو رفته ژنو در مذاکرات وین (12:15)روزنامه کیهان در یادداشت روز خود به این موضوع اشار کرده است. شگرد آمریکایی‌ها برای کسب امتیاز بیشتر از مقامات ایرانی در حالی دستیابی به توافق هسته‌ای را با تاخیر مواجه کرد که نگرانی‌ها از فشار برای تحمیل چارچوب لوزان به عنوان چارچوب توافق نهایی افزایش یافته است. یک منبع آگاه از روند مذاکرات ایران و 5+1 با اعلام این خبر اعلام کرد که پس از تغییر مسیر آمریکا در ساعات پایانی که در شامگاه چهارشنبه افق مذاکرات را تیره کرد، هم‌اکنون تلاش‌ها به سمت تاکید بر روی توافق لوزان به عنوان چارچوب توافق احتمالی معطوف شده است، این در حالی است که موارد موجود در چارچوب توافق لوزان، کاملا مغایر با معیارهای یک توافق خوب بوده و کشور را با آسیب‌های جدی در حوزه امنیت ملی روبرو خواهد کرد.به گفته این منبع آگاه، آمریکایی‌ها درباره متن قطعنامه شورای امنیت و تحریم‌هایی که قرار است در این قطعنامه گنجانده شود پای خواسته‌های خود را فراتر از خواسته‌های قبلی گذاشتند و عملا به دنبال آن هستند که علاوه بر حفظ رژیم تحریم‌های خود، ساختار تحریم‌های شورای امنیت را نیز حفظ کنند.
وزیر کشور: برای جشن هسته ای آماده ایم(12:00)عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: "اگر موضوع هسته ای ختم به خیر شود مردم به صورت خودجوش این موضوع را جشن می گیرند و ما آمادگی لازم را برای برگزاری این جشن داریم." به ایرنا او گفت: "به همه استان ها و نیروی انتظامی اعلام کرده ایم تا در صورت توافق هسته ای شرایط مناسبی را برای حضور مردم مهیا کنند." به گفته رحمانی فضلی تاکنون چیزی با عنوان برگزاری جشن هسته ای به وزارت کشور ابلاغ نشده است.متن توافق 100 صفحه است (11:40)يك عضو نزديك به تيم مذاكره كننده به اين نكته اشاره كرد كه توافقنامه اصلي نزديك به يكصد صفحه خواهد بود كه از اين ميزان 20 صفحه آن مربوط به متن اصلي تفاهم و بخش ديگري از آن مربوط به ضمائم است كه نزديك به 80 صفحه را در بر مي‌گيرد. چنين حجمي از يك تفاهمنامه بين‌المللي حتي براي اين مذاكرات نيز نشان دهنده تلاش دو طرف براي تعيين مصاديق توافق است تا تفسير پذيري دو طرف از تفاهمنامه تا حد ممكن كاهش يابد. 
تاثیر خبر توافق بر قیمت جهانی نفت (11:30)انتشار خبر احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران بر روی بازار نفت تاثیر گذاشته است. بهای نفت خام آمریکا با ۲.۵ درصد افت به ۵۱.۴۱ دلار برای هر بشکه و بهای نفت برنت با ۳ درصد کاهش به ۵۷.۰۶ دلار برای هر بشکه رسید.روزنامه شرق: روز واقعه(11:15)روزنام اصلاح طلب شرق در صفحه نخست خود با انتشار تیتر "روز واقعه"، آخرین تحولات مذاکرات را بررسی کرده و چشم به ساعت اعلام توافق هسته ای دوخته است.در یکشنبه‌‌ای كشدار؛ روز واقعه خیلی دور، خیلی نزدیک رخ می‌نماید. چهارمین دور وقت اضافه‌ رفع اختلافات ایران و ١+٥ امروز به سر می‌رسد. گویی روز موعود است و همه دنبال نشانه‌. آنها که ١٧ روز است مقابل قصر کوبورگ خیمه زده‌اند، منتظر دود سفیدند و سؤال‌ و جواب‌ها، پیام‌ها، گپ‌و‌گفت‌ها و... هیچ‌کدام فارغ از مذاکره هسته‌ای نیست. همه ساکنان خیمه در ابتدای خیابان تئودور هرتزل، منتظر لحظه انتشار خبر هستند. خبرها گاه توافق را دور می‌کند و گاه نزدیک. مذاکره از کمای پنجشنبه و جمعه بیرون آمده، رنگین‌کمان شنبه را پشت سر گذاشته و حالا همه منتظر هوای آفتابی هستند. وطن امروز: تحمیل فکت شیت آمریکایی؟(11:00)روزنامه وطن امروز با گزارشی تحت عنوان "تحمیل فکت‌شیت آمریکا؟"، به این پرسش پاسخ داده آیا تفسیر کاخ سفید از مذاکرات لوزان، مبنای توافق برجام در وین خواهد بود؟وطن در پاسخ به این سوال نوشته: اکنون آمریکایی‌ها چرا نسبت به حصول توافق امیدوار شده‌اند؟ آیا مواضع آنها به مسیر ماقبل دبه بازگشته است؟ آیا آنها از بازی‌ای که اواخر هفته گذشته راه‌ انداخته‌اند پشیمان شده‌اند یا به مطالبات خود رسیده‌اند؟ قطعا همانگونه که در گزارشات گذشته نیز مورد اشاره قرار گرفت، امروز حصول توافق نهایی بدون عقب‌نشینی هر کدام از طرفین از مواضع خود امکانپذیر نخواهد بود. مطالبه اصلی آمریکایی‌ها قرار گرفتن اصول فکت‌شیت ادعایی آنها از مذاکرات لوزان، به‌عنوان مبنای توافق برجام است؛ فکت‌شیتی که خطوط قرمز و مطالبات اساسی ملت از مذاکرات هسته‌ای را نقض می‌کند. بدون تردید اگر آمریکایی‌ها به توافق نهایی برسند بدون آنکه از مواضع خود نسبت به مبنا قرار گرفتن توافق لوزان برای توافق نهایی عقب‌نشینی کنند، این یک معنی بیشتر نخواهد داشت و آن خیانت است.سناتور جمهوری خواه: هر توافقی حاصل شود خطرناک است (10:40)تام کاتن، سناتور جمهوری خواه سنای آمریکا که به عنوان یکی از منتقدان مذاکرات هسته ای با ایران شناخته می شود، اعلام کرده: هر توافقی که امروز حاصل شود می تواند برای ایالات متحده آمریکا و کل دنیا خطرناک باشد. وال استریت ژورنال: فشار اروپایی ها برای توافق (10:30)وال استریت ژورنال: اروپایی‌ها برای حصول یک توافق با ایران در روز دوشنبه فشار می‌آورند.آسوشیتدپرس: توافق امروز اعلام می شود (10:30)خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات نوشت که مذاکره کنندگان در وین قصد دارند روز دوشنبه اعلام کنند که به توافق رسیده اند.جدول قیمت طلا و ارز در بازار روز دوشنبه (10:00)

بولومبرگ: توافق بر سر رفع تدریجی تحریم های تسلیحاتی (09:30)پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از منبع ناشناس در مذاکرات اتمی ایران مدعی شد:ایران و گروه پنج به علاوه یک بر سر رفع تدریجی تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل به توافقی سیاسی رسیده اند.به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ،شخصی که در مذاکرات وین حضور دارد و خواسته نامش فاش نشود گفت: مذاکره کنندگانی که به دنبال رسیدن به توافق با ایران بر سر برنامه اتمی این کشور هستند به توافقی سیاسی برای رفع تدریجی تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل رسیدند.
 
این فرد ادعا کرد: به موضوع تحریم تسلیحاتی بر اساس قطعنامه ای که پیش نویس آن در شورای امنیت سازمان ملل در دست تهیه است رسیدگی خواهد شد.
کورکر: ایران به دنبال بمب اتم است(09:00)«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز یکشنبه دوباره تهران را به تلاش برای رسیدن به بمب اتم متهم کرده و گفت چه با و چه بی‌توافق، ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای تلاش خواهد کرد.این سناتور ارشد جمهوری‌خواه از تمدید اخیر مذاکرات هم ابراز رضایت کرده و گفته که اگر تا دوشنبه توافق حاصل شود، همکاران وی در کنگره فرصت خواهند داشت که «در راستای منافع ایالات متحده و جامعه جهانی به بهترین وجه گام بردارد.» تحولات روز یکشنبه را می توانید در اینجا بخوانید. 



94/4/23 - 10:17 - 2015-7-14 10:17:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن