تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814270802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناباروري مردان شايع‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۴۵ق.ظ)
در ايران؛ ناباروري مردان شايع‌تر است موج - ساير رسانه ها؛ بهزاد قرباني، منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، گفت: علل نازايي به زوج بازمي‌گردد که بر اين اساس 40 درصد فاکتورهاي مردانه، 40 درصد فاکتورهاي زنانه و 20 درصد مجموع دو فاکتور زن و مرد در ناباروري دخالت دارند.
ايسنا نوشت:
مدير مرکز درمان ناباروري ابن سينا با تاکيد بر اين که در کشور ما ناباروري در مردان شايع‌تر است که عمده دلايل آن مربوط به بيماري‌هايي از جمله واريکوسل و به خصوص واريکوسل درمان نشده است، گفت: منشا ناباروري به زوجين بازمي‌گردد که مي‌تواند يکي از آن‌ها يا هردو در بروز ناباروري دخالت داشته باشند.
اين روانپزشک با اشاره به اين که واريکوسل بيماري شايعي است که منجر به ناباروري در مردان مي‌شود، خاطر نشان کرد: اين بيماري مي‌تواند
بعد از دوران بلوغ ايجاد و باعث تغيير در بافت بيضه به صورت کلافه‌اي از بافت وريدي شود.
وي ادامه داد: با توجه به اين که بيشتر مردان به اين بيماري مبتلا هستند، اما بيماري به دليل بي‌اطلاعي، به صورت درمان نشده باقي مي‌ماند. جراح کليه و مجاري ادرار مي‌تواند با درمان اين بيماران که اغلب هم درمان موفقيت آميز است، باعث افزايش کيفيت و تعداد اسپرم در آن‌ها شود.
قرباني يکي ديگر از مشکلات ناباروري در مردان را ماهيت اسپرم دانست و يادآور شد: کم بودن يا تحرک پايين اسپرم منجر به ناباروري مي‌شود. همچنين بسياري از مردان هستند که اسپرم ندارند و اين مساله هم نوعي بيماري است و هم علامت يک نوع سندروم.
اين عضو هيات علمي پژوهشگاه ابن سينا با بيان اين مطلب که علايم ناباروري در زنان بسيار متفاوت است، اظهار کرد: اين علايم شامل تاثيرات فاکتورهاي تخمداني و رحمي شامل يائسگي‌هاي زودرس و کاهش قدرت تخمک‌گذاري در تخمدان‌ها است که مي‌تواند تأثير بسزايي در ناباروري داشته باشد و منجر به نازايي در آن‌ها شود.
وي دليل ديگر ناباروري در زنان را اختلالات داخل رحم دانست و بيان کرد: وجود تعداد زيادي از فيبروم‌هاي بزرگ يا کيست‌هايي در رحم است که باعث اختلال مي‌شود و با معاينه و تجويز دارو قابل درمان است؛ اما ممکن است که اين کيست‌ها دوباره در رحم ايجاد شوند.
مدير مرکز درمان ناباروري ابن سينا تصريح کرد: بسياري از افراد به دليل ترس از گفتن ناباروري خود، هميشه در هراس هستند و با توجه به آستانه تحمل و ويژگي‌هاي شخصيتي در افراد اين مسأله باعث بروز مشکلاتي در آن‌ها مانند منزوي شدن، قطع ارتباط با ديگران، تعويض محل سکونت، خود مقصر بيني، افسردگي، اضطراب و اختلال در کارکرد روزانه مي‌شود.
اين روانپزشک پايين آوردن سن ازدواج را يکي از عوامل مؤثر در کاهش ناباروري دانست و افزود: افزايش سن زوج باعث مي‌شود که آن‌ها وقت براي بچه‌دار شدن را از دست بدهند. همچنين کاهش فاصله بين ازدواج و فرزندآوري در ناباروري مؤثر است؛ چرا که اگر زوجي نابارور باشد، درمان ناباروري طولاني است و سن هم در توليد مثل و درمان ناباروري بسيار مهم و مؤثر است.
قرباني تاکيد کرد: بهتر است افراد با بروز مشکل و مشخص شدن نابارور بودن خود، براي حل کردن آن فکر کنند و مطمئن باشند که با پنهان کردن و حل نشدن آن هيچ اتفاقي براي درمان آن‌ها نمي‌افتد. همچنين با مراجعه به مراکز ناباروري بتوانند درمان خود را شروع کنند؛ چرا که درمان ناباروري کاري گروهي است.
وي در پايان يادآورشد: افراد نابارور با مشاوره با پزشکان صاحب نظر، صبور بودن و حفظ آرامش خود تا زمان درمان ناباروري مي‌توانند نتيجه بهتري از درمان داشته باشند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن