تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820318084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رتبه نخست کسب و کار گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۲۱:۴۳ب.ظ)
استاندار گيلان تاکيد کرد: رتبه نخست کسب و کار گيلان موج - رشت- استاندار گيلان گفت: گيلان در رتبه نخست کسب و کار کشور قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، محمدعلي نجفي عصر امروز در مراسم تجليل از توليد کنندگان نمونه صنعت استان اظهار کرد: گيلان در هفت دوره متوالي فضاي نخست کسب و کار کشور را کسب کرد.

وي با بيان اينکه در سه ماه نخست بار ديگر رتبه نخست کسب و کار کشور به گيلان رسيد، افزود: استقبال صنعتگران در نشست مذکور نشانه ذوق و شوق مديران توليد است.

استاندار گيلان توليد را موتور محرک اشتغال پايدار دانست و تصريح کرد: امروز پيشاني توليد با تمام سختي‌هايي که وجود دارد بلندتر و برون‌نگر و درون‌زا است.

وي با تصريح بر اينکه از فرصت‌هاي به دست آمده در نشست مذکور بايد براي ارتقاي اقتصاد استان بکوشيم، تصريح کرد: استقلال ايران و ملي را نمي‌توانيم جشن بگيريم مگر اينکه توليد قوي و با قوت داشته باشيم.

نجفي با اشاره به وضعيت بيکاري گيلان خاطرنشان کرد: تا پايان سال گذشته گيلان در بيکاري رتبه نهم کشور را داشت و در بهار امسال به رتبه هجدهم بيکاري رسيده است.

وي با بيان اينکه توليد در فصل بهار به دليل فعاليت بخش کشاورزي گسترده‌تر مي‌شود، افزود: در بهار سال گذشته رتبه دهم بيکاري را داشتيم و در بهار امسال جهش خوبي در اين زمينه به دست آورديم.

استاندار گيلان يادآور شد: گيلان هنوز به جايگاه اصلي خود نرسيده و اگر جزو 10 استان پرکار و اشتغال‌زا در کشور شويم در آن صورت مي‌توانيم افتخار کنيم.

وي گيلان را مستعد و نيازمند صنعتي شدن خواند و گفت: در بخش کشاورزي محدوديت داريم و نياز است صنعت استان ارتقا يابد.

نجفي به وضعيت منابع آبي گيلان اشاره کرد و يادآور شد: زماني منابع آبي گيلان در سد سفيدرود به ميزان 2 ميليارد و 300 ميليون متر مکعب براي تامين آب 185 هزار هکتار شاليزار اين استان استفاده مي‌شد و امروز به دليل بهره‌مندي 9 استان کشور از اين سد و ساخت انواع سدها و چاه‌هاي غير مجاز و مجاز در حوضه آبريز سد سفيدرود اين مقدار آب به بيش از يک ميليارد و 200 ميليون متر مکعب کاهش يافته است.

وي متذکر شد: کردستان، اردبيل، آذربايجان شرقي، زنجان، همدان، تهران، البرز، قزوين و... از آب سد سفيدرود استفاده مي‌کنند که تهران و البرز مصرف شرب دارند.

استاندار گيلان خواستار بازگرداندن حق آبه اين استان از سد سفيدرود شد و خاطرنشان کرد: امروز منابع آب کشاورزي استان با خطر مواجه است.

وي احداث سدهاي لاستيکي، ديورش، لاسک و... را امري ضروري دانست و يادآور شد: در حوزه توليد برنج که گيلان داراي بهترين نوع برنج در دنيا است، به دليل مشکلات نمي‌توانيم در اين زمينه توسعه يابيم بنابراين ناچاراً بايد صنعت را حفظ کنيم.

نجفي از ابلاغ 405 ميليارد تومان اعتبار به مصوبات سفر هيئت دولت در استان توسط نوبخت خبر داد و تصريح کرد: بقيه 805 ميليارد تومان اعتبار در نيمه دوم سال جاري اختصاص مي‌يابد.

گفتني است، در مراسم مذکور از تعدادي صنعتگران نمونه گيلان تجليل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن