تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815220418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رو به انقراض رفتن جمعيت مرغ‌هاي دريايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۴ (۰:۵۷ق.ظ)
رو به انقراض رفتن جمعيت مرغ‌هاي دريايي موج - جمعيت مرغ‌هاي دريايي جهان که تحت کنترل بوده‌اند از دهه 1950 ميلادي حدود 70 درصد کاهش يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، کارشناسان حيات‌وحش به بررسي اطلاعات بيش از 500 جمعيت مرغ‌هاي دريايي از سراسر جهان پرداخته و دريافتند مجموع جمعيت آن‌ها 69.6 درصد کاهش يافته که برابر با از دست رفتن حدود 230 ميليون پرنده در 60 سال بوده است.
کارشناسان با بيان اين که مرغ‌هاي دريايي شاخص خوبي براي نمايش سلامت اکوسيستم‌هاي دريايي هستند، اظهار داشتند: زماني که شاهد اين ميزان از کاهش مرغ‌هاي دريايي هستيم مي‌توان گفت که در اکوسيستم دريايي اشکالي وجود دارد.
کاهش قابل توجه اين گونه از پرندگان از فاکتورهاي مختلفي ناشي مي‌شود که از آن جمله مي‌توان به صيد بيش از اندازه ماهي‌ها توسط انسان به عنوان منبع اصلي غذاي مرغ‌هاي دريايي، گير افتادن اين پرندگان در تله‌هاي ماهيگيري، آلودگي نفتي و پلاستيکي، تخريب و تغيير زيستگاه‌هاي مرغ‌هاي دريايي و تغييرات زيست‌شناختي و زيست محيطي ناشي از تغييرات جوي اشاره کرد.
مرغ‌هاي دريايي براي يافتن غذا در عمر طولاني مدت خود به اقيانوس‌هاي جهان سفر کرده و سپس براي تخم‌گذاري به محل زندگي خود بازمي‌گردند.
«آلباتروس»، يکي از گونه‌هاي پرندگان دريايي که عمري چند دهه‌اي دارد در اين بررسي مورد مطالعه قرار گرفت. به گفته کارشناسان اين پرندگان در سفرهاي خود با خطرات بسياري روبه‌رو هستند که مي‌توان به گير افتادن در تورهاي ماهيگيري اشاره کرد. اين خطر به تلف شدن هزاران مرغ دريايي در سال مي‌انجامد.
در اين بررسي بر نياز به انجام اقدامات حفاظتي از مرغ‌هاي دريايي در سطح بين‌المللي تاکيد شده؛ چراکه کاهش تعداد آن‌ها تاثيرات زيادي بر اکوسيستم‌هاي دريايي و ساحلي مي‌گذارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن