تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821004583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت گوشت بوقلمون ارزانتر از گوشت قرمز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۵۱ق.ظ)
قيمت گوشت بوقلمون ارزانتر از گوشت قرمز موج - ساير رسانه ها؛ حسن رکني افزود: توليد بوقلمون در قالب واحدهاي صنعتي داراي سابقه‌اي ديرين است، اما به شکل غيرصنعتي در محيط‌هاي روستايي نيز وجود دارد.
ايانا نوشت:
توليد صنعتي بوقلمون در کشور و قيمت آن که ارزشي نصف گوشت قرمز دارد، باعث گرايش بيشتر مردم شده است.
معاون بهبود توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي از تنوع‌بخشي در سبد محصولات پروتئيني مردم خبر داد و گفت: در دو دهه اخير تلاش براي تنوع در توليد گوشت سفيد در کشور آغاز شده است، به‌گونه‌اي که گوشت شترمرغ به لحاظ مزيت‌هايي که بر گوشت قرمز دارد، ترويج شده و علاوه بر آن گوشت بوقلمون نيز به‌عنوان گوشت سفيد در کشور مورد توجه است.
وي خاطرنشان کرد: در يک دهه اخير مصرف گوشت بوقلمون در کشور از حدود 20 گرم فراتر رفته، به‌گونه‌اي که بر اساس بررسي‌هاي انجام‌شده در سال 92، سرانه مصرف به 350 گرم در سال رسيده است.
رکني ادامه داد: در حال حاضر 225 واحد پرورش بوقلمون گوشتي در کشور وجود دارد که داراي ظرفيت بيش از يک ميليون و 300 هزار قطعه در سال هستند که امکان توليد دوبرابري آن وجود دارد.
وي با اعلام اينکه گرايش مردم به مصرف گوشت بوقلمون افزايش يافته است، تصريح کرد: ما به‌دنبال ايجاد تنوع در سبد پروتئيني هستيم و علاوه بر بوقلمون، بلدرچين و اردک نيز به شکل صنعتي در حال پرورش است.
ظرفيت بوقلمون مادر گوشتي در حال حاضر 11 هزار قطعه است
معاون بهبود توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي يادآور شد: دو واحد پرورش بوقلمون مادر گوشتي با ظرفيت حدود 11 هزار قطعه در کشور وجود دارد که مي‌تواند خوراک واحدهاي پرورشي گوشتي را از لحاظ جوجه يک‌روزه تأمين کند و کسري آن نيز از طريق واردات تأمين مي‌شود.
رکني با اعلام اينکه 207 هزار قطعه بوقلمون پرورشي در مزارع وجود دارد، تأکيدکرد: سالانه امکان پرورش 2.5 دوره در طول سال وجود دارد که اين امر کمک بزرگي به توليد گوشت سفيد در کشور است.
وي به آمار جهاني اشاره کرد و اظهار داشت: توليد گوشت بوقلمون در دنيا حدود پنج ميليون و 750 هزار تن است و متوسط سرانه مصرف دنيا نيز زير يک کيلوگرم برآورد شده است.
رکني همچنين گفت: سرانه مصرف هر ايراني حدود 350 گرم در سال 92 برآورد شد که به‌نظر مي‌رسد به سمت ميانگين جهاني در حال پيشروي هستيم.
آمريکا با توليد سه ميليون و 400 هزار تن در رأس توليدکنندگان بوقلمون
معاون بهبود توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي در ادامه افزود: آمريکا در رأس توليدکنندگان بوقلمون دنيا قرار دارد که داراي توليد گوشتي معادل سه ميليون و 400 هزار تن در سال است و ميانگين مصرف آن نيز هفت کيلو و 250 گرم برآورد شده است و سپس اتحاديه اروپا با توليد دو ميليون تن و سرانه مصرف حدود سه کيلو و 800 گرم قرار گرفته است.
وي خاطرنشان کرد: قاره آفريقا با توليد 160 هزار تن، کل آسيا با توليد 120 هزار تن و کل قاره اقيانوسيه با حدود 20 هزار تن در رده‌هاي بعدي توليد گوشت بوقلمون قرار دارند.
رکني با اعلام اينکه توليد گوشت بوقلمون در کشور حدود 20 هزار تن در سال است، ادامه داد: ميانگين سرانه توليد ايران نصف توليد دنيا است که بايد ميزان مصرف را با ترويج آن افزايش دهيم.
وي تصريح کرد: در کشورهاي منطقه، ترکيه با دارا بودن توليد 50 هزار تني گوشت بوقلمون، بيشترين توليد را در بين کشورهاي همسايه از آن خود کرده است.
رکني يادآور شد: استراتژي توسعه در کشورما بر توليد زنجيره‌اي استوار است، به‌گونه‌اي که از تهيه جوجه، خوراک، خدمات دامپزشکي، پرورش بوقلمون، کشتار، بسته‌بندي و فرآوري آن تحت مديريت خاصي قرار دارد تا به کاهش هزينه‌هاي توليد و اقتصادي کردن آن بيانجامد.
وي تأکيد کرد: در قدم‌هاي بعدي برنامه براي صادرات گوشت بوقلمون و تفکيک قطعات را مدنظر داريم.
رکني اظهار داشت: پوست و پر بوقلمون بر خلاف شترمرغ داراي اهميت اقتصادي نيست، اما براي توليد بيشتر گوشت آن، در حال برنامه‌ريزي هستيم.
توليد انبوه، بوقلمون را از فهرست غذاهاي اشرافي خارج کرد
معاون بهبود توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي با اعلام اينکه از قديم گوشت بوقلمون غذاي اشرافي محسوب مي‌شد، گفت: در حال حاضر مسير توليد گوشت بوقلمون به اندازه‌اي پيشرفت کرده که امکان توليد انبوه آن با قيمت مناسب فراهم شده است.
وي همچنين افزود: قيمت هر کيلوگرم گوشت بوقلمون تقريباً نصف گوشت قرمز است؛ بنابراين تمامي اقشار مردم مي‌توانند آن را تهيه کرده و استفاده کنند.
رکني درباره شرايط پرورش بوقلمون خاطرنشان کرد: شرايط کنترل‌شده و استاندارد مي‌تواند توليد مناسبي را رقم بزند و در بيشتر استان‌هاي کشور ازجمله اصفهان، زنجان، تهران، مرکزي و قزوين بيشترين واحدهاي پرورش بوقلمون را دارا هستيم.
وي ادامه داد: بوقلمون طي چهار ماه، به وزن مطلوب مي‌رسد و حداقل 10 تا 11 کيلوگرم گوشت مفيد توليد مي‌کند.
رکني تصريح کرد: به‌دنبال آن هستيم که مزارع مرغ مادر را بر اساس آخرين دستاوردهاي علمي اصلاح کنيم و آخرين سويه‌هاي بوقلمون با ويژگي‌هاي گوشتي بالا را به کشور وارد کرده و به سمت توليد بيشتر با بهره‌وري بالاتر و اثرگذاري مثبت حرکت کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن